TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Fredde83 skrev:
Om man monterar bolton, och intehar justerat in sprutet. Kan något ta skada? Vågar man köra något alls? Ska självklart bänka hojen och justera in..
Dum fråga kanske :confused:

Men vill inte sabba hojen på något vis.

Det är rätt lugnt, hojen kommer att gå snålt, den går förmodligen snålt redan från fabriken. Men så länge du inte ligger och drar den till rödmarkeringen på varje växel tvivlar jag på att något tar skada, eller?

Robban eller Ronny har säkert mer kött på benen i frågan.... :brinnerup
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Chiefen skrev:
Jag hoppas att du har plåtat proceduren!? :7peta :fatta!



Nej sket id det, finns info på tlp om hur man monterar, jag valde den varianten med att bända upp arslet o slita den tanken. tror inte det tog mer än 1.5 tim o fixa det, för vi fikade i en halvtimme åxå. skitsimpelt
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Fredde83 skrev:
Om man monterar bolton, och intehar justerat in sprutet. Kan något ta skada? ...
Jag har kört båda mina tillrar med slipon utan att bänka. Den första var inte bänkad alls, den jag har nu är iofs bänkad men har så jä*la dåliga köregenskaper med PCII:an på att jag var tvungen att ta bort den. Den gick verkligen skit under 3-4000 rpm. Kunde tjuvstanna helt omotiverat när som helst etc. Orkar ni sitta och åka på en knarr som beter sig så? Inte jag.

Ingen av dom har rasat, båda har säkert utsatts för en aningens mer slitage de få gånger jag åkt riktigt fort. Typ 250+ eller så. Ökat slitage kommer främst av att avgasventilerna går varmare, alltså slits säten, ventiler och styrningar något mer.
I övrigt tror jag att den ökning av slitaget som blir vid mer städad körning är försumbart.
Dock ska man komma ihåg att det finns en liten risk att en motor som går magert börjar spika eftersom förbränningen blir hetare och då är även kolvar, stakar och vevlager i riskzonen. Min bedömning är dock att den risken är nästintill obefintlig vid gatåka. Jänkarna kör väl samma puffra på 92 oktan eller nåt sånt? Vi har inte lägre oktantal än 98. Har man tummat på marginalerna genom att ställa på tändläget för den aktuella soppan så får man nog akta sig lite mer.

Ska man däremot ex vis åka bana med knarren så tycker jag nog att man minst ska peta i en lambdasond så man vet om den går snålt eller inte. På bana tar man ju liksom ut effekt och varvtal på ett sätt som i stort sett inte är möjligt på gata. Alternativt gör man en komplett bänkning ist f enbart lambdainstallation.

Och det här är ett område där jag definitivt vill påminna om det här:
Skyll inte på mig. Det är fortfarande din knarr! Jag kan bara dela med mig av mina erfarenheter.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
hocke skrev:
Nej sket id det, finns info på tlp om hur man monterar, jag valde den varianten med att bända upp arslet o slita den tanken. tror inte det tog mer än 1.5 tim o fixa det, för vi fikade i en halvtimme åxå. skitsimpelt
Jaha, ok, inte så fantastiskt krångligt då med andra ord. Man blir ju lite tveksam när man läser alla poster där folk säger hur jobbigt det är att montera fanskapet. Jag får väl ta o testa mig fram lite. Problemet är att jag har hojen mitt ute i ödemarken och vill ha så mycket kött på benen som möjligt innan jag ger mig iväg för att meka. Men skit samma, det funkar nog!+
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Jassåendel har varit ute o knarrat.Själv va jag på mc-mässan idag och kollade runt hade inga förväntningar på mässan så jag såg positivt på det hela.Det blev ju inte så mycket handlat förutom ett par sommarhandskar :tummenupp
 

Bifogat

  • handske.jpg
    handske.jpg
    140.5 KB · Visningar: 62

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Nähä pöjkar nu får den här tråden vakna upp ur sin dvala :7peta :pannkyss :mattias :hördu

Tycker att det är dags för ett nytt gruppköp av något maffigt slag....det är ju så att man har en massa pengar som ligger och skräpar lite här och var.. (ehh...eller inte)........så fram med ideérna nu pöjkapöjkar!! :tomten
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
Chiefen skrev:
Nähä pöjkar nu får den här tråden vakna upp ur sin dvala :7peta :pannkyss :mattias :hördu

