TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Ni som letar TLS här är en som ni INTE skall köpa för dom pengarna!

http://www.blocket.se/view/4650056.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0

Vi var och kollade på den och den är lagd på V sida, det sa han inget om i telefon alls. Sen är den importerad sent till Sverige från Tyskland. Det spelade han dum om o sa han trodde den var importerad som ny mc -97 men det är den inte. Sedemera så har den i princip inget extra godis med alls utom ett par bultons. Just ja passagerar humpen var sönder med så det e till att åka med dyna i bak lr köpa ny.

Han var riktigt otrevlig när vi kom dit med o vägrade gå ner 1 kr ( då trodde vi fortfarande att det var en svensksåld o försökte gå ner i pris pga att den var lagd.)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
hocke skrev:
Ni som letar TLS här är en som ni INTE skall köpa för dom pengarna!

http://www.blocket.se/view/4650056.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0

Vi var och kollade på den och den är lagd på V sida, det sa han inget om i telefon alls. Sen är den importerad sent till Sverige från Tyskland. Det spelade han dum om o sa han trodde den var importerad som ny mc -97 men det är den inte. Sedemera så har den i princip inget extra godis med alls utom ett par bultons. Just ja passagerar humpen var sönder med så det e till att åka med dyna i bak lr köpa ny.

Han var riktigt otrevlig när vi kom dit med o vägrade gå ner 1 kr ( då trodde vi fortfarande att det var en svensksåld o försökte gå ner i pris pga att den var lagd.)


En del är ju patetiska "Absolut toppskick" men ändå som du säger lagd på vänster sida.
Kan hålla med om att den där försäljaren inte verkar ha så väldans stor koll på vad en MC är värd,samt bristande ärlighet! Sånna ska man inte handla hoj av.
Veckans pucko :kocko
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
TLRR skrev:
Hur mycket glappar det ?
Går den att röra i sidledes även när axeln för svingen är fastdragen i ramen ?

Min går inte att röra sidledes när allt är draget,om glappet är litet skulle jag tro det försvinner när du drar fast grejorna till rätt moment.

Ska kolla nästa gång jag slänger upp den i traversen,hade nog med att trycka dit hjärtat idag:=) Som du tror angående momentet så hoppas jag det med,jag har inte dragit dit sakerna permanent än.

Senare samma dag:

Tryckte dit motorn och det gick som smort:=) allt är lättare med en travers-mojäng! nu ska det börjas med bakramsbygge och lite shit :banana
 
Last edited:

maholmb

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-97 Suzuki TL1000s
Hjälp!

Hej alla,

Gör mitt första inlägg och hoppas ni kan hjälpa mig.
Min TLS dör ibland när den går på tomgång, ett mekaniskt "klonk" hörs och den stannar tvärt. Nån som har en aning om vad detta beteende kan bero på?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
maholmb skrev:
Hej alla,

Gör mitt första inlägg och hoppas ni kan hjälpa mig.
Min TLS dör ibland när den går på tomgång, ett mekaniskt "klonk" hörs och den stannar tvärt. Nån som har en aning om vad detta beteende kan bero på?

Är det medans den är kall? Eller gör den det när den har blivit varm oxå?
Min gjorde så ifrån början, och blev sur och svårstartad om man inte körde henne runt hela stan innan man parkerade.

Jag bytte stift till ett par bosch nånting nånting. Sen dess har den gått mycket bättre, och dom kostade typ 30 spänn styck.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
maholmb skrev:
Hej alla,

Gör mitt första inlägg och hoppas ni kan hjälpa mig.
Min TLS dör ibland när den går på tomgång, ett mekaniskt "klonk" hörs och den stannar tvärt. Nån som har en aning om vad detta beteende kan bero på?
kanske dags för en TPS justering
 

maholmb

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-97 Suzuki TL1000s
Ricken skrev:
Är det medans den är kall? Eller gör den det när den har blivit varm oxå?
Min gjorde så ifrån början, och blev sur och svårstartad om man inte körde henne runt hela stan innan man parkerade.

