TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

TLRR

Guest
J-Bone skrev:
Det står en röd R (skitsnygg) på MC varuhuset som trots att båda piggarna är bortskruvade har nedslipade pinnar. (Avd. värdelöst vetande) :p

HEHE den ägaren kunde nog köra så att säga :D
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
J-Bone skrev:
Det står en röd R (skitsnygg) på MC varuhuset som trots att båda piggarna är bortskruvade har nedslipade pinnar. (Avd. värdelöst vetande) :p

det är efter sådan körning man "ska" höjja upp den bak. :tummenupp

Jag har inte nåra såna problem

kör med min sänkt fram nu.
och "tror" att pinnarna har flera centimterkvar
nöter på knäpuckar ist :D
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
ville bara se till att er tråd inte hamnar før långt bak!!

=)

skn det va igår J-Bone!!

speciellt nær man på g hem måste stanna å spy før att kunna fortsætta... :tummenupp
hahahaha... vette fan vare va med mig... jaja...

skøna vægar vare iaf.. =)

NÅN som skall trøcka nåt i stockholm i helgen!!!
Såg en gul TLR på sveavægen igår... var det nån av er?

KaZ
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
hej hej!!

J-Benet... haru grejjat bilderna???

sugen på att se dem juh!

J
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Förvånad!!

Gissa om Pappsen blev förvånad när han låg och tröckte på motorvägen i en vänster böj och motor bara dog :eek: höll på att bajsa på mig :fakta

Vad fan kunde det vara tänkte man fick start i rullande läge i ca 170, en knall, och sen var det bara att tröcka vidare :confused:

Skruvade till stödet, som inte satt löst, men det var den ena jag kom på som kunde strulat? Har inte skett efteråt.

Vänster pinne har tagit i en gång men det var en lastad båge med både padda och packning. Har såna skit däck, släpper fan för mig, spak Tarzan i mig träder fram när man motorbromsar efter 20 mils körning med skjuts mm i ingången på en kurva och bakhjulet låser sig :mad: fan hjulen var bara ljumna ju, har rå kört långt så bör de vara heta. jävla skit metzler... står racing på dem men sällan. Körde pirelli för några år sen, en dröm i jämnförelse. Har ändrat från Jamies gatuinställning med ca 3 hack in överallt utom bakfjädern. Känns mycket bättre, lite stötigare men mer distinkt vilket jag tycker är gör gött!

De är nästa nya och jag kör ofta långsträckor men hade de inte suttit på när jag köpte dem och varit i kanon skick så hade jag sulat om.

Är det normalt att den kan slicka i sig 1 liter/mil! Efter en "offensiv sträcka" förstås. Annars ca 0,66/mil..
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Förvånad!!

Pappsen skrev:
Gissa om Pappsen blev förvånad när han låg och tröckte på motorvägen i en vänster böj och motor bara dog :eek: höll på att bajsa på mig :fakta

Vad fan kunde det vara tänkte man fick start i rullande läge i ca 170, en knall, och sen var det bara att tröcka vidare :confused:

Skruvade till stödet, som inte satt löst, men det var den ena jag kom på som kunde strulat? Har inte skett efteråt.

Vänster pinne har tagit i en gång men det var en lastad båge med både padda och packning. Har såna skit däck, släpper fan för mig, spak Tarzan i mig träder fram när man motorbromsar efter 20 mils körning med skjuts mm i ingången på en kurva och bakhjulet låser sig :mad: fan hjulen var bara ljumna ju, har rå kört långt så bör de vara heta. jävla skit metzler... står racing på dem men sällan. Körde pirelli för några år sen, en dröm i jämnförelse. Har ändrat från Jamies gatuinställning med ca 3 hack in överallt utom bakfjädern. Känns mycket bättre, lite stötigare men mer distinkt vilket jag tycker är gör gött!

De är nästa nya och jag kör ofta långsträckor men hade de inte suttit på när jag köpte dem och varit i kanon skick så hade jag sulat om.

Är det normalt att den kan slicka i sig 1 liter/mil! Efter en "offensiv sträcka" förstås. Annars ca 0,66/mil..

Låter jävligt skumt att den la av bara ? :confused: Har faktiskt aldrig hört någon annan det har hänt för, måste ha varit stödet ju.

0,66 blandat körning är väl helt godkänt eller? Uppemot litern när man tröcker ordentligt är väl ingen ovanlighet annars, har hört att det är lika med Mille, VTR och de andra 1000cc twinnarna.

Hur fungerar ditt Metzeler fram då? Mitt har väl 200 mil kvar kanske men det har aldrig släppt än så länge iallafall, men jag tröcker nog inte så hårt heller. Fick släpp fram på lite rullgrus i en korsning i helgen men däcket sög fast så fort det kom lite ren asfalt efter en kasning på ett par decimeter så jag klarade mig :crash. Bak har jag ett Pirelli som jag tycker greppar bra.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: Förvånad!!

Har inte samma känsla på fram däcket, tycker att det greppar OK men det är klart, när man märker det så har man inte samma räddningsmarginaler som med bakhjulet.

Fatta: 1 timmes körning 180-240 och däcket är knappt varmt. Hur fan värmer man då däcken? Burnis kanske :mad: Har trott att det berott på min ovana till bågen men jag tror inte det längre. Kanske kan den kraftiga twinnens egenskaper påverka? Kanske hade detta inte skett på en rad4 som inte har samma kompressioner? Det är ju för gött med vridet även om det är ovant..
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Re: Re: Förvånad!!

Pappsen skrev:
Har inte samma känsla på fram däcket, tycker att det greppar OK men det är klart, när man märker det så har man inte samma räddningsmarginaler som med bakhjulet.

Fatta: 1 timmes körning 180-240 och däcket är knappt varmt. Hur fan värmer man då däcken? Burnis kanske :mad: Har trott att det berott på min ovana till bågen men jag tror inte det längre. Kanske kan den kraftiga twinnens egenskaper påverka? Kanske hade detta inte skett på en rad4 som inte har samma kompressioner? Det är ju för gött med vridet även om det är ovant..

Har svårt att se att det skulle göra någon skillnad på däcktemperatur beroende på motortyp? Burna upp det och köp ett annat däck :p :rock :squid
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Den måste väl bara vara såld till det priset. Visst, den har ju gått en del men ändå. Jag köpte min asdyrt vad det verkar 76.000 för en-oo på 500 mil tjej körd. inte en repa, som ny. slip on (BOSE) Fick den levererad 40 mil också vilket är värt massor för mig också. Så ser man en för prutbara 45 :( men den verkar inte vara i jämförbart skick iaf... kommer att köpa en cross till sommaren :p kul träning och bra undervisning på att köra båge :fakta Eftersom jag inte gillar att meka blir det en 4 takt, kanske en 610? Har ni tips???
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Den måste väl bara vara såld till det priset. Visst, den har ju gått en del men ändå. Jag köpte min asdyrt vad det verkar 76.000 för en-oo på 500 mil tjej körd. inte en repa, som ny. slip on (BOSE) Fick den levererad 40 mil också vilket är värt massor för mig också. Så ser man en för prutbara 45 :( men den verkar inte vara i jämförbart skick iaf... kommer att köpa en cross till sommaren :p kul träning och bra undervisning på att köra båge :fakta Eftersom jag inte gillar att meka blir det en 4 takt, kanske en 610? Har ni tips???

Det är snarare så att 303´s hoj är tokbillig, jag betalade 77 för min -00:a och den hade gått 580 mil, Yoshi burkar satt på. Så du (och jag) betalade ett helt ok pris som jag ser det.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Det är snarare så att 303´s hoj är tokbillig, jag betalade 77 för min -00:a och den hade gått 580 mil, Yoshi burkar satt på. Så du (och jag) betalade ett helt ok pris som jag ser det.


Ja men varför är han så billig? Den bör ju vara helt slut eller så kanske han är det :p Har nån funderat på krasch kåpor etc för att halv/trafik försäkra enbart. Tror en kompis gör det på sin R1 fr.o.m 1/7! Skiljer på 12000/ år för honom :fakta
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag funderar på att slänga på crashkåpor när jag kör bana. Onödigt att repa orginalkåporna vid en ev. marksyning...
Har hittat krashpuckar som man kan montera utan att borra i kåporna, från bike-design. Dom har även puckar som skyddar sliponen. Kanske ett alternativ till kraschkåpor...
Man vi ju gärna skydda burkarna också...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Ja men varför är han så billig? Den bör ju vara helt slut eller så kanske han är det :p Har nån funderat på krasch kåpor etc för att halv/trafik försäkra enbart. Tror en kompis gör det på sin R1 fr.o.m 1/7! Skiljer på 12000/ år för honom :fakta

Jag gör det eventuellt nästa säsong om jag tycker att hålet i plånkan blir för stort pga försäkringen.

Ang, 303´s hoj så är den garanterat inte slut, det är nog snarare han som är det :D, 2700 mil är ju ingenting. Jag kan intyga att den låter som den ska och går som ett sköllat tröll.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Nån som sett någon som vurpat med krashpuckar förresten? Funkar det verkligen?

Min tanke var att eftersom det bara sitter en krashpuck per sida, så borde något med än bara den ligga mot asfalten när det kanar.
Misstänker att hojen inte tänker balansera på den enda krashpucken när det bär iväg... :D
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Macke skrev:
Jag funderar på att slänga på crashkåpor när jag kör bana. Onödigt att repa orginalkåporna vid en ev. marksyning...
Har hittat krashpuckar som man kan montera utan att borra i kåporna, från bike-design. Dom har även puckar som skyddar sliponen. Kanske ett alternativ till kraschkåpor...
Man vi ju gärna skydda burkarna också...

Här finns det intresse! Om man inte förstör orginal kåpan med att montera puckar så... Fan att slippa 12500/år i försäkring eller iaf kapa lite är välkommet.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Macke skrev:
Nån som sett någon som vurpat med krashpuckar förresten? Funkar det verkligen?

Min tanke var att eftersom det bara sitter en krashpuck per sida, så borde något med än bara den ligga mot asfalten när det kanar.
Misstänker att hojen inte tänker balansera på den enda krashpucken när det bär iväg... :D

Det går väl att montera puckar på svingen också bl a.
Jag och Davo har beställt puckarna du talar om så Davo får väl ta på sig att krashtesta dem. :p Sorry Davo, skojja bara... :hej
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Bike Design tar 170€ för sina puckar till ramen som inte kräver sågning i kåporna (se bild). Och 130€ för puckarna som skyddar ljuddämparna (har inte sett bild på dom).
Gratis frakt, men tar 10€ i admin. avgift.
 

Bifogat

  • suzuki tl1000r.jpg
    suzuki tl1000r.jpg
    36.7 KB · Visningar: 199

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
J-Bone skrev:
Det går väl att montera puckar på svingen också bl a.

Dom måste ju vara sjukt långa för att räcka tillräckligt långt ut från svingen att kunna skydda dämparen....? :confused:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top