TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Robban_C skrev:
Throttel Position Sensor, en givare som känner av vad du gör med högernäven. (dvs när du har höger runt gashandtaget. :7peta :D )
Om den är feljusterad så får sprutet fel uppfattning om belastningsgrad och ger då för mycket eller för lite sås.

Tackar! Ja då har man lärt sig en nu sak idag. Men egentligen finns ju bara ett läge på gasen :)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
RacerX skrev:
Faaaan, jag hade bestämt mig att inte köra mer i år, men sen hade en polare laddat ner en mc film som smittade av sig på mig, så jag kunde inte låta bli utan stack ut och åkte....
Upptäkte att den läcker lite kylarvätska vid ett litet hål vid vattenpumpen typ!!!! :gråta Förvisso är det kul att ha att pilla med över vintern, men min andra hoj är nedplockad i molekyler och pockar på min uppmärksamhet oxå...
Kom ihåg att det har varit uppe tidigare i tråden (typ i sommras senast) och att någon duktig människa lade in precis vilken packning man skulle byta etc etc, tycker mig komma ihåg att det var någon axel som skulle poleras mycket oxå...
Men nu hittar jag inte inlägget, kan någon hjälpa mig? :confused:

Säkert jag som skrev. Har bytt den två gånger.
Kika på tlplanet.com Sök på waterpump seal och lite sånt så hittar du massor av läsa.

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
WestW skrev:
Säkert jag som skrev. Har bytt den två gånger.
Kika på tlplanet.com Sök på waterpump seal och lite sånt så hittar du massor av läsa.

just det, det var du!! Jätte bussigt! Tack för hjälpen!

Ditt svar är i parité med RobbanC... :tummenupp

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Tjena på er!!!
Jaha då är man snart en tlr ägare då.
Ska till Linköping på Söndag och Hämta en blå/vit....
Ni som kör tlr är ni nöjda?? Är det nåt jag ska byta på den eftersom den är helt orginal....en kompis till mig som kör en tls tyckte att jag skulle byta kopplings fjädrarna till ett par starkare. Är det ett problem som ni har haft??
Det kommer att bli en LÅNG vinter.
MVH THOMMY

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Thommy skrev:
Tjena på er!!!
Ni som kör tlr är ni nöjda?? Är det nåt jag ska byta på den eftersom den är helt orginal....en kompis till mig som kör en tls tyckte att jag skulle byta kopplings fjädrarna till ett par starkare. Är det ett problem som ni har haft??
MVH THOMMY

Först och främst, GRATTIS då!

Ok, helt original... då har du en hel del att göra för att locka fram maskinen ur sitt skal så att säga men det verkar du vara införstådd med. MEN jag ska säga att jag älskar min och kommer inta att byta på länge. Du kommer troligtvis inte att ha några PROBLEM om du lämnar den helt original men med små medel så kommer framförallt vägegenskaperna att bli klasser bättre.

Först och främst så understyr de lite med fabriksinställningarna. Jag har höjt upp gaffelbenen 10 mm i kronan samt schimsat upp vid bakdämparen 3mm för att råda bot på detta, plus att jag har bytt ut bakdämparen mot en från Bitubo. Skillnaden är som dag och natt. Du kan även byta dimension på bakdäcket till 180/55, 190/55 eller 190/60 vilket också kommer att hjälpa snabbstyrdheten. Byt oljan i styrdämparen till 2.5w också, originaloljan är på tok för trög och gör att hojen känns tyngre än vad den är. Bra bromsbelägg och stålomspunnet är aldrig fel heller. Ta bort locket på luftburken och montera ett filter som flödar lite bättre tillsammans med öppnare pipor så får du mera stomp i motorn och ett gudomligt sound på köpet. Gör spjällhussynk, justera TPS och om du vill prova, montera en TRE (vissa känner skillnaden, andra inte... för mig tog det ett tag att lära känna motorn men nu känner jag skillnaden). Dreva om, rekommenderar 17-41 till att börja med, jag kommer att köra 16-40 nu med 520 kedja och drev. RENSA UPP hojen från allt onödigt, hela plastundertrayen kan du bara dumpa och göra eget i lite rostfritt. Bakramen kan du skala av från krokar, skyddsplåtar och annat junk.

Det var bara början.... säg till igen när du är redo för steg 2 :hihi
Och som alltid, sjukskriv dig en vecka och surfa www.tlplanet.com där finns ALLT och lite till.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Bilder!!

Thommy skrev:
Tjena på er!!!
MVH THOMMY

Vi vill se bilder!!
Grattis till ett bra köp! :fyllisar

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Thommy skrev:
Tjena på er!!!
MVH THOMMY

Tjena Tommy! Välkommen och allt det där!
Du kommer bli jättenöjd med hojen och svinnöjd och du gör allt som J-Bone säger...
Kumla eh? Bodde där tills i höstas. Har du varit med och åkt med PBR från stortorget nån gång?
Vi träffas och åker/fikar/snackar hojar och super...
Annars tycker jag du ska kolla in www.pennybridgeriders.com
Kolla in http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=12 det är där det händer.

Och så självklart i den här tråden!

Förövrigt älskar jag min TLs och vi kommer aldrig att skilja oss! :kär

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Tre

Har köpt mig en TREmodd, tänkte höra om nån kan förklara var den ska sitta och nån bild kanske. Instruktionerna jag fick med var så dåliga så man ser inget av bilderna :(

Har nu även fixat Akrapovic bolton och beställt tailguard :)
Så snart börjar vinterjobbet :banana

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Tengil skrev:
Tjena Tommy! Välkommen och allt det där!
Du kommer bli jättenöjd med hojen och svinnöjd och du gör allt som J-Bone säger...
Kumla eh? Bodde där tills i höstas. Har du varit med och åkt med PBR från stortorget nån gång?
Vi träffas och åker/fikar/snackar hojar och super...
Annars tycker jag du ska kolla in www.pennybridgeriders.com
Kolla in http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=12 det är där det händer.

Och så självklart i den här tråden!

Förövrigt älskar jag min TLs och vi kommer aldrig att skilja oss! :kär

Jag har hört talas om er men jag har aldrig åkt med er.....men det kan ju bli att hänga på en sväng sen till sommaren

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Tjena på er!!
Har bara en liten fråga....Det finns ingen som bor i Kumla som vet om det finns nåra garage här i närheten som man kan hyra???
MVH THOMMY

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Tja!!!
Har kollat lite på en del länkar här hur man kan styla sin tlr lite......Finns det inga svenska företag som har styling produkter till tlr??
Har ni några tips så skulle det vara bra.
MVH THOMMY

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Thommy skrev:
Tja!!!
Har kollat lite på en del länkar här hur man kan styla sin tlr lite......Finns det inga svenska företag som har styling produkter till tlr??
Har ni några tips så skulle det vara bra.
MVH THOMMY
www.s-racing.com
www.axesstrading.se
www.touring.se
Finns säkert fler om man letar lite.
Annars tillverkas det mesta i USA eller nere på kontinenten.

Edit: såg att S-racings sida är nere för tillfället

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Fredde83 skrev:
Har köpt mig en TREmodd, tänkte höra om nån kan förklara var den ska sitta och nån bild kanske. Instruktionerna jag fick med var så dåliga så man ser inget av bilderna :(

Har nu även fixat Akrapovic bolton och beställt tailguard :)
Så snart börjar vinterjobbet :banana

Hmm höger sidokåpa, under där sitter en kontakt med 3 kablar, en röd en blå och....va fan var den sista svart eller vit tror jag...men där ska du koppla in den iaf

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...