Jag bytte stift till ett par bosch nånting nånting. Sen dess har den gått mycket bättre, och dom kostade typ 30 spänn styck.

Den kan stanna när som helst, kanske snarare oftare när den är varm.
Stiften är relativt nya, såg fina ut och hojen startar lätt. Hade en vakumläcka på främre cylindern som jag tror är ok nu. (Bytt gummipryttlarna under spjällhusen) Det som oroar mig är det mekaniska ljudet i samband med att den dör. Ska försöka spela in det, går väl att lägga upp här(?)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
maholmb skrev:
Den kan stanna när som helst, kanske snarare oftare när den är varm.
Stiften är relativt nya, såg fina ut och hojen startar lätt. Hade en vakumläcka på främre cylindern som jag tror är ok nu. (Bytt gummipryttlarna under spjällhusen) Det som oroar mig är det mekaniska ljudet i samband med att den dör. Ska försöka spela in det, går väl att lägga upp här(?)

Min Mille lät som den skar när den stannade:=)
Bara hugger till i hela motorn,sen dog den,antagligen låter twinnar så när som blir avbrutna.
 

maholmb

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-97 Suzuki TL1000s
twinner skrev:
Min Mille lät som den skar när den stannade:=)
Bara hugger till i hela motorn,sen dog den,antagligen låter twinnar så när som blir avbrutna.

Ok, om nån ägandes en TL kan bekräfta detta så är jag lugn. Men det låter ju som någonting slår emot något annat. Hade problem med vakumläcka som sagt och tycker att den dog lite "mjukare" och oftare p g a detta. Kanske är det bara jag om blivit nojig.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
maholmb skrev:
Ok, om nån ägandes en TL kan bekräfta detta så är jag lugn. Men det låter ju som någonting slår emot något annat. Hade problem med vakumläcka som sagt och tycker att den dog lite "mjukare" och oftare p g a detta. Kanske är det bara jag om blivit nojig.

När jag fick motorstopp under mina 5 varv runt en pelare i garaget så lät det nästan på pricken likadant som millen.
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
det kan även vara att tomgången är lite för låg... min gick bra, men kunde helt plötsligt bara stanna till... så testade jag höja tomgången med ~30varv/min och så försvan det helt och hållet. Står även i instruktionsboken att den är väldigt känslig! testa!?
 

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GS 750
Min är fortfarande till salu... :)

Mingves skrev:
Nu har jag annonserat i alla ställen utom blocket.se om att jag vill köpa en TL1000...
Efter att tidigare annonserat under köpes på blocket vet jag att det suger älgb**e!
Jag blir galen, jag har sökt nu i 3 veckor utan att hitta ett lämpligt objekt :huvet
Det ska väl inte va omöjligt att hitta en s-såld välvårdad TLR/S i trakten av GBG för ca 50kkr?
Jag börjar få så hemsk abstinens nu att jag kan nästan tänka mig vad som helst för R hoj...har till och med annonserat om att jag kan tänka mig en R1, R6...de ni...
//M
 

maholmb

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-97 Suzuki TL1000s
twinner skrev:
När jag fick motorstopp under mina 5 varv runt en pelare i garaget så lät det nästan på pricken likadant som millen.
Du har stillat mitt nervösa psyke, men lyssna på filen och säg att din låter lika dant så sover jag lugnt. :Bugar

Har kollat att TPS är ok, men behöver göra TB-sync så det kan ju vara orsaken.
Motorn kan dock dö även då man ökat tomgången.
 

Bifogat

  • TL1000 deth.wav
    144.9 KB · Visningar: 88

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
maholmb skrev:
Du har stillat mitt nervösa psyke, men lyssna på filen och säg att din låter lika dant så sover jag lugnt. :Bugar

Har kollat att TPS är ok, men behöver göra TB-sync så det kan ju vara orsaken.
Motorn kan dock dö även då man ökat tomgången.


Japp! Fast min lät mer:=)

Kanske har det på film....Kollar! Jupp.
Vet inte om det hörs så mycket,men irl så låter det inte kul när motorn stannar på twinnen:=)

http://twinner.mine.nu/Klonk/Klonk.wmv
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top