Den har stått där sen jag flyttade hit till Mölndal för typ två år sedanMingves skrev:Nope, den står hos suzuki i mölndal.
Singelkuts mm
//M
Den har stått där sen jag flyttade hit till Mölndal för typ två år sedanMingves skrev:Nope, den står hos suzuki i mölndal.
Singelkuts mm
//M
J-Bone skrev:Vilka wave skivor menar du?
Är hojen klar snart nurå?
Robban_C skrev:Är ni medvetna om att mindre massa i skivorna gör att de blir varmare under en inbromsning?
Iofs gör mindre massa också att de kallnar fortare från en given temp. Däremot tar det lika lång tid att kallna efter en given inbromsning (dvs x kilo cykel från y km/h) med reservation för en sak och det är att "formerna" på en waveskiva gör att de kyls bättre.
Men jag kan nästan garantera att sluttempen efter en hård bromsning från hög fart är högre eftersom skivan är lättare. Det är ju massan i skivan som tar hand om merparten av värmen just under inbromsningen.
Å andra sidan är ju de skivor som det körs med i rr ännu mindre. De är ju nästan inte alls.
hocke skrev:vart köpa ?
Aha Prutlägen Hehehhehehe, imorgon kanske man köpt en hoj...Chiefen skrev:Den har stått där sen jag flyttade hit till Mölndal för typ två år sedan
Bra priser!!!SENSEI skrev:Någon som är intresserad?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1239571&postcount=686
Jupps... och blir vi några som beställer så kan det bli billigareMingves skrev:Bra priser!!!
/M
Fan va gott, skall lägga det på minnet!SENSEI skrev:Jupps... och blir vi några som beställer så kan det bli billigare
Mingves skrev:Passar GSX-R 1000 bakdelen på TL1000R med lite moddning?
den hojen som jag ska kolla imorgon har single kuts, men tänk om vill skjutsa...gud förbjude...TLRR skrev:Går att få det att passa om du kapar och svetsar om bakramen,gsxr-en är smalare.Men en TLR ska vara en TLR anser jag och många med mig.
Montera en racebakdel så får du ett snyggare stuk.Moddar du bakramen alla yoshi så blir det snyggt som fan
Nu hinner det ju iofs inte bli varmt ända in till bromsvätskan under en bromsning. Men det är helt rätt med bra bromsvätska.TLRR skrev:Glädjedödare Det stämmer men förhoppningsvis går det att motverka detta fysikaliska fenomen med bromsvätska som tål högre värmetal och belägg som är avsedda för just det specifika märket på bromsskivor.
Om det med det menas en racebakdel i ett stycke så vill jag bara påminna om att jag har en sån till salu. Men den ser ut som en originalbakdel, dvs med den "puckel" som jag vant mig vid att TLR har.TLRR skrev:...Montera en racebakdel ...
Mingves skrev:den hojen som jag ska kolla imorgon har single kuts, men tänk om vill skjutsa...gud förbjude...
Jag behöver tips på vad som man skall kolla extra noga på? Några bra ideer?
Robban_C skrev:Nu hinner det ju iofs inte bli varmt ända in till bromsvätskan under en bromsning. Men det är helt rätt med bra bromsvätska.
Belägg avsedda för.... tror jag inte spelar så stor roll som belägg av bra kvalitet.
(ville inte alls vara glädjedödare men kunskap regerar som bekant)
Om det med det menas en racebakdel i ett stycke så vill jag bara påminna om att jag har en sån till salu. Men den ser ut som en originalbakdel, dvs med den "puckel" som jag vant mig vid att TLR har.
Iofs så tycker jag att GSX1000R har snygg bakdel också.
//Robban. Som gärna säljer av lite delar. Det börjar bli trångt både i garaget och förrådet.
'Mingves skrev:den hojen som jag ska kolla imorgon har single kuts, men tänk om vill skjutsa...gud förbjude...
Jag behöver tips på vad som man skall kolla extra noga på? Några bra ideer?
Nähä!!! Jag e singel nu, skall så min vildhavre så länge som det går!!!!!TLRR skrev:'
Japp köp en till hoj som du kan skjutsa på.
Mingves skrev:Nähä!!! Jag e singel nu, skall så min vildhavre så länge som det går!!!!!
Här ska fan inte en tjej komma och sabba mina MC drömmar!!!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|