TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

TLRR

Guest
Robban_C skrev:
Är ni medvetna om att mindre massa i skivorna gör att de blir varmare under en inbromsning? :7peta
Iofs gör mindre massa också att de kallnar fortare från en given temp. Däremot tar det lika lång tid att kallna efter en given inbromsning (dvs x kilo cykel från y km/h) med reservation för en sak och det är att "formerna" på en waveskiva gör att de kyls bättre.
Men jag kan nästan garantera att sluttempen efter en hård bromsning från hög fart är högre eftersom skivan är lättare. Det är ju massan i skivan som tar hand om merparten av värmen just under inbromsningen.
Å andra sidan är ju de skivor som det körs med i rr ännu mindre. De är ju nästan inte alls.

Glädjedödare :hihi Det stämmer men förhoppningsvis går det att motverka detta fysikaliska fenomen med bromsvätska som tål högre värmetal och belägg som är avsedda för just det specifika märket på bromsskivor. :)
 

TLRR

Guest
Skall väga och jämföra lite mer prylar i helgen bla. Nissin oken mot original.
Dämpare bak är vägt, kamaxlar,kolvar,vevstakar o fälgar mm. måste ju göra nått när man är rastlös och väntar på´ännu mera delar ju. :fyllisar
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Chiefen skrev:
Den har stått där sen jag flyttade hit till Mölndal för typ två år sedan :hihi
Aha:) Prutlägen:) Hehehhehehe, imorgon kanske man köpt en hoj...
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
SENSEI skrev:
Jupps... och blir vi några som beställer så kan det bli billigare
Fan va gott, skall lägga det på minnet!
Måste först köpa en hoj:D

/M
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Passar GSX-R 1000 bakdelen på TL1000R med lite moddning?
 

TLRR

Guest
Mingves skrev:
Passar GSX-R 1000 bakdelen på TL1000R med lite moddning?

Går att få det att passa om du kapar och svetsar om bakramen,gsxr-en är smalare.Men en TLR ska vara en TLR anser jag och många med mig.
Montera en racebakdel så får du ett snyggare stuk.Moddar du bakramen alla yoshi så blir det snyggt som fan :yoparty
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
TLRR skrev:
Går att få det att passa om du kapar och svetsar om bakramen,gsxr-en är smalare.Men en TLR ska vara en TLR anser jag och många med mig.
Montera en racebakdel så får du ett snyggare stuk.Moddar du bakramen alla yoshi så blir det snyggt som fan :yoparty
den hojen som jag ska kolla imorgon har single kuts, men tänk om vill skjutsa...gud förbjude...

Jag behöver tips på vad som man skall kolla extra noga på? Några bra ideer?
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
Glädjedödare :hihi Det stämmer men förhoppningsvis går det att motverka detta fysikaliska fenomen med bromsvätska som tål högre värmetal och belägg som är avsedda för just det specifika märket på bromsskivor. :)
Nu hinner det ju iofs inte bli varmt ända in till bromsvätskan under en bromsning. Men det är helt rätt med bra bromsvätska. :tummenupp
Belägg avsedda för.... tror jag inte spelar så stor roll som belägg av bra kvalitet.
(ville inte alls vara glädjedödare men kunskap regerar som bekant)


TLRR skrev:
...Montera en racebakdel ...
Om det med det menas en racebakdel i ett stycke så vill jag bara påminna om att jag har en sån till salu. Men den ser ut som en originalbakdel, dvs med den "puckel" som jag vant mig vid att TLR har.
Iofs så tycker jag att GSX1000R har snygg bakdel också. :)

//Robban. Som gärna säljer av lite delar. Det börjar bli trångt både i garaget och förrådet. :)
 

TLRR

Guest
Mingves skrev:
den hojen som jag ska kolla imorgon har single kuts, men tänk om vill skjutsa...gud förbjude...

Jag behöver tips på vad som man skall kolla extra noga på? Några bra ideer?

Det finns inget som är dåligt på tlr,kolla så servicarna är gjorda och sedan det allmänna skicket,dvs. lager(styrlager och sving),kedja däck mm. Det inns inga barnsjukdomar på tlr, men den förväxlas gärna med tls från -97 som hade en del mess.
Ha i minnet att en original tlr kommer att bli en klassiker som det blir samlarvärde på och kommer att generera tillbalka en hel del pengar i framtiden. :)
 
Last edited:

TLRR

Guest
Robban_C skrev:
Nu hinner det ju iofs inte bli varmt ända in till bromsvätskan under en bromsning. Men det är helt rätt med bra bromsvätska. :tummenupp
Belägg avsedda för.... tror jag inte spelar så stor roll som belägg av bra kvalitet.
(ville inte alls vara glädjedödare men kunskap regerar som bekant)



Om det med det menas en racebakdel i ett stycke så vill jag bara påminna om att jag har en sån till salu. Men den ser ut som en originalbakdel, dvs med den "puckel" som jag vant mig vid att TLR har.
Iofs så tycker jag att GSX1000R har snygg bakdel också. :)

//Robban. Som gärna säljer av lite delar. Det börjar bli trångt både i garaget och förrådet. :)

Du har helt rätt Robban,kunskap regerar.Och jag respekterar din kunskap. :)
 

TLRR

Guest
Robban C : kan du sveta i legerad alu. och har du utrustning för det.?
Jag vill låta en som är proffs göra lite svetsningar i legarad alu. till mig för en vettig peng.??

Låt inte ditt projekt gå i stöpet,vill gärna se att du slutför det liksom jag,men börjar få en knäck i motivationen (stavning) ????
 
Last edited:

TLRR

Guest
Mingves skrev:
den hojen som jag ska kolla imorgon har single kuts, men tänk om vill skjutsa...gud förbjude...

Jag behöver tips på vad som man skall kolla extra noga på? Några bra ideer?
'
Japp,köp en till hoj som du kan skjutsa på. :tungan
 
Last edited:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
TLRR skrev:
'
Japp köp en till hoj som du kan skjutsa på. :tungan
Nähä!!! Jag e singel nu, skall så min vildhavre så länge som det går!!!!!
Här ska fan inte en tjej komma och sabba mina MC drömmar!!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top