TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Det här med kolfiber:
Jag hade tänkt att göra en platta i kolfiber som jag vill bocka så att den får typ en tio gradig lutning typ som ett "L" fast inte nittiogradig utan tiogradig.
Om man köper en bit kolfiberväv, kan man då typ böja den och värma den så att den stelnar eller måste man ha nån plast eller metallbas och sedan klä den med kolfiber efter att man har bockat plåten????
Nån som fattar va fääään jag pratar om? Det är knappt jag gör det själv men det är inte så enkelt att förklara alltid :huvet :fatta! :hihi
Har aldrig ens sett kolfiberväv i verkligheten så jag har ingen koll.......än!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
RacerX skrev:
vem/var e de som har de hära filmerna (mullret) på TL:ar som ni skriver om!?!?

abstinensen är svår nu... måste stilla den liiite... :)

Har lagt upp filmerna på min hemsida.
www.ezzo.se

Kommer bara att ligga ett kort tag då jag behöver utrymmet...

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Chiefen, kolfiberväv är nästan som tyg, dvs det har inte tillräcklig styvhet som det är och du kan inte använda det som det är heller.. Du måste alltså ha nån typ av form att plasta mot.
Har du jobbat med glasfiber? Om inte så bör du nog börja där eftersom misstagen blir billigare då.
Har du vakuum? Annars får du svårt att göra mer avancerade pinaler eftersom kf oftast är för styvt för att forma sig efter formen. Om inte formen är väldigt simpel eller kf väldigt tunn vill säga.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Chiefen, kolfiberväv är nästan som tyg, dvs det har inte tillräcklig styvhet som det är och du kan inte använda det som det är heller.. Du måste alltså ha nån typ av form att plasta mot.
Har du jobbat med glasfiber? Om inte så bör du nog börja där eftersom misstagen blir billigare då.
Har du vakuum? Annars får du svårt att göra mer avancerade pinaler eftersom kf oftast är för styvt för att forma sig efter formen. Om inte formen är väldigt simpel eller kf väldigt tunn vill säga.

Det där vacuum du nämner, menar du som nån form av vacuum sug. typ som en sån där man försluter vacuum påsar med??? Jag har inget material alls utan sitter mest och försöker snappa upp o lära mig så mycket som möjligt. Men du har nog rätt i att man kommer billigare undan genom att lära sig på billigare material som glasfiber.
Grejen är den att jag har köpt en topgun undertail och varit tvungen att skära bort en bit av originalundertrayen för att passa in topgun´en. Jag behöver dock lite av det utrymmet och det går om man tar en platta och vinklar den lite uppåt så att den inte går emot undertailen.
Ska plåta lite på hur det ser ut...har prylarna i bilen. gör det när jag käkat klart o glott på tv lite. :tungan

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Förbannat! Återigen har jag alltså skrivit ett långt och utförligt svar som avlider eftersom serverfan gör timeout. Vafan!

Ja,en vakumpump av ett eller annat slag.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Förbannat! Återigen har jag alltså skrivit ett långt och utförligt svar som avlider eftersom serverfan gör timeout. Vafan!

Ja,en vakumpump av ett eller annat slag.
Hahah Robban...det kanske är något med dina fingrar som gör att du får timeout! Eller kanske rost i tangentbordet!? :rofl :hihi

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Chiefen skrev:
Jag kommer tyvärr inte på mässan men om vi skulle ta o snickra ihop en TL träff till våren så hakar jag på direkt!! :Bugar

Det hoppas jag också på!! det kan väl dom/ni som är ärrade i gemet om TL-hojar fixa ihop :tummenupp

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
TwinSucker skrev:
Låter som en bra idé :tummenupp Så kan vi samla hela mullermaffian och ge oss ut och Dundra lite :yoparty
Givet det låter som en bra ide att ses på mc-mässan i Sollentuna jag vet bara inte vilken dag jag ska gå mest troligen på lördagen 12/3.Det skulle vara skitkul att träffa er alla som kan komma.Vi får pm:a lite mobil nr om det blir av.Jag ska ialla fall dit.
Självklart ska vi ha en TL TRÄFF i vår/sommar :tummenupp :tummenupp

Last edited:

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
har nu beställt gilles rearsets och bitubo dämpare :banana osså blire bling speglar och en belly när jag ändå är i farten

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Lallarn skrev:
Suzuki TL = singer zick zack maskiner.... DET SKA VARA BIMOTA :hoppa
Förstår öht inte vitsen med inlägget. Du har en SB6:a, alltså inte ens ett släktskap med de hojar som avhandlas i den här tråden förutom loggan.

Jag minner mig när Kalle Sjöberg hälsade på i tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=747844&postcount=4181
Han var trevlig ist f dryg. Har du provat det?

Jag har också Bimota och då handlar det om en Bim som är avsevärt ovanligare än en SB6 men anser mig inte vara dryg övet det i alla fall.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept