Ricken
Gudomlig sporthojare
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...tem=7966153360&category=33630&sspagename=WDVW
Hydraulkoppling.... 6 dagar kvar
Hydraulkoppling.... 6 dagar kvar
Ricken skrev:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...tem=7966153360&category=33630&sspagename=WDVW
Hydraulkoppling.... 6 dagar kvar
J-Bone skrev:hmm.. original är 17/39 = 0,436 ratio
två upp bak ger 17/41 = 0,415 ratio (lägre utväxling)
ett ner fram ger 16/39 = 0,410 ratio (alltså väldigt nära 17/41)
kan man räkna så??
Jag kommer att testa 16/39 nu med 520 kedja och drev... har även ett 40 bak att testa
Kommer detta även att innebära att jag får 6% felvisning av antalet km på hojen? 410/436 = 0,94, eller ska man räkna 436/410=1,06? vilket ger samma felvisning iofs....
0,94 blir nog rätt... skulle innebära att om jag kör 10000km i år med den drevningen så har den egentligen bara gått 9400km.
-=Alex=- skrev:Tjena, har en fundering.
Har någon av er bytt packboxarna i gafflarna. Har det bekymmret att jag vet inte hur mycket olja som skall i då nästan all olja har runnit ut förra sommaren.
Och finns det nå tips så man slipper slita ihjäl sig, fastnade redan vid att trycka ner hylsan för att komma åt bulten :-( det behövs en hel del specialverktyg enligt handboken men kan tänka mig att det finns en del mekare där ute som har fixat det utan dessa.
twinner skrev:Har lite huvudbry....
I nuvarande skepnad ser hojen ut som en tyskgayfighter! vilket jag inte vill att den ska göra.Ser ni med klara TLR-ögon om bakan petar för högt upp,lite svårt att visualisera utan dom andra kåporna.Är mellanrummet >SlipOn>Bakkåpa för högt?
Kan inte lira på kåporna än för att kolla.Bakifrån ser det ut som om SlipOnen ska upp mer alT bakdelen ner...Nästan som om dom slipar asfalt om man skulle råka gasa för mycket så att den STEGRAR sig
Eller kommer SlipOn-fästena göra det hela mer symetriskt?
Fuck! Det är svårt att bygga om..
Tengil skrev:Hur stort är det största bakdrev man kan sätta på en TLS utan att förlänga kjedjan med orginal (17) fram? Sitter orginal 38 bak nu men blir nog ett 40 i dagarna. Går det att sätta på ett 42?
-=Alex=- skrev:Tjena, har en fundering.
Har någon av er bytt packboxarna i gafflarna. Har det bekymmret att jag vet inte hur mycket olja som skall i då nästan all olja har runnit ut förra sommaren.
Och finns det nå tips så man slipper slita ihjäl sig, fastnade redan vid att trycka ner hylsan för att komma åt bulten :-( det behövs en hel del specialverktyg enligt handboken men kan tänka mig att det finns en del mekare där ute som har fixat det utan dessa.
blom skrev:Jag har puttat igång min många gånger ( >10 )...
Det finns ju TOM på film.
http://www.pennybridgeriders.com/filmer/TL1000s Burn.wmv
Göres med fördel i skjorta, lågskor och whiskyrus...
Tengil via Blommans dator.
-=Alex=- skrev:Tjena, har en fundering.
Har någon av er bytt packboxarna i gafflarna. Har det bekymmret att jag vet inte hur mycket olja som skall i då nästan all olja har runnit ut förra sommaren.
Och finns det nå tips så man slipper slita ihjäl sig, fastnade redan vid att trycka ner hylsan för att komma åt bulten :-( det behövs en hel del specialverktyg enligt handboken men kan tänka mig att det finns en del mekare där ute som har fixat det utan dessa.
Vee-twn skrev:Jag tycker du ska göra lite av båda. Upp med piporna lite och ner med baken lite...
Men det är svårt att avgöra på den lilla bilden och att man inte ser höjden på fronten riktigt.
Annars tycker jag att det ser riktigt bra ut! Ska du ha originalkåporna fram eller blir det gixxer-look?
-=Alex=- skrev:,,,,,,,,,,, 45 min senare......
Blundade och drog och det funkade
Jag har inte för avsikt att vara otrevlig med nu är du är faktiskt ute och cyklar.Tengil skrev:Feedbacken får man ju när motorn börjar dra. Det lär man sig. (IMHO)
Jag har kollat runt lite. Dom starkaste servona jag hittar ligger på runt 12kg. Var mäts den kraften?
*Enklast - Är ok, men den kommer ju börja gå tungt den med efter ett tag.
*Billigast - Inte ett alternativ! Jag vill inte smörja alls!
*Bäst - Jag vill ha hydralisk!
*Servo - Krångligast och mest inovativft! Vem vill va som alla andra?
Är det ingen som har en skrotad TLR och är intresserad att sälja koplingshantag, slang och slavcylinder? Eller vill byta med mig?
Som du säger så har du helsystem..Det är nog annorlunda vinklatPutteLiten skrev:Ser ut som om baken är lite hög.
Blåsen är definitivt förlåga.
Jämfor med min.
(oki, M4 helsystem...)
Jämför (på din) vinklen på stagen på bakramen med swingen jämfört med min. Din är klart tysk...
Psychobiker skrev:Jag satte på ett 43, men då satt kedjan som en fiolsträng, så det är inte att rekomendera, tror 42 blir för mycket det med
/Pajje
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |