TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
hej alla glada i vintermörkret finns det någon som har några bolton till min TLS till salu det spelar ingen roll vilket märke det är bara det muuulllrar på bra. Ha det tills dess :tummenupp :banana

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Bättre kopplingsfjädrar till en Tls -99:a, vart får man tag på det, har för mig att jag läste om några som hette barnetts eller liknande som såldes i sverige, är dom bra och var får kan man köpa sådana?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
XJ600N skrev:
Bättre kopplingsfjädrar till en Tls -99:a, vart får man tag på det, har för mig att jag läste om några som hette barnetts eller liknande som såldes i sverige, är dom bra och var får kan man köpa sådana?

Eller om du inte har guldbyxor gör du som jag gjorde. 1mm tjocka brickor som du sätter ovanpå nuvarande kopplingsfjädrar. Detta gör att kopplingen greppar bättre. Kallas schimsning.

Sen är kopplingen lite känslig och behöver justeras med jämmna mellanrum. Den fick jag göra iaf. Alltså på vänster sida av hojen vid kopplingvajern, lilla vridmojängen som trycker in kopplingspinnen i motorn. Det ska vara rätt "spel" på den.

Verkstadshandbok hittar du på jiffypark.com den förklarar allt du behöver veta.

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
XJ600N skrev:

Barnetts finns på Roffes motor. Givet köp i vinter. ;)

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
Suzuki GS 750
Inte alls kul...

Pga ekonomiska problem måste jag nu sälja min TL1000R... Det är det sista som jag vill göra, men tyvärr så måste det ske.

Har försökt ropa efter djävulen för att sälja min själ till honom för att ha råd med min älskade båge, men... Tja, han svarar helt enkelt inte!!!

Så om ni vet nån som är ute efter en TL1000R -99 med ca 2400 mil på mätarn, Yoshi fullsystem, kolfiberkåpa rejskåpa med projektorlysen, kolfiberframskärm mm. så ropa bara till!!!

Säljes till mycket bra pris!

Hoppas att jag får råd att skaffa en sån här igen... *snyft*

Mvh Thomas

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
WestW skrev:
Eller om du inte har guldbyxor gör du som jag gjorde. 1mm tjocka brickor som du sätter ovanpå nuvarande kopplingsfjädrar. Detta gör att kopplingen greppar bättre. Kallas schimsning.

Sen är kopplingen lite känslig och behöver justeras med jämmna mellanrum. Den fick jag göra iaf. Alltså på vänster sida av hojen vid kopplingvajern, lilla vridmojängen som trycker in kopplingspinnen i motorn. Det ska vara rätt "spel" på den.

Verkstadshandbok hittar du på jiffypark.com den förklarar allt du behöver veta.

Det är redan gjort av den förra ägaren men jag tycker att kopplingen är fruktansvärt trög, men jag tänkte att nya fjädrar kanske funkar bättre och gör kopplingen mindre trög.

Men jag kanske skulle kolla tjockleken på brickorna och byta till aningen tunnare om dom är för tjocka.

Får nog fundera på detta lite.... men frågan kvarstår, vart köper man bättre fjädrar och blir det stor skilnad på kopplingens grepp och tröghet?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
XJ600N skrev:
Det är redan gjort av den förra ägaren men jag tycker att kopplingen är fruktansvärt trög, men jag tänkte att nya fjädrar kanske funkar bättre och gör kopplingen mindre trög.

Men jag kanske skulle kolla tjockleken på brickorna och byta till aningen tunnare om dom är för tjocka.

Får nog fundera på detta lite.... men frågan kvarstår, vart köper man bättre fjädrar och blir det stor skilnad på kopplingens grepp och tröghet?

Det fjädrarna gör är ju just att göra kopplingen trögare.
Same, same but different.
Schimsa och byta fjädrar är samma sak. Det bästa är självklart nya fjädrar men brickor funkar också.

Är du säker på att kopplingen inte börjar bli dålig? Ryck isär och kolla nu när det är vinter. Inge kul att hålla på med sånt mitt i säsongen.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Min koppling var oxå trög i början, och sen blev det värre. Visade sig vara så löjligt som att bara smörja vajern.... Kan ju vara värt ett försök.

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Ricken skrev:
Min koppling var oxå trög i början, och sen blev det värre. Visade sig vara så löjligt som att bara smörja vajern.... Kan ju vara värt ett försök.

Kanske ska göra det först då så man inte står där med lång näsa och tom plånbok och det enda som behövdes var lite olja till vajern :)

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Hello kan den som vet svara passar mullarburkar från en R på en S.Tacksam för svar har hittat Micron alu oval för 3800 men som sagt dom är till en TLR

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
tlmartin skrev:
Hello kan den som vet svara passar mullarburkar från en R på en S.Tacksam för svar har hittat Micron alu oval för 3800 men som sagt dom är till en TLR

Jag är inte hundra på det här men jag tror att själva infästningen mellan burken och headern är samma, däremot så är väl inte fästena för upphängningen samma så du får ju fixa S-hängare till dem. Men som sagt jag är INTE hundraprocentigt säker på detta!! :)

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
tlmartin skrev:

De ska passa rakt av :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Lite porr såhär i förvintermörkret, privatbyggd replica på Yoshimura TLR´en.
:dräggla

tlr00325.jpg

tlr00327.jpg

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
J-Bone skrev:
Jag är inte hundra på det här men jag tror att själva infästningen mellan burken och headern är samma, däremot så är väl inte fästena för upphängningen samma så du får ju fixa S-hängare till dem. Men som sagt jag är INTE hundraprocentigt säker på detta!! :)
Om det är samma bultmönster på infästningarna så är det ju en baggis att fixa hängare till dom.ha det tills dess

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Hejsan mullermaffian!

Är det någon som har en film med en fullgasande och gött mullrande TLR?

vore schysst om någon pmade en länk eller något liknande, enda v-twinnarna jag har hört är ju harleys och liknande antar att en lite "småvässad" låter snäppet grymmare :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...