TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Robban_C>>Nop, går inte att göra nått detektivarbete tyvärr. Skall höra mig för hos nån suzukiverkstad, det kanske vet.

Tack iallafall. :Bugar


För övrigt vill jag ha ett par fälgar som dessa :banana
 

Bifogat

  • torque.jpeg
    torque.jpeg
    15 KB · Visningar: 53
Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Psychobiker skrev:
Robban_C>>Nop, går inte att göra nått detektivarbete tyvärr. Skall höra mig för hos nån suzukiverkstad, det kanske vet.

Tack iallafall. :Bugar


För övrigt vill jag ha ett par fälgar som dessa :banana

Jag har en garagepolare som har en TLS med tanken uppe, ser man det då eller måste man plocka ner mer ? tänkte jag kan ju kika åt dig isåfall.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Twosaint skrev:
Jag har en garagepolare som har en TLS med tanken uppe, ser man det då eller måste man plocka ner mer ? tänkte jag kan ju kika åt dig isåfall.

Tack för tanken :D , men man måste skruva bort själva kylvätskefördelaren, eller vad man nu skall kalla den, och den sitter under förgasaren, som sitter under luftburken. Så det är säkert 2 timmars jobb att kolla det, så det är nog inte aktuellt, men som sagt, det var sjysst i allafall

/Pajje
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Får man fråga varför du har TLR passagerarpinnar?
Visst!
Grejen är den att S pinnarna hänger ned väldigt långt. R pinnarna är mer kompakta och inte lika "långa". Om man har highmountsystem så är R pinnarna både bättre och mycket snyggare för den delen.
De är mer kompakta och kortare. Jag kan visa bilder så fort jag kommer hem. Problemet är att fästet inte passar mellan de två modellerna så därför är jag tvungen att tillverka ett nytt fäste till highmounten (R pinnarna har mindre avstånd mellan de två fästbultarna).
Jag vet att Hocke funderade på en lösning men eftersom han har fullt upp med jobb och grejor och inte hade tid att "tänka åt mig" så tog jag saken i egna händer..hähä :tungan
Det visade sig vara en av de enklaste ingreppen. Jag har köpt en Topgun undertail som inte direkt tillåter eftermontage av pinnar. Därför måste jag fixa fästet innan jag monterar tailguarden. Förhoppningsvis hinner jag med detta imorgon.
Jag har plockat bort hela bakänden av hojen förutom swingen. Mitt största problem är att jag inte ska få ihop elen igen.
Snubben jag köpte hojen av hade försökt installera ett larm vilket tydligen inte funkade för honom. Men kablarna sitter kvar och är ivägen och ser skitfula ut. Jag sitter och försöker fundera ut vilka kablar jag kan ta bort. Problemet är bara att jag är en jävla noob på detta och är rädd att jag plockar bort fel kablar och min MC säsong är körd innan den ens har börjat. :(


EDIT: haha, det är då självaste.... att jag inte kan skriva klart posten innan jag lägger upp den. Nä, grejen är den att jag bara ville "skryta" lite med att jag faktiskt fick R pinnarna gratis av en av bröderna på TLP mot fraktkostnad. Jag lyckades skrapa ihop ett gruppköp på Bitubo dämpare (som för övrigt var ett jävla rövhål att montera). En av deltagarna i gruppköpet tyckte att Chiefen var kungen av Kungsand (även om jag är ifrån Jönköping..jaja whatever^^) så han skickade ett par till mig. Gött gött, ibland har man flax.
Det är faktiskt mycket av den anledningen att jag hänger på den här tråden. Inte för att verka dryg eller så men TL folk i mina ögon verkar vara trevligare i sitt Internet språkbruk än i det övriga forumet (helt och hållet min åsikt) men jag tycker fan inte att det är nån fröjd att läsa de andra trådarna som bara är fyllda av negativitet samt översittar attityd och allmän dryghet (återigen min högst personliga åsikt)
 