Moppen väktes ur vinterdvalan i helgen iaf.. Så nu kommer man ihåg varför man inte kör 4:a längre !! Blixtar o dunder.. :brinnerup
Är det ingen som kan köra väck den dj--la snön snart ? :6surkart
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
JohnyRocket skrev:
Moppen väktes ur vinterdvalan i helgen iaf.. Så nu kommer man ihåg varför man inte kör 4:a längre !! Blixtar o dunder.. :brinnerup
Är det ingen som kan köra väck den dj--la snön snart ? :6surkart
Förstår vad du menar bytte T-stift i helgen o garagebrummade lite. :tummenupp
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
JohnyRocket skrev:
Moppen väktes ur vinterdvalan i helgen iaf.. Så nu kommer man ihåg varför man inte kör 4:a längre !! Blixtar o dunder.. :brinnerup
Är det ingen som kan köra väck den dj--la snön snart ? :6surkart
Idag sken solen så gött och man kände att det var på väg att töa till. Men nu ett par timmar senare vräker snöhelvetet ned!! :huvet
Sommaren känns vääääääldigt avlägsen just nu :(
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Chiefen skrev:
Nähä pöjkar nu får den här tråden vakna upp ur sin dvala :7peta :pannkyss :mattias :hördu

Tycker att det är dags för ett nytt gruppköp av något maffigt slag....det är ju så att man har en massa pengar som ligger och skräpar lite här och var.. (ehh...eller inte)........så fram med ideérna nu pöjkapöjkar!! :tomten



vad hände med speglarna då ? trodde du höll i det ?
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
hocke skrev:
vad hände med speglarna då ? trodde du höll i det ?
Jo då.... Jag håller i det. Det är på G. Beställningarna är lagda och det är bara lite finslipningar kvar. Vi borde få grejorna snart *peppar peppar*. Det är bultarna som är boven i dramat. Tydligen är dessa inte helt färdigställda i respektive hojs utförande utan måste plockas ihop mha mått osv.
Hoppas ni som är berörda har lite överseende med att Karl behöver lite kompletteringar. Han har aldrig sålt dessa bultkit förut så vitt jag förstår. Backspeglarna är det inga probs med, detsamma gäller tanklocken.

Men nog om det gruppköpet.. Nu vill jag se ytterligare ett gruppköp--hähä :yoparty
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
JohnyRocket skrev:
... Är det ingen som kan köra väck den dj--la snön snart ? :6surkart
Det gjorde jag idag! Det ska ju ev bli varmgrader så jag röjde bort all snö utanför mitt garage och på tillfartsvägen med gamla herr Fergusons hjälp. Snön får hellre töa i krondiket där jag tippade av skiten än att det blir slaskigt utanför mitt garage och på min tillfartsväg. Slätt och fint som ett salsgolv blev det. :tummenupp

Just det, jag röjer inte snö för att det har ramlat ner lite snö. Jag röjer snö när det är törisk. Eller oframkomligt. I övrigt hoppar jag över röjningen. Laddar friskt med bilen för tugga mig igenom drivorna istället. Men när drivorna blåser ihop och tvingar mig allt närmre krondiket med bilen så...

Körde i diket (gudskelov inte krondiket) med traktorn också! :D Fan vad stopp det tog! :hihi
Bättre en traktor i diket än en motorcykel i diket. Eller nåt.

Och bara för att detta spaminlägg ska få lite hojanknytning:
Den varvar typ en femtedel av vad en "lågvarvig" tiller gör! Ha detta som referens nästa gång nån av r4-åkarna ojar sig och kallar tiller för "traktor".
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
twinner skrev:
Kanske fotpinsatserna från Italien?
Hmm....rearsets...hehe....det går iofs ett gb på TH nu men persoooonligen vill jag inte köpa Rosmotos. Jag är jeela sugen på satos set.
Vilket vad det du syftade på föresten, var det rosmoto??
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Chiefen skrev:
Hmm....rearsets...hehe....det går iofs ett gb på TH nu men persoooonligen vill jag inte köpa Rosmotos. Jag är jeela sugen på satos set.
Vilket vad det du syftade på föresten, var det rosmoto??


Dom där billiga jag hittade på e-bay
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Chiefen skrev:
Jo då.... Jag håller i det.
detsamma gäller tanklocken.

Men nog om det gruppköpet.. Nu vill jag se ytterligare ett gruppköp--hähä :yoparty


Vilka tanklock ? pris, mer info för faaan :4skrika :fatta!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top