TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

TLRR

Guest
Fredde83 skrev:
Snyggt! Är själv sugen på att göra något med fälgarna. Men vad vet jag inte riktigt, kanske svarta :)

Svarta fälgar börjar ju bli så vanligt,så det är trist.
kanske en mörkare grå silver,likt titan skulle vara snyggt
Vad vet jag.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
TLRR skrev:
Svarta fälgar börjar ju bli så vanligt,så det är trist.
kanske en mörkare grå silver,likt titan skulle vara snyggt
Vad vet jag.

Det har du rätt i. Måste fixa nån ps bild o låta smaka på de :) Viktiga beslut ju. :tungan

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Fredde83 skrev:
Det har du rätt i. Måste fixa nån ps bild o låta smaka på de :) Viktiga beslut ju. :tungan
Nu är ju jag inget photo expert men nåt sånt här blir det. :tummenupp
jag snodde din bild på föregående sida hoppas att det inte gjorde nåt :tummenupp

Bifogat

• fredde83.jpg
    fredde83.jpg
    106 KB · Visningar: 72

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
tlmartin skrev:
Nu är ju jag inget photo expert men nåt sånt här blir det. :tummenupp
jag snodde din bild på föregående sida hoppas att det inte gjorde nåt :tummenupp

Tackar tackar. Jag tyckte att det såg rätt fräckt ut. Ja det tål och tänkas på :)

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
tlmartin skrev:
Japp det såg bra ut men inte som den här(ja ja jag är mycket nöjd)

Har suttit nu hela kvällen och lekt med photoshop, rätt skoj faktiskt. Och är har vi ett resultat som jag diggar själv. Och det ska föreställa guld. :yoparty
Passade på att ändra färgen på blinkersglasen också.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Fredde83 skrev:
Har suttit nu hela kvällen och lekt med photoshop, rätt skoj faktiskt. Och är har vi ett resultat som jag diggar själv. Och det ska föreställa guld. :yoparty
Passade på att ändra färgen på blinkersglasen också.
Hmmm det såg bättre ut med svart men dom där blinkerserna får du byta ut ändå. :tummenupp Kanske lite peugot eller nåt sånt här.

Bifogat

• höblink.jpg
    höblink.jpg
    87.7 KB · Visningar: 42

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
tlmartin skrev:
Hmmm det såg bättre ut med svart...

Säg inte så, jag har blivit helt förälskad i guldiga fälgar nu. Kommer antagligen bli det någon gång :tungan

Och va det gäller blinkers, så ska det bytas. Så fort jag får tag i nån som vill hjälpa mig montera min undertail.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Problem:

Mellan svingen och ramen så sitter det (på varje sida) muttrar modell större>I ALU. Är det meningen att man skall justera svingen med dom eller?? som svingen sitter nu så går den att röra i sidled,men när bakdämparen åker på blir den ju fixerad.

Vill inte trycka dit hjärtat innan jag vet:)

Menar muttrarna som sitter på insidan av svingen,alltså på svingbulten.

Bifogat

• ljklkjlkjl.JPG
    ljklkjlkjl.JPG
    12.3 KB · Visningar: 51
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jag kan inte svara rent ut på hela frågan men det lär ju knappast vara meningen att dämpen eller dess linkage ska fixera svingen i sidled. Det vore nog en "simmig" fixering.
I övrigt vet jag inte. Kan iofs kolla i boken men den har jag inte här och du lär väl ha fått svar från nån annan innan jag hinner kolla det. :)
Men som sagt, dämpen fixerar knappast inte svingen i sidled. I så fall säljer jag knarren omgående. :D

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Robban_C skrev:
Jag kan inte svara rent ut på hela frågan men det lär ju knappast vara meningen att dämpen eller dess linkage ska fixera svingen i sidled. Det vore nog en "simmig" fixering.
I övrigt vet jag inte. Kan iofs kolla i boken men den har jag inte här och du lär väl ha fått svar från nån annan innan jag hinner kolla det. :)
Men som sagt, dämpen fixerar knappast inte svingen i sidled. I så fall säljer jag knarren omgående. :D

Ja men va fan!! Jag har manualen liggandes på skrivbordet:=) haha
Ska kolla pronto!
:D

Det ska ju inte vara nåt mer än dom två muttrarna? allts kan man röra den i sidled när inte dämparen sitter på :rolleyes: :confused:

Bifogat

• vvvvvvv.JPG
    vvvvvvv.JPG
    34.2 KB · Visningar: 52
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
twinner skrev:
Ska kolla pronto!

Det ska ju inte vara nåt mer än dom två muttrarna? allts kan man röra den i sidled när inte dämparen sitter på :rolleyes: :confused:

Fråga på TLP Mackan, var och varannan kotte har haft svingen bortmonterad där....

TLRR

Guest
twinner skrev:
Ska kolla pronto!

Hur mycket glappar det ?
Går den att röra i sidledes även när axeln för svingen är fastdragen i ramen ?

Min går inte att röra sidledes när allt är draget,om glappet är litet skulle jag tro det försvinner när du drar fast grejorna till rätt moment.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Nu har jag annonserat i alla ställen utom blocket.se om att jag vill köpa en TL1000...
Efter att tidigare annonserat under köpes på blocket vet jag att det suger älgb**e!
Jag blir galen, jag har sökt nu i 3 veckor utan att hitta ett lämpligt objekt :huvet
Det ska väl inte va omöjligt att hitta en s-såld välvårdad TLR/S i trakten av GBG för ca 50kkr?
Jag börjar få så hemsk abstinens nu att jag kan nästan tänka mig vad som helst för R hoj...har till och med annonserat om att jag kan tänka mig en R1, R6...de ni...
//M

TLRR

Guest
Nää nu är det dax för ett gruppköp på "clutch cover" billet aluminium istället för pastskiten som sitter original. Eller hur ?

http://www.gravesport.com

De är nog den ända firman som fortfarande tillverkar dom. :huvet

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...