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Psychobiker skrev:
Tack för tanken :D , men man måste skruva bort själva kylvätskefördelaren, eller vad man nu skall kalla den, och den sitter under förgasaren, som sitter under luftburken. Så det är säkert 2 timmars jobb att kolla det, så det är nog inte aktuellt, men som sagt, det var sjysst i allafall

/Pajje

Är jag jävligt trög nu? Har TLS en förgasare? Det är ju insprut på den ju!??
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Vee-twn skrev:
Ser ju finfint ut det där! Vad är det för däck? Lackade du dem själv eller?
Jag har allvarliga funderingar på att lacka mina fulgula i någon annan färg. Troligast svarta eller mörkt grå
japp jag målade dom själv jag hoppas att det håller vanlig sprayfärg och klarlacken är så kallad fälgklarlack.
däcken är Dunlop sportmax 208d körde på dom förra sesången och är grymt nöjd med fästet. :tummenupp
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Chiefen skrev:
Är jag jävligt trög nu? Har TLS en förgasare? Det är ju insprut på den ju!??

Jag kallar den delen där insprutarna, gasvajrar, trottelhus mm sitter för förgasare, för det är enklare så...

Läs vad jag menar och inte vad jag skriver :D
 

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TL1000R, Yzf750
lille rille skrev:
armen och handen är på väg att bli bra nu men det blir nog inte så mycket
åka hoj av i sommar. :(

Tja Lille rille!

Skönt att höra att du är bättre i armen!

Nu är din gamla hoj klar efter lite ombyggnad av bakdelen :banana
Och lite till!
 

Bifogat

  • DSC01039.JPG
    DSC01039.JPG
    61.1 KB · Visningar: 105
  • DSC01044.JPG
    DSC01044.JPG
    64.7 KB · Visningar: 105
  • DSC01048.JPG
    DSC01048.JPG
    67.2 KB · Visningar: 118

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Så, nu är fälgarna inne för pulverlackering.
Jag hade tänkt lacka dem i svart och guld men det gick tydligen inte vid pulverlackering. Så det fick bli svart. Jag är fortfarande lite ambivalent kring mitt färgval. Guld kan ju vara jela fett oxå.
Vad tycker ni? Ska jag köra på svart eller guld?? :va

Distanserna till fotpinnarna är fixade. Ska montera dem imorgon :tummenupp

Argh, det är en jaktbutik här i krokarna som lägger ned och de har utförsäljning på byssor och tillbehör. Fän, en ny byssa vore ju ball, men jag har ju lagt alla mina stålar på hojen! :huvet
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Mingves skrev:
Killen som har hojen idag säger att den går lite kallt, därför har han satt en pappskiva framför kylet. Pratade med BIKE i THN och de säger att det gått ut en service fix på kyl nånting ang detta? Är det något som ni vet något om ??? :Bugar .
min TLS går svalt när den körs lugnt, däremot så håller den tempen väldigt bra när man kör lite mer aktivt, även på sommaren.
Men nu när det knappt är +grader så får jag också ha papp för kylaren... inget stort problem (hoppas jag), det bli lagom när väl temperaturen går över 10-grader...
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Kom på en sak nu när det snart är besikning i faggorna har TLS kedjeskydd orginalmonterat för jag har inget har aldrig haft nåt.
Ha det tills dess :banana :tummenupp
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
tlmartin skrev:
Kom på en sak nu när det snart är besikning i faggorna har TLS kedjeskydd orginalmonterat för jag har inget har aldrig haft nåt.
Ha det tills dess :banana :tummenupp

japp det har den, och dom brukar gnälla på det...
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
RacerX skrev:
min TLS går svalt när den körs lugnt, däremot så håller den tempen väldigt bra när man kör lite mer aktivt, även på sommaren.
Men nu när det knappt är +grader så får jag också ha papp för kylaren... inget stort problem (hoppas jag), det bli lagom när väl temperaturen går över 10-grader...
Tyvärr tror jag han hade alltid skivan där för rätt temp:(
Och om han köpt den efter 2500mil....då har den gått 2500mil utan skiva och med 65garders temp...det sliter gott på en motor...jag vet jobbar med motorutveckling..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top