TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Här kommer priserna från KRK.

1. Chiefen, TLS: Eloxerade bultar (kopplinskåpa,drev,kåpa)
2. J-Bone, TLR: TWM Tanklock, Eloxerade drevbultar (Guld)
3. Fredde83, TLR: Carbone framskärm
4. Wee-Twn, TLS: Eloxerade bultar
5. TLRR, TLR: TWM Tanklock (svart), Röda eloxerade bultar (drev)
6. Ricken: Carrbon speggel, Elox. bulten (många)

Kolfiberbackspegel 1450:- (ord.1600
TWM tanklock 800:- (ord.1010:)

Vad gäller bultarna får pma mig er epostadress så vidarbefordrar jag mailet jag fick. Mailet innehåller priser och färgprov osv. Det är lite för stort för att klippa in här.

Kolfiberframskärmen sade KRK att han inte hade något fördelaktigt pris på. Han tror att du kan hitta den billigare på något annat ställe. Han gav lite länkar som du kunde kolla in.
http://www.worldofqbcarbon.com/products/suzuki/tl1000r/tl1000rproducts.htm
http://www.evolutioncomposites.co.uk/acatalog/TLR1000.html
http://www.geelongcarboncraft.com.au/items/item315.htm
http://www.geelongcarboncraft.com.au/cat7.htm

Ja, ni får väl fundera på vad ni vill handla osv. Återkom gärna till mig och tala om hur ni vill göra. Mest för min nyfikenhet eftersom ni nu kan beställa direkt av KRK. Säg bara att det är SH gruppköpet o hälsa ifrån mig! :)

EDIT: När det gäller bultarna så är det viktigt att ni pmar mig er epost adress så att jag kan vidarbefordra mailet jag fick. Priserna på bultarna beror på hur mycket vi beställer.
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefo... för min del får du gärna hålla i köpet.
Jag vill som sagt ha drevbultarna i guld och tanklocket i svart.

:tomten
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
J-Bone skrev:
Chiefo... för min del får du gärna hålla i köpet.
Jag vill som sagt ha drevbultarna i guld och tanklocket i svart.

:tomten
Ok, jag kan hålla i beställningarna om ni vill. Det är däremot bra ifall jag kan maila dig. Det stod ganska mycket i mailet om bultarna och det var några frågor om vilka bultar som passar TLS/TLR dreven.

Om ingen annan har något annat förslag så gör vi så här:
Ni tar er en funderare på vad ni vill handla. Därefter pmar eller mailar ni mig så sammanställer jag ordern. När alla som vill vara med har talat om för mig vad ni vill ha så skickar jag beställningen till Karl. När ordern är sammanställd skickar jag det till Karl som får skicka prylarna via postförskott till var och en av oss. Jag vet inte exakt vad PF avgiften ligger på men det blir väl typ en 60-80 spänn eller så!?

Bultarna från LLS är lite speciellt. Karl visste inte exakt vilka drevbultar man använder till TLS/TLR. Nån av Er kanske kan luska fram det (typ av bult, stigning på gänga osv)!? En sak att tänka på (vet ni väl förmodligen redan men det är bättre att säga till en gång för mycket) är att Alu skruvarna inte tål samma vrid som en stålbult. Man måste vara försiktig när man drar åt dem plus att de inte har den hållbarheten som en stålis. Man får underhålla dem och kontrollera dem oftare.
Han vill helst ha in en stor order för att beställa bultarna. Leveranstiden är ca 2-3 veckor på dem.

Dessa har fått infot om bultarna:
Ricken
Wee-Twn

Dessa behöver infot om bultarna:
TLRR
J-benan

Dessa behöver jag mailadress av:
J-benan
TLRR

Försök att höra av er så fort som möjligt så att vi får iväg ordern.

Har väl förmodligen glömt något så om ni undrar något så hojta till! :fyllisar

Edit: I mailet finns länken till LLS. De har en jela massa kul prylar så om ni vill komplettera med något tala om det så lägger jag in det i er beställning.
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Ok, jag kan hålla i beställningarna om ni vill. Det är däremot bra ifall jag kan maila dig. Det stod ganska mycket i mailet om bultarna och det var några frågor om vilka bultar som passar TLS/TLR dreven.

