TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
jaha då har man vart flitig idag då å bytt p-boxar bakom vattenpumpen....märkte att skruven till vattenimpellern satt löst ca 1.5 varv :va
undrar om det kunde ha vart det som gjorde att mechanical seal inte täta ordentligt så därför läckte det ut i svallerröret...hmmm.

btw nån som vet va detta filter har för funktion...samlar det upp spån innan det åker ner i tråget igen?
mvh MrTL
 

Bifogat

  • PICT1215.JPG
    PICT1215.JPG
    100 KB · Visningar: 61

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
maholmb skrev:
Hej alla,

Gör mitt första inlägg och hoppas ni kan hjälpa mig.
Min TLS dör ibland när den går på tomgång, ett mekaniskt "klonk" hörs och den stannar tvärt. Nån som har en aning om vad detta beteende kan bero på?


Min gör exakt likadant och jag är övertygad om att det är TB och/eller TPS som behövs justeras.


:hej
 

TLRR

Guest
MrTL skrev:
jaha då har man vart flitig idag då å bytt p-boxar bakom vattenpumpen....märkte att skruven till vattenimpellern satt löst ca 1.5 varv :va
undrar om det kunde ha vart det som gjorde att mechanical seal inte täta ordentligt så därför läckte det ut i svallerröret...hmmm.

btw nån som vet va detta filter har för funktion...samlar det upp spån innan det åker ner i tråget igen?
mvh MrTL

Det är grovsilen som sitter innan oljepumpen,(om jag inte har helt fel)silar oljan från grovt skit innan oljan sugs upp av oljepumpen.Sen är det väl ett finmaskigare filter direkt över oljepumpen.
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
TLRR skrev:
Det är grovsilen som sitter innan oljepumpen,(om jag inte har helt fel)silar oljan från grovt skit innan oljan sugs upp av oljepumpen.Sen är det väl ett finmaskigare filter direkt över oljepumpen.

oki..ja det ante mig att det va nåt sånt :)
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
Twosaint skrev:
Den ska klonka och rassla så är det bara. Lyssnade på din ljudfil och så "låter" dom.

japp..min låter så den med.

lyssnar man noga så kommer det från startmotorn...tycker ja i varje fall :tungan
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Vilken olja rekomenderas?
Bromsvätska likaså..Måsta tjacka sånt skit i möra om jag ska få igång skiten i år:=)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
twinner skrev:
Vilken olja rekomenderas?
Bromsvätska likaså..Måsta tjacka sånt skit i möra om jag ska få igång skiten i år:=)
Jag kör på Statoil racingway mc 15/40 funkar klockrent för mig.Bromsvätskan ta den som dom rekomenderar i boken kommer inte ihåg DOT märkning men DOt4 räcker gott o väl.
Ja det är klart att du måste få igång den det kommer ju den fetaste twin träffen den 22/5.
TWIN POWER RULES
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
tlmartin skrev:
Jag kör på Statoil racingway mc 15/40 funkar klockrent för mig.Bromsvätskan ta den som dom rekomenderar i boken kommer inte ihåg DOT märkning men DOt4 räcker gott o väl.
Ja det är klart att du måste få igång den det kommer ju den fetaste twin träffen den 22/5.
TWIN POWER RULES

OKi!! Tackar som fan:=)

Klart jag ska försöka komma :banana
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
tlmartin skrev:
japp imorgon ska jag byta olja+filter sen så jävlar är hojen klar då jävlar blir det åka av :banana :banana :banana

Är det billigt med 170 kr litern för Statoils raceway?Vad kostar typ Castrol? mfl
Filtret kostade iaf 60 kr...ska kolla om det finns billigare olja
:tungan
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
twinner skrev:
Är det billigt med 170 kr litern för Statoils raceway?Vad kostar typ Castrol? mfl
Filtret kostade iaf 60 kr...ska kolla om det finns billigare olja
:tungan
Castrol GPS 15/40 325 spänn...eller ska du ha helsyntet?
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Jag har hört att Castrol oljan inte ska vara så bra för den är för lättflytande!??
Jag är inte nån expert men jag lyssnade på rådet, därför kör jag med motul olja. Det finns säkert fler åsikter än oljor iofs.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Vee-twn skrev:
Tyckte det lät dyrt som f-n med 170 kr litern....
Ja det är en dyr olja jag tänkte mig inte för när jag skrev det där jag betalar 52kr litern i"m sorry genom jobbet.Tänk bara att det ska vara en olja till mc så att inte kopplingen börjar slira :tummenupp :tummenupp
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
:)
Jag har testat Motul och Castrol i min och jag har inte haft några problem alls. Iosf så byter jag olja ofta...
 

TLRR

Guest
Jag kör med Mobil helsyntet och det har funkat bra.byter olja så fort den blivit svart (400-500 mil) , då den uppfyllt sitt syfte med att samla upp sotpartiklarna och de sura förbränningsresterna.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top