XJ600N skrev:Bättre kopplingsfjädrar till en Tls -99:a, vart får man tag på det, har för mig att jag läste om några som hette barnetts eller liknande som såldes i sverige, är dom bra och var får kan man köpa sådana?
XJ600N skrev:Bättre kopplingsfjädrar till en Tls -99:a, vart får man tag på det, har för mig att jag läste om några som hette barnetts eller liknande som såldes i sverige, är dom bra och var får kan man köpa sådana?
WestW skrev:Eller om du inte har guldbyxor gör du som jag gjorde. 1mm tjocka brickor som du sätter ovanpå nuvarande kopplingsfjädrar. Detta gör att kopplingen greppar bättre. Kallas schimsning.
Sen är kopplingen lite känslig och behöver justeras med jämmna mellanrum. Den fick jag göra iaf. Alltså på vänster sida av hojen vid kopplingvajern, lilla vridmojängen som trycker in kopplingspinnen i motorn. Det ska vara rätt "spel" på den.
Verkstadshandbok hittar du på jiffypark.com den förklarar allt du behöver veta.
J-Bone skrev:Barnetts finns på Roffes motor. Givet köp i vinter.![]()
XJ600N skrev:Det är redan gjort av den förra ägaren men jag tycker att kopplingen är fruktansvärt trög, men jag tänkte att nya fjädrar kanske funkar bättre och gör kopplingen mindre trög.
Men jag kanske skulle kolla tjockleken på brickorna och byta till aningen tunnare om dom är för tjocka.
Får nog fundera på detta lite.... men frågan kvarstår, vart köper man bättre fjädrar och blir det stor skilnad på kopplingens grepp och tröghet?
Ricken skrev:Min koppling var oxå trög i början, och sen blev det värre. Visade sig vara så löjligt som att bara smörja vajern.... Kan ju vara värt ett försök.
tlmartin skrev:Hello kan den som vet svara passar mullarburkar från en R på en S.Tacksam för svar har hittat Micron alu oval för 3800 men som sagt dom är till en TLR
tlmartin skrev:Hello kan den som vet svara passar mullarburkar från en R på en S.Tacksam för svar har hittat Micron alu oval för 3800 men som sagt dom är till en TLR
Om det är samma bultmönster på infästningarna så är det ju en baggis att fixa hängare till dom.ha det tills dessJ-Bone skrev:Jag är inte hundra på det här men jag tror att själva infästningen mellan burken och headern är samma, däremot så är väl inte fästena för upphängningen samma så du får ju fixa S-hängare till dem. Men som sagt jag är INTE hundraprocentigt säker på detta!!![]()
J-Bone skrev:Lite porr såhär i förvintermörkret, privatbyggd replica på Yoshimura TLR´en.
:dräggla
Superbee skrev:Hejsan mullermaffian!
Är det någon som har en film med en fullgasande och gött mullrande TLR?
vore schysst om någon pmade en länk eller något liknande, enda v-twinnarna jag har hört är ju harleys och liknande antar att en lite "småvässad" låter snäppet grymmare![]()
J-Bone skrev:Här är ett par clips från min dynokörning.
http://www.hedblom.se/tl1000r/vids/IMGP0862.AVI
http://www.hedblom.se/tl1000r/vids/IMGP0863.AVI
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!