TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
Robban_C skrev:
Jag har inte för avsikt att vara otrevlig med nu är du är faktiskt ute och cyklar.

Mycket möjligt... :tungan

Robban_C skrev:
Kraften från servona mäts 10 mm från centrum. Normalt slag är ca +-40 grader.

Tackar, den infon hittade jag inte någonstans.

Robban_C skrev:
Din knarr är 8 år gammal, klart som fan att vajern börjar bli sliten. Våra knarrar är inte nya längre.
Byt vajern och byt om ytterligare 7 år så är det inga problem alls. Ett högprestandaservo håller knappast så länge och dom kostar likförbannat mycket mer än vad en vajer gör. Dessutom ska du konstruera styrelektroniken och få det att passa i ett handtag. En hobby i hobbyn?

Klart en ny vire hjälper. Men jag får ändå ont i handen när jag kopplar mycket. Tror jag har nån sorts defekt... Därför spånade jag på hur man skulle kunna lösa problemet. Fick för mig att de gamla servon jag använde för hundra år sen bara hade +, - och signal. Signalen var väll analog och skulle kunna ordnas via tre potentiometrar. En från koplingsarmen och två för att ställa längden, övre och nedre stop på servot.

Robban_C skrev:
Jag säljer gärna komponenterna till dig men avråder trots att jag är handlare i branschen. För övrigt en av landets äldsta butiker i branschen.
Och jag avråder därför att projektet inte är genomtänkt.

Jag tackar och bockar för hjälpen. Projektet nedlägs härmed!
Jag har redan beställt en ny vire. Kommer på onsdag. :tummenupp
 
Last edited:

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
Psychobiker skrev:
Där ser man, jag har bara lyckats på däcket att kasa och ha sig, har iof inte försökt så mycket heller, har tagit till startkabel i dom situationerna.

Angående busafjädrar så passar dom, men är SVAGARE än TL, iallafall dom jag fick fatt på. Har 2 mm brickor, kan inte diametern, men det är ju bara att kola på dom somm sitter i.

Efter som jag har en extra koppling ligger så (om lammelerna inte behöver bytas) kommer jag ta en "stål disk" från den extra kopplingen och lägga i för att "shimsa" upp fