TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Vee-twn skrev:
Grymt!
Jag får betala 10700 hos TH...
De är ändå överlägset billigast, och då är jag ändå ingen gröngöling
När jag skaffade hojen så skulle jag betala 10465 hos TH för he och 6200 för halv detta va för ett år sedan.Nu fich jag min halv/helårs premie sänkt till 4700 så man får va glad för det lilla :tummenupp
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
tlmartin skrev:
När jag skaffade hojen så skulle jag betala 10465 hos TH för he och 6200 för halv detta va för ett år sedan.Nu fich jag min halv/helårs premie sänkt till 4700 så man får va glad för det lilla :tummenupp
Jag har haft If tills nu men jag har tänkt byta till TH. Jag tror faktiskt att det blir halvförsäkring i år...
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Vee-twn skrev:
Jag har haft If tills nu men jag har tänkt byta till TH. Jag tror faktiskt att det blir halvförsäkring i år...
Ja när jag kollade försäkringar när jag köpte tillern så skulle Folksam och If ha ca 24000 hel/hel och TH ca 10500 hel/hel men detta va ju ett års sen så ta du och kolla upp TH kan vara värt det :tummenupp :banana
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
:huvet Jahaa, glad i hågen pallrade man sig de 18 milen till förrådet där jag har motorcykeln (mitt ute i skogen). Var tvungen att ställa bilen en bit ifrån efterssom det låg fem träd över vägen. Svettig och sur fick jag gå två ggr fram och tillbaka släpandes på en massa verktyg. Döm av min irritation när jag kunde konstatera att strömen var väck. Lite svårt att få igång elverktyg utan el. Dessutom fanns ju av naturliga skäl inget lyse heller. Ganska bökigt att meka i halvmörker och plus 1 grad.
Med andra ord fick jag inte ett skit gjort typ. Hade med mig en hel kasse med moddar som jag skulle få ditmonterade. Ack så jag bedrog mig.
Nu är det bara att brumma hem till GBG igen o vänta på att nån ska fixa elen!
Fick ialla fall med mig bakramen hem så jag kan sitta o passa in topgun undertailen hemma i lägenheten.

Var det någon som var intresserad att köpa tailguarden från S-racing så har jag den med mig. Kan ta bilder och visa om det är någon som är intresserad.

Twinsucker, jag har med mig krökarna. Plåtar dem när jag kommer hem.
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
:huvet Jahaa, glad i hågen pallrade man sig de 18 milen till förrådet där jag har motorcykeln (mitt ute i skogen). Var tvungen att ställa bilen en bit ifrån efterssom det låg fem träd över vägen. Svettig och sur fick jag gå två ggr fram och tillbaka släpandes på en massa verktyg. Döm av min irritation när jag kunde konstatera att strömen var väck. Lite svårt att få igång elverktyg utan el. Dessutom fanns ju av naturliga skäl inget lyse heller. Ganska bökigt att meka i halvmörker och plus 1 grad.
Med andra ord fick jag inte ett skit gjort typ. Hade med mig en hel kasse med moddar som jag skulle få ditmonterade. Ack så jag bedrog mig.
Nu är det bara att brumma hem till GBG igen o vänta på att nån ska fixa elen!
Fick ialla fall med mig bakramen hem så jag kan sitta o passa in topgun undertailen hemma i lägenheten.

Var det någon som var intresserad att köpa tailguarden från S-racing så har jag den med mig. Kan ta bilder och visa om det är någon som är intresserad.

Twinsucker, jag har med mig krökarna. Plåtar dem när jag kommer hem.
Undrarde just varför du inte ringde... Tänkte nog att en sån fantom på att meka kan han väl ändå inte vara!!
Hur mycket vill du ha för undertailen? Färg?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
:huvet Jahaa, glad i hågen pallrade man sig de 18 milen till förrådet där jag har motorcykeln (mitt ute i skogen). Var tvungen att ställa bilen en bit ifrån efterssom det låg fem träd över vägen. Svettig och sur fick jag gå två ggr fram och tillbaka släpandes på en massa verktyg. Döm av min irritation när jag kunde konstatera att strömen var väck. Lite svårt att få igång elverktyg utan el. Dessutom fanns ju av naturliga skäl inget lyse heller. Ganska bökigt att meka i halvmörker och plus 1 grad.
Med andra ord fick jag inte ett skit gjort typ. Hade med mig en hel kasse med moddar som jag skulle få ditmonterade. Ack så jag bedrog mig.
Nu är det bara att brumma hem till GBG igen o vänta på att nån ska fixa elen!
Fick ialla fall med mig bakramen hem så jag kan sitta o passa in topgun undertailen hemma i lägenheten.

Var det någon som var intresserad att köpa tailguarden från S-racing så har jag den med mig. Kan ta bilder och visa om det är någon som är intresserad.

Twinsucker, jag har med mig krökarna. Plåtar dem när jag kommer hem.
Bilder då :tummenupp (kanske skulle vara ide att skaffa ett garage liiiite närmare än 90 kilometer).Ha det tills dess :banana
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Undrarde just varför du inte ringde... Tänkte nog att en sån fantom på att meka kan han väl ändå inte vara!!
Hur mycket vill du ha för undertailen? Färg?

Den är svart och jag har skurit ut hål för bagagehängarna. Det går väl att fixa till med lite glasfiber o färg.
Priset....tja...ge mig ett bud. (hade inte tänkt över 700:- men helst inte under 500 heller.) Är det rimligt??
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Bilder då :tummenupp (kanske skulle vara ide att skaffa ett garage liiiite närmare än 90 kilometer).Ha det tills dess :banana

Bilder, ja, hmm..blev bara några på hur hojen ser ut just nu. Hade tänkt att plåta som en galning men efterssom jag inte fick ett skit gjort så blev det bara lite skräpbilder.

Edit: Ehrm, som ni ser var det lite svårt att meka i det här mörkret!
 

Bifogat

  • Förrådet Februari.jpg
    Förrådet Februari.jpg
    140.9 KB · Visningar: 85
  • Förrådet Februari (3).jpg
    Förrådet Februari (3).jpg
    139.4 KB · Visningar: 79
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Vee-twn skrev:
Ja, de hade ju faktiskt bra priser!

Chiefen, jag ska fundera på om jag vill ha undertailen. Skulle helst vilja ha en top-gun men tycker inte riktigt att det är värt pengarna...
Billigt och billigt jag betalade 1851 kr plus moms för mina Dunlop d 208 däck fram o bak fast det är genom jobbet men då har vi en j--la rabatt.Nej det va bra däck priser för att va i Sverige :tummenupp
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Chiefen, jag ska fundera på om jag vill ha undertailen. Skulle helst vilja ha en top-gun men tycker inte riktigt att det är värt pengarna...

Visst, inga probs! Lägger upp bilder på den. (Oj va smutsig den är! Borde kanske rengjort den innan jag plåtade...men, men)

Var bara tvungen att plåta ersättaren oxå..hehe :yoparty :hihi
 

Bifogat

  • Tailguarden 001.JPG
    Tailguarden 001.JPG
    37 KB · Visningar: 54
  • Tailguarden 003.JPG
    Tailguarden 003.JPG
    43 KB · Visningar: 57
  • Tailguarden.JPG
    Tailguarden.JPG
    29.8 KB · Visningar: 73

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
TwinSucker skrev:

Här kommer ett par bilder på krökarna
(hehe jag pic horar stenhårt idag)
På andra bilden ser du att den har blivit lagad. Skulle inte ha synts ifall färgen suttit kvar (härdade den inte...glömde det).
 

Bifogat

  • Hojen Feb-05 (5).JPG
    Hojen Feb-05 (5).JPG
    36.8 KB · Visningar: 61
  • Hojen Feb-05 (6).JPG
    Hojen Feb-05 (6).JPG
    33 KB · Visningar: 74

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Jag har haft If tills nu men jag har tänkt byta till TH. Jag tror faktiskt att det blir halvförsäkring i år...

Har haft If i ett år. De var klart billigast förra året (för mig). Men när jag såg att ni andra hade fått sänkta premier hos TH så drog jag en rövare o ringde. Tänkte, vaffän, det kan väl vara värt ett par telefonmarkeringar att kolla upp priset igen.
Det ångrar jag definitivt inte!
Hade hos IF trafikförsäkring (4600:-/helår)

Tecknade hos TH halvförsäkring (4400:-/helår).

Hehe, det lönar sig att ringa o jämföra.

Som de flesta andra här inne har man ju fått bud på runt 50.000:- helår så att ringa runt är nödvändigt om man ska ha råd med hojen!

Kan ju nämna att min hoj blev stulen när jag hade enbart trafikförsäkring.
En granne ringde när denne såg stölden. Mölndalspolisen var snabba som attans o knep en av de tre tjyvkräken. Det var rättegång i december. Jag begärde skadestånd. Det var man typ tvungen att sköta själv efter domen fallit. Dvs jag var tvungen att själv anmäla till kronofogden att jag ville ha pengar tillföljd av domslut och begära utredning osv.
Döm av min förvåning när jag fick mitt skadestånd utbetalt härom veckan :banana
Tack polisen och kronofogden!!!!!
O tack TL-trådare för att ni påminde mig om att premier faktiskt kan sänkas även om de för de mesta bara höjs o höjs!!

Om jag hade haft en stöldförsäkring så hade jag inte behövt gå via kronofogden men det var det värt kan jag ju säga med facit i hand.
Men nu chansar jag inte mer utan tecknar halvförsäkring istället!


Edit: Kan ju nämna att jag bara har haft kortet sen sept-03. Bor i Mölndal, inte har garage.
Ni gamla stofiler med årspremie på 50 kronor som kört mc i hundra år får inte skratta åt mig för då blir jag deprimerad :fatta! :hihi
 
Last edited:

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Chiefen skrev:
Här kommer ett par bilder på krökarna
(hehe jag pic horar stenhårt idag)
På andra bilden ser du att den har blivit lagad. Skulle inte ha synts ifall färgen suttit kvar (härdade den inte...glömde det).

Fan va gött...det ser ju riktigt bra ut :tummenupp
Jag PM:ar detaljerna sen då :)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Har haft If i ett år. De var klart billigast förra året (för mig). Men när jag såg att ni andra hade fått sänkta premier hos TH så drog jag en rövare o ringde. Tänkte, vaffän, det kan väl vara värt ett par telefonmarkeringar att kolla upp priset igen.
Det ångrar jag definitivt inte!
Hade hos IF trafikförsäkring (4600:-/helår)

Tecknade hos TH halvförsäkring (4400:-/helår).

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Fredde83 skrev:
Läste en tråd om bränsleförbrukning, någon som mätt upp sin TL?
Inte så noga men ca från 0,55 liter/mil blandad körning.På TL-träffen i maj förra året tankade vi i Lindesberg och tanklampan började lysa efter ca 12 mil så då drog den väl ca 1,2 liter/mil dom som var med på hem resan vet varför :tummenupp :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top