TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
jag va presis och lyssnade på Jockes bänkning i en annan tråd man blir ju fheett sugen på att köra eller.FAN vilket muller det blir i sommar :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Hans bänkning ligger nu som en fiiiiin icon på skrivbordet här på jobbet. Så det är bara att klicka när man känner sig lite deppig så blir allt mycket bättre :)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TwinSucker skrev:
Hans bänkning ligger nu som en fiiiiin icon på skrivbordet här på jobbet. Så det är bara att klicka när man känner sig lite deppig så blir allt mycket bättre :)
Ja du.Jag är hemma för vård av barn och va bara tvungen att gå ut i garaget och starta tillern har visserligen inget helsys bara burkar men den mullrar på en då och jag måste erkänna att det dämpade ju inte åkbegäret presis
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Tänk på det där med startprobelm med våren. Du minns väl alla "Hjälp, den startar inte"-trådar förra våren från dom som garagegasat på vintern utan att kunna varmköra ordentligt.
Bara ett litet tips i all välmening liksom :tummenupp
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
TLRR skrev:
Fan,tror jag åkt på lunginflammation :huvet O jag som tänkt jobba i garaget i morgon kväll och i helgen. "Benet" Stödet blir klart i morgon.

Lider med dig, har varit sjuk sen i fredags. :(
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Robban_C skrev:
Tänk på det där med startprobelm med våren. Du minns väl alla "Hjälp, den startar inte"-trådar förra våren från dom som garagegasat på vintern utan att kunna varmköra ordentligt.
Bara ett litet tips i all välmening liksom :tummenupp
Du kan va lugn Robban jag varmkörde den till ca 65 grader visserligen mest på tomgång och några muller gasningar OOOOOOOOOOOOO vad sugen jag är på att hojja :tummenupp :tummenupp
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ni R ägare, kan någon av er göra mig tjänsten att plåta en av era passagerarpinnar samt ge mig måtten:
höjd,
bredd
hur långt den skjuter ut
exakt mått mellan de två hålen för skruvarna man fäster pinnarna i ramen.
Jag vill se om de skulle passa min S med highmountsystem innan jag springer iväg och beställer dem.

Tack på förhand! :fyllisar
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Ni R ägare, kan någon av er göra mig tjänsten att plåta en av era passagerarpinnar samt ge mig måtten:
höjd,
bredd
hur långt den skjuter ut
exakt mått mellan de två hålen för skruvarna man fäster pinnarna i ramen.
Jag vill se om de skulle passa min S med highmountsystem innan jag springer iväg och beställer dem.

Tack på förhand! :fyllisar
Måste du ha passagerarpinnar då.Ända anledningen att jag har mina kvar är att jag inte orkat göra nya hängare till mullerburkarna. :tummenupp.
Skickar med en ball bild så här i februari kylan
 

Bifogat

  • instrument.JPG
    instrument.JPG
    20.8 KB · Visningar: 80

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Måste du ha passagerarpinnar då.Ända anledningen att jag har mina kvar är att jag inte orkat göra nya hängare till mullerburkarna. :tummenupp.
Skickar med en ball bild så här i februari kylan

Mja, tanten får ju ett frisläpp om hon inte får åka med! Annars tycker jag att det är mycket snyggare utan pinnarna!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
J-Bone ditt stöd är klart.Se resultat,du får bryta o bända lite för att få den att passa de sista 10-delarna på dina depåstödsrullar.Bara o komma o hämta när du vill.

Du är en klippa!! TACK. :Bugar :Bugar
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Mja, tanten får ju ett frisläpp om hon inte får åka med! Annars tycker jag att det är mycket snyggare utan pinnarna!
AHA min sambo har inte det minsta intresse för hoj åkning man det är jag lika glad för en då.Ha det tills dess :tummenupp :banana
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
tlmartin skrev:
Du kan va lugn Robban jag varmkörde den till ca 65 grader visserligen mest på tomgång och några muller gasningar OOOOOOOOOOOOO vad sugen jag är på att hojja :tummenupp :tummenupp
Förbannat! Här har man skrivit ett svar och sen gör serverfan timeout innan det hinner gå igenom! Förbannade långsamma jävla PHP!

Jaja, för väl börja om då. Det är tempen i mittelektroden och isolatorn som avgör om stiften ska slagga igen eller inte. Och den tempen når du antagligen aldrig vid tomgångskörning.
Nu tror ju iofs inte jag att det blir några problem, dels därför att vi pratar om tändsystem som enligt min uppfattning har rätt bra ös och dels därför att vi pratar om ett insprut som är rätt bra på att hålla reda på blandningen. Och du har svått jag vet inte garagegasat "varannan helg" typ. Sotet bygger ju på för varje kallstart men bränns inte bort förrän motorn får gå ordentligt en stund.

Allt skrivet i all välmening.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
tlmartin skrev:
Det är tur att det ljusnar för din film höjde ju bara åksuget från mycket till max

Du vet väll att benet har film på `bänkningen av min R med min/dina burka martin?
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
vem/var e de som har de hära filmerna (mullret) på TL:ar som ni skriver om!?!?

abstinensen är svår nu... måste stilla den liiite... :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top