TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TwinSucker skrev:
Hey....coolt!!

Då skulle jag kanske be dig köpa en bit sen lite längre fram i vår :)

Hmmm, kanske skulle ta och klä in den nya ljuddämparen i koooolfiber :yoparty
Vet du om det finns nån epoxy som pallar värmen från en dämpare?

//TwinSucker
Det va ingen dålig ide lägga på koolfajber på mina aluburkar om iget annat så ser det råphett ut
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
tlmartin skrev:
Det va ingen dålig ide lägga på koolfajber på mina aluburkar om iget annat så ser det råphett ut

Det är ju ett rellativt enkelt sätt att fixa till looken på hojen...som jag skrev här innan så håller jag på att bygga en seatpipe till min söting...fast det är bara på ritningsstadiet ännu men jag har det mesta klart för mig hur det ska bli. Och det va då jag kom på att jag kanske skulle ta och klä den i kolfiberväv då smälter den ju in lite bättre i hojen.

Kolfiber är :yoparty

Robban_C skrev:
Men man måste nog ändå se till att inte stoppningen blåser ur dämpen

Jag ska bygga dämparen i rostfritt så det är bara yttersidan som ska kläs men kolfiber i så fall. Konstruktionen är gjord så att det ligger ett perforerat innerrör i dämparen, och så kommer den bli lätt att öppna i fall jag skulle vilja packa om den = mer eller mindre dämpning...om jag ska köra på nån bana med ljudmätningar.
Så jag tror att dämpningen kommer att hålla sig kvar i dämparen.
Slänger upp lite bilder eller rent av en film på projektet när jag börjar komma igång :tummenupp

//TwinSucker
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
TLRR skrev:
Höörru "Tullmästarn" (Chiefen) m8 :rofl . Vad hände med gruppköpet hos KRK
Har jag missat nåt eller vart det en bomkörning?
Närå, det är för tidigt att kalla det bomkörning än. Jag skickade intresselistan till Karl i går (onsdags). Han har inte hunnit svara än. så fort jag fått priserna så lägger jag upp dem eller PMar er, beroende på hur han vill ha det!? :fyllisar
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Kolfiber (och massa andra vävar av alla tänkbara sorter):
http://permaximus.com/shop/index.php

Skitdålig webbshop, rena kombinationslåset för att ta sig fram till ovanstående länk. Men pinalerna är ok.


Skulle tillverka växelstång (stången mellan pedal och växelarm) i kolfiberrör häromdagen. Som ni vet så är jag mer för att tillverka än att köpa :7peta och jag skulle ju bräcka er. :)
Hursomhelst så gick det åt skogen. Skulle gänga röret för lösa gängade aluändar. Men röret var tillverkat av enbart längsgående fiber. Rätt optimalt på ett rör men inte när man ska gänga. Det bara sprack hur man än gör.
Jaja, det var ett försök i alla fall. Kanske nya försök framöver, skallen är full av idéer men dygnet har ju bara 24 timmar.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Kolfiber (och massa andra vävar av alla tänkbara sorter):
http://permaximus.com/shop/index.php

Skitdålig webbshop, rena kombinationslåset för att ta sig fram till ovanstående länk. Men pinalerna är ok.


Skulle tillverka växelstång (stången mellan pedal och växelarm) i kolfiberrör häromdagen. Som ni vet så är jag mer för att tillverka än att köpa :7peta och jag skulle ju bräcka er. :)
Hursomhelst så gick det åt skogen. Skulle gänga röret för lösa gängade aluändar. Men röret var tillverkat av enbart längsgående fiber. Rätt optimalt på ett rör men inte när man ska gänga. Det bara sprack hur man än gör.
Jaja, det var ett försök i alla fall. Kanske nya försök framöver, skallen är full av idéer men dygnet har ju bara 24 timmar.

Ta gärna lite bilder under projektets gång! :Bugar
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robban_C skrev:
Kolfiber (och massa andra vävar av alla tänkbara sorter):
http://permaximus.com/shop/index.php

Skitdålig webbshop, rena kombinationslåset för att ta sig fram till ovanstående länk. Men pinalerna är ok.


Skulle tillverka växelstång (stången mellan pedal och växelarm) i kolfiberrör häromdagen. Som ni vet så är jag mer för att tillverka än att köpa :7peta och jag skulle ju bräcka er. :)
Hursomhelst så gick det åt skogen. Skulle gänga röret för lösa gängade aluändar. Men röret var tillverkat av enbart längsgående fiber. Rätt optimalt på ett rör men inte när man ska gänga. Det bara sprack hur man än gör.
Jaja, det var ett försök i alla fall. Kanske nya försök framöver, skallen är full av idéer men dygnet har ju bara 24 timmar.


Vilken tur att du sa det, jaghar funderat på precis samma sak. Men nu behäver jag inte försöka, alternativet som jag har funderat på är att lägga kolfibern så att man stänger in en mutter längst ut... Vad har du för funderingar??
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
woohooooo!!!

fick just min nya premie.... den har gått ner till hälften!! :banana
ni vet vad detta betyder va? mer pengar til BLING!! :lol
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
J-Bone skrev:
woohooooo!!!

fick just min nya premie.... den har gått ner till hälften!! :banana
ni vet vad detta betyder va? mer pengar til BLING!! :lol
Fy fan vad fuskit min sänkte dom bara med 1200 spänn men kul och bra till dina bling bling planer :tummenupp
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Ricken skrev:
Vilken tur att du sa det, jaghar funderat på precis samma sak. Men nu behäver jag inte försöka, alternativet som jag har funderat på är att lägga kolfibern så att man stänger in en mutter längst ut... Vad har du för funderingar??
Mina funderingar var att ta de färdiga kolfiberrör som jag har (di 6 mm, dy 8 mm) och sen gänga invändigt med M7 tapp. Ja, jag har både sitt och tapp av en sån udda gänga, man har ju haft Alfa Romeo. :)
Därefter tillverka ändar med M7 och M6 gänga. Ja, jag har M6 vänstersnitt också. Ja, jag har ett välförsett garage. :)
Skruva i ändarna och limma med lågvisköst cyanoakrylatlim.

Men det sket sig på att rören inte har några tvärgående fiber, endast längsående = superstyva men de går inte att gänga invändigt, de fläks bara upp.
Får se om jag gör en annan lösning.

Fan också, jag som skulle bräcka alla bling-bling-köpare. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robban_C skrev:
Mina funderingar var att ta de färdiga kolfiberrör som jag har (di 6 mm, dy 8 mm) och sen gänga invändigt med M7 tapp. Ja, jag har både sitt och tapp av en sån udda gänga, man har ju haft Alfa Romeo. :)
Därefter tillverka ändar med M7 och M6 gänga. Ja, jag har M6 vänstersnitt också. Ja, jag har ett välförsett garage. :)
Skruva i ändarna och limma med lågvisköst cyanoakrylatlim.

Men det sket sig på att rören inte har några tvärgående fiber, endast längsående = superstyva men de går inte att gänga invändigt, de fläks bara upp.
Får se om jag gör en annan lösning.

Fan också, jag som skulle bräcka alla bling-bling-köpare. :)


Jag måste ju göra mina justerbara så att dom ska passa rearsets som jag håller på med.
Jag ska faktiskt göra en uppsättning i kolfiber, inte fästplattan, och se om det går att göra så att det håller. Men det är lite hemligt..
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Robban_C skrev:
Har en original överkåpa med milda "Merca-skador". En kvälls (egentligen två halva kvällar) arbete med plast/matta/spackel så är den färdig för lackning. Antingen för "originalbruk" eller för race. 1000:-
Har en original underkåpa också. Oskadd! 1000:-

Båda till TLR.


Tackar för erbjudandet Robban:=) Få se hur jag gör,ska tänka efter lite :huvet
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
J-Bone skrev:
TH.

År 1 (med denna hoj) - 17 lök
År 2 - 14700
År 3 (nya premien) - 7400!

:banana
Grymt!
Jag får betala 10700 hos TH...
De är ändå överlägset billigast, och då är jag ändå ingen gröngöling
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top