TLRR
Guest
J-Bone skrev:Det står en röd R (skitsnygg) på MC varuhuset som trots att båda piggarna är bortskruvade har nedslipade pinnar. (Avd. värdelöst vetande)
HEHE den ägaren kunde nog köra så att säga
J-Bone skrev:Det står en röd R (skitsnygg) på MC varuhuset som trots att båda piggarna är bortskruvade har nedslipade pinnar. (Avd. värdelöst vetande)
J-Bone skrev:Det står en röd R (skitsnygg) på MC varuhuset som trots att båda piggarna är bortskruvade har nedslipade pinnar. (Avd. värdelöst vetande)
Pappsen skrev:Gissa om Pappsen blev förvånad när han låg och tröckte på motorvägen i en vänster böj och motor bara dog höll på att bajsa på mig
Vad fan kunde det vara tänkte man fick start i rullande läge i ca 170, en knall, och sen var det bara att tröcka vidare
Skruvade till stödet, som inte satt löst, men det var den ena jag kom på som kunde strulat? Har inte skett efteråt.
Vänster pinne har tagit i en gång men det var en lastad båge med både padda och packning. Har såna skit däck, släpper fan för mig, spak Tarzan i mig träder fram när man motorbromsar efter 20 mils körning med skjuts mm i ingången på en kurva och bakhjulet låser sig fan hjulen var bara ljumna ju, har rå kört långt så bör de vara heta. jävla skit metzler... står racing på dem men sällan. Körde pirelli för några år sen, en dröm i jämnförelse. Har ändrat från Jamies gatuinställning med ca 3 hack in överallt utom bakfjädern. Känns mycket bättre, lite stötigare men mer distinkt vilket jag tycker är gör gött!
De är nästa nya och jag kör ofta långsträckor men hade de inte suttit på när jag köpte dem och varit i kanon skick så hade jag sulat om.
Är det normalt att den kan slicka i sig 1 liter/mil! Efter en "offensiv sträcka" förstås. Annars ca 0,66/mil..
Pappsen skrev:Har inte samma känsla på fram däcket, tycker att det greppar OK men det är klart, när man märker det så har man inte samma räddningsmarginaler som med bakhjulet.
Fatta: 1 timmes körning 180-240 och däcket är knappt varmt. Hur fan värmer man då däcken? Burnis kanske Har trott att det berott på min ovana till bågen men jag tror inte det längre. Kanske kan den kraftiga twinnens egenskaper påverka? Kanske hade detta inte skett på en rad4 som inte har samma kompressioner? Det är ju för gött med vridet även om det är ovant..
Macke skrev:Hittade denna annons på blocket:
http://www2.blocket.se/view/1203135.htm?l=0
Detta måste väl vara ett bra köp? Billigt....
Pappsen skrev:Den måste väl bara vara såld till det priset. Visst, den har ju gått en del men ändå. Jag köpte min asdyrt vad det verkar 76.000 för en-oo på 500 mil tjej körd. inte en repa, som ny. slip on (BOSE) Fick den levererad 40 mil också vilket är värt massor för mig också. Så ser man en för prutbara 45 men den verkar inte vara i jämförbart skick iaf... kommer att köpa en cross till sommaren kul träning och bra undervisning på att köra båge Eftersom jag inte gillar att meka blir det en 4 takt, kanske en 610? Har ni tips???
J-Bone skrev:Det är snarare så att 303´s hoj är tokbillig, jag betalade 77 för min -00:a och den hade gått 580 mil, Yoshi burkar satt på. Så du (och jag) betalade ett helt ok pris som jag ser det.
Pappsen skrev:Ja men varför är han så billig? Den bör ju vara helt slut eller så kanske han är det Har nån funderat på krasch kåpor etc för att halv/trafik försäkra enbart. Tror en kompis gör det på sin R1 fr.o.m 1/7! Skiljer på 12000/ år för honom
Macke skrev:Jag funderar på att slänga på crashkåpor när jag kör bana. Onödigt att repa orginalkåporna vid en ev. marksyning...
Har hittat krashpuckar som man kan montera utan att borra i kåporna, från bike-design. Dom har även puckar som skyddar sliponen. Kanske ett alternativ till kraschkåpor...
Man vi ju gärna skydda burkarna också...
Macke skrev:Nån som sett någon som vurpat med krashpuckar förresten? Funkar det verkligen?
Min tanke var att eftersom det bara sitter en krashpuck per sida, så borde något med än bara den ligga mot asfalten när det kanar.
Misstänker att hojen inte tänker balansera på den enda krashpucken när det bär iväg...
J-Bone skrev:Det går väl att montera puckar på svingen också bl a.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |