TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Wohoo.....fick min Bitubo dämpare idag! :tummenupp :yoparty
MMMM en Bitubo dämpare den som......Men det är ingen ide att se dämpande på det det blir kanske en till nästa vinter.Jag får hålla till godo med mina fälgar istället.Ha det tills dess :banana :tummenupp
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vad tyckte ni om mässan "på 2 hjul"?
Själv tyckte jag den sög!!
Alldeles för mycket folk plus att det inte var något direkt kul att titta på!
Lokalen var för liten, utställarna var inte direkt några höjdare på att visa kul grejor. Focus verkade ju ligga på Moppefuckon och cross snorungar. Där det väl var något hyfsat kul att titta på fick man ju stå i kö för att bara titta! Luften var kass och några mässpriser så jag då inte skymten av!

Grr....120 kronor bortkastade!!
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Vad tyckte ni om mässan "på 2 hjul"?
Själv tyckte jag den sög!!
Alldeles för mycket folk plus att det inte var något direkt kul att titta på!
Lokalen var för liten, utställarna var inte direkt några höjdare på att visa kul grejor. Focus verkade ju ligga på Moppefuckon och cross snorungar. Där det väl var något hyfsat kul att titta på fick man ju stå i kö för att bara titta! Luften var kass och några mässpriser så jag då inte skymten av!

Grr....120 kronor bortkastade!!
Så tycker jag att det är med alla mässor man har mycket höga förväntningar och så blir man nästan besviken på det hela.Från det ena till det andra har du monterat Bitubon än :D vi vill ha bilder.Ha det tills dess :banana :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Nån som vet vart man kan köpa billiga kraschisar till TLR..helst inte KK eller nån annan överdyr handlare:=) Nån här inne kanske sitter på en över och underkåpa i raceutförande?

//Macko
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Så tycker jag att det är med alla mässor man har mycket höga förväntningar och så blir man nästan besviken på det hela.Från det ena till det andra har du monterat Bitubon än :D vi vill ha bilder.Ha det tills dess :banana :tummenupp
Ska iväg och montera bitubon näsa helg! Ska ta med kameran och plåta :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Har en till fet fråga:

Kollade mitt bakdrev i dag och det var ju inte så tillfredsällande,vart kan man köpa nya och vilka drev är det orginal? Jag vill helst gå ner ganska så rejält i kuggar:=)

Macko!!
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
twinner skrev:
Har en till fet fråga:

Kollade mitt bakdrev i dag och det var ju inte så tillfredsällande,vart kan man köpa nya och vilka drev är det orginal? Jag vill helst gå ner ganska så rejält i kuggar:=)

Macko!!
Original är 17/39 kugg på TLR om jag minns rätt. Får jag fråga varför du vill gå ner i kugg? De flesta går upp bak..
Original på TLS: 17/38 Jag har 16/40!! KUL!!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Vee-twn skrev:
Original är 17/39 kugg på TLR om jag minns rätt. Får jag fråga varför du vill gå ner i kugg? De flesta går upp bak..
Original på TLS: 17/38 Jag har 16/40!! KUL!!

Nä jag ska gå upp bak :gnissla (så är det) :huvet skiter fullständigt i toppfart,vill bara att den ska driva bra från start:=)
Drevet som satt på nu kan ju inte vara bytt på ett bra tag..ungefär lika välskött som övriga delar på hojen! Aldrig mer ska jag handla av tokjävlar som inte kan hålla reda på sakerna.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Vee-twn skrev:
Original är 17/39 kugg på TLR om jag minns rätt. Får jag fråga varför du vill gå ner i kugg? De flesta går upp bak..
Original på TLS: 17/38 Jag har 16/40!! KUL!!


har du skaffat en sån där box..(glömnt namnet) om man kan kalibrera hastighets mätarn med???
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
obruT skrev:
har du skaffat en sån där box..(glömnt namnet) om man kan kalibrera hastighets mätarn med???
Nej, men det kanske man borde...
Jag har märkt att mätarn visar ganska mycket fel. Ca 10 km/h i 100. Största nackdelen är ju att det blir mer mil på mätaren...
Just denna drevning (16/40) passar mycket bra på midlanda iaf. Jag är väldigt intresserad av ditt filmmaterial från körningarna i somras :7peta
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
hastighetskorr-grunka,, ingen som vet vad den heter / kostar? Ska byta drivpaketet innan uppstart i vår! Kanske man skulle ta o ta ett annat bakdrev då kanske.,.. :gnissla
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
twinner skrev:
... Nån här inne kanske sitter på en över och underkåpa i raceutförande? ...
Har en original överkåpa med milda "Merca-skador". En kvälls (egentligen två halva kvällar) arbete med plast/matta/spackel så är den färdig för lackning. Antingen för "originalbruk" eller för race. 1000:-
Har en original underkåpa också. Oskadd! 1000:-

Båda till TLR.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
twinner skrev:
Nä jag ska gå upp bak :gnissla (så är det) :huvet skiter fullständigt i toppfart,vill bara att den ska driva bra från start:=)
Drevet som satt på nu kan ju inte vara bytt på ett bra tag..ungefär lika välskött som övriga delar på hojen! Aldrig mer ska jag handla av tokjävlar som inte kan hålla reda på sakerna.
Varför inte gå ner ett kugg fram det motsvarar ca 3 kugg bak.Jag gick ner till 16 fram och det blev en bra skillnad.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Jaha, här sitter man o väntar på att prylarna ska trilla ner i postlådan. Vill iväg o skruva med hojen men kan inte komma iväg förrän på fredag :huvet

Ska montera dit Bitubon. Får väl se hur det går med den där skitinstruktionen de skickar med.
Satt o skrev ett mail till Bitubo i ren irritation och fick svaret;
"at the moment the only mounting instructions made for your model bike are those supplied in the package.
We are working on the new and improved version"
De skrev att man kunde höra av sig om man hade problem med installationen. Då kunde man få hjälp av deras tekniker.
Inte så jela lätt när man sitter mitt ute i skogen utan vare sig mobiltäckning, internet eller värme.

Jao jao, man får väl försöka memorera lite ifrån TLPs forum.
Lite jävlar anamma får man ju ha om man ska lyckas med något här i livet^^

Ska ta med kameran o plåta lite........lägger väl upp bilderna om jag lyckas få dit dämparen ordentligt.

Sitter även o väntar på min Topgun undertail från extreme graphics. Den lär väl inte komma denna veckan så jag tar nog med bak ramen och monterar den här hemma istället.

GPIn bör ju dyka upp i veckan så den får väl åka på oxå om jag hinner.

Barnettfjädrarna med ny olja+filter ska jag försöka hinna med oxå (ja ja, jag vet....jag skulle ha bytt oljan när jag ställde in hojen.... :kocko men vaffän...jag tänkte ju köpa fjädrarna FÖRST. Det blev lixom inte av i tid bara)

Det nya drivpaketet ligger o dräller så det ska på.. Jag har ingen kedjebrytare så det får la bli vinkelslipen på den gamla kedjan :hihi (fän va lätta dreven av dural aluminium är...det är inte klokt vilken skillnad!!!)

Min repiga kåpa som skulle fixas innan förra säsongen får väl åka med i bilen till Göteborg och hitta till nån lokal lackerare som får fixa den.

Däcken ska krängas o fälgarna ska in på pulverlackering tills nästa vecka.
På tal om det, är det någon som har något bra förslag på hur man slipar till lite fula märken och repor på fälgen innan man lämnar in den. Eller fixar lackeraren det måntro?? Det är märken från ett gammalt däckbyte eller så är det från trottoarskrap.

Hur ska man hinna med allt detta på en helg måntro?? :fyllisar
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Chiefen, om du har problem med monteringen kan du ringa mig. 070-1753587
Tänk på att det är djävligt trångt så vira in dämparen i lite plast så skyddar du den.
Edit: Jag har även bytt kopplingsfjädrar så jag kanske kan bidra med lite där oxå. Du behöver inte tömma oljan för att byta fjädrarna. Ställ hojen på stödet bara så är det grönt :tummenupp
 
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Chiefen, om du har problem med monteringen kan du ringa mig. 070-1753587
Tänk på att det är djävligt trångt så vira in dämparen i lite plast så skyddar du den.

Japp...jag har faktiskt lagt undan lite plast just för den sakens skull...!
Hyggligt att du hjälper till med tfn support! :Bugar :tummenupp
Jag kommer garanterat att ringa om det strular, heheh

Ofan, trodde man behövde tömma oljan samtidigt...hehe ok....jao, jag har ju iofs ändå tänkt byta oljan o filtret så det får väl bli så ändå. Man lär sig något nytt varje dag :)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top