Om ingen annan har något annat förslag så gör vi så här:
Ni tar er en funderare på vad ni vill handla. Därefter pmar eller mailar ni mig så sammanställer jag ordern. När alla som vill vara med har talat om för mig vad ni vill ha så skickar jag beställningen till Karl. När ordern är sammanställd skickar jag det till Karl som får skicka prylarna via postförskott till var och en av oss. Jag vet inte exakt vad PF avgiften ligger på men det blir väl typ en 60-80 spänn eller så!?

Bultarna från LLS är lite speciellt. Karl visste inte exakt vilka drevbultar man använder till TLS/TLR. Nån av Er kanske kan luska fram det (typ av bult, stigning på gänga osv)!? En sak att tänka på (vet ni väl förmodligen redan men det är bättre att säga till en gång för mycket) är att Alu skruvarna inte tål samma vrid som en stålbult. Man måste vara försiktig när man drar åt dem plus att de inte har den hållbarheten som en stålis. Man får underhålla dem och kontrollera dem oftare.
Han vill helst ha in en stor order för att beställa bultarna. Leveranstiden är ca 2-3 veckor på dem.

Dessa har fått infot om bultarna:
Ricken
Wee-Twn

Dessa behöver infot om bultarna:
TLRR
J-benan

Dessa behöver jag mailadress av:
J-benan
TLRR

Försök att höra av er så fort som möjligt så att vi får iväg ordern.

Har väl förmodligen glömt något så om ni undrar något så hojta till! :fyllisar

Edit: I mailet finns länken till LLS. De har en jela massa kul prylar så om ni vill komplettera med något tala om det så lägger jag in det i er beställning.
Nu jävlar ska bling blingas :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
TLRR skrev:
men tror att det är insatsgängor i stål till dessa drevmuttrar.Åtminstonde har jag sett någon firma som har det och då motsvarar de stålmuttrar i kvaliteten. Storlek M10


Insatser är det i mina guldmuttrar från tastynuts,kan tänka mig att det samma typ:=)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Chiefen:
Postförskottsavgiften är 45:-. Frakt ej medräknad. Måste ni skicka pf sinsemellan er? Jag antar att ni litar tillräckligt på varandra för att betala i för- eller efterskott och då behövs ingen pf-avgift. Men frakten kommer man ju aldrig ifrån.
Nu har inte jag läst exakt vad det gäller så jag kanske är helt ute och cyklar men jag fattade det som att ni skulle skicka grejor emellan er.


Ett tips med anledning av videon här ovan:
Gummirök är starkt cancerogent. Inte så bra när man är inomhus alltså.
Bara så ni vet. :tummenupp.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Chiefen:
Postförskottsavgiften är 45:-. Frakt ej medräknad. Måste ni skicka pf sinsemellan er? Jag antar att ni litar tillräckligt på varandra för att betala i för- eller efterskott och då behövs ingen pf-avgift. Men frakten kommer man ju aldrig ifrån.
Nu har inte jag läst exakt vad det gäller så jag kanske är helt ute och cyklar men jag fattade det som att ni skulle skicka grejor emellan er.

Nä, jag var kanske lite otydlig även om jag gjorde mitt bästa för att inte vara otydlig..
Det jag menar är: Ni talar om för mig vad ni vill ha och förser mig med er adress och tfn nummer, jag lägger beställningen och Karl skickar prylarna mot postförskott till var och en av er. På det sättet får ni även ett Tracking nummer när paketet är postat.
 
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Gruppköps uppdatering:

Inkommna beställningar
J-Benan: Svart tanklock, Drevmuttrar Guld
TLRR: Svart tanklock, Drevmuttrar Röda
Chiefen: Komplett TLS kit Guld

Väntar på:
Ricken
Wee-Twn
Fredde83??

Om det är någon annan som vill hoppa in i köpet får ni göra det innan jag har fått alla beställningar från de som är nämnda ovan. Det är bra om vi blir fler som beställer åtminstone bultar/muttrar för att motivera att KRK ska plocka hem dem. (Tydligen hög frakt från tillverkaren).
Återigen, om någon med säkerhet kan säga vad det är för skruv till TLR dreven så är jag tacksam. Jag har ingen aning själv!? Detta för att vi ska få rätt bultar och slippa sådana problem!

Edit: Påminnelse; jag behöver Era adresser och telefon nummer så att jag vet vad prylarna ska skickas. Bara att PMa mig !
 
Last edited:

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Blir inget gruppköp för mig, hade inbrott i bilen inatt. Pengarna får gå till självrisken o dylikt. Jag HATAR verkligen tjuvar :fatta!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ok! nu har jag fått allas ordrar! Jag har sammanställt alla jag fått. Jag mailar en kopia till alla så fort jag får in den återstående informationen från nedanstående:

1. J benan, Jag behöver fortfarande din epost adress :7peta
2. Wee-Twn, Jag behöver veta ditt förnamn :7peta

3. Någon?, Jag saknar fortfarande Drevbultinfot om det är någon som kan ta reda på det!

Edit: Såg precis ditt meddelande Fredde! Tog bort dig från listan. Jag beklagar det som hände dig!
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Fredde83 skrev:
Blir inget gruppköp för mig, hade inbrott i bilen inatt. Pengarna får gå till självrisken o dylikt. Jag HATAR verkligen tjuvar :fatta!
Beklagar,det är jävligt trist att det inte alla vet skillnad på mitt och ditt trist men sant
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
Ok! nu har jag fått allas ordrar utom Fredde83! Jag har sammanställt alla jag fått. Jag mailar en kopia till alla så fort jag får in den återstående informationen från nedanstående:

1. J benan, Jag behöver fortfarande din epost adress :7peta
2. Wee-Twn, Jag behöver veta ditt förnamn :7peta

3. Någon?, Jag saknar fortfarande Drevbultinfot om det är någon som kan ta reda på det!

Edit: Såg precis ditt meddelande Fredde! Tog bort dig från listan.

Fasen, är du inte läskunnig pojk! :arsele
Längst ner i det senaste PM:et står mitt förnamn. Efternamnet är Lidén om det var det som du egentligen ville veta. :)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Fasen, är du inte läskunnig pojk! :arsele
Längst ner i det senaste PM:et står mitt förnamn. Efternamnet är Lidén om det var det som du egentligen ville veta. :)

Hmpf....Ja det var efternamnet ....sorry... :död :rolleyes:
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Listan blir kortare...snart är vi där!
Uppdatering igen:
Ok! nu har jag fått allas ordrar! Jag har sammanställt alla jag fått. Jag mailar en kopia till alla så fort jag får in den återstående informationen från nedanstående:

1. J benan, Jag behöver fortfarande din epost adress

2. Någon?, Jag saknar fortfarande Drevbultinfot om det är någon som kan ta reda på det!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
TLRR skrev:
Hmpf ser inte ut som det blir något gruppköp att tala om,vi kanske skulle slänga ut en stänkare o erbjuda Appe-tråden att vara med.
Bara ett förslag. :D

Ska kolla vilken storlek på drevmuttrarna det är,återkommer med fakta

Ok, nu är ordern lagd. Jag håller med er att det skulle se bättre ut om vi var fler. Om det är möjligt att snabbt få igång lite fler köpare så motiverar vi ju Karl mer.
Ordern är som sagt skickad nu men med tillägget att "om fler vill ansluta sig till ordern så hör jag av mig omedelbart men vi får förutsätta att detta är den slutgiltiga ordern".

Jag begärde en orderbekräftelse med specar till var och en där pris skall anges samt även en uppskattad leveranstid.

Karl lovade att luska angående drevbultarna (och Ja J-benan, jag fick din begäran om drevbultar till kawasaki och ej till TLR :tummenupp ).
TLRR det vore kanon om du kunde fixa måtten. Om det är någon som orkar dra loss en originalbult och mäta lite så vore det kanon. Det är inte säkert att Karl kan hitta infot och då tar ordern längre tid att få igenom.

Edit: Jag har pmat Swedie för klartecken att post gruppköpet i main (så att jag inte får skit för att ha brutit mot nån regel). Får jag ett ok så utökar vi lite..hehe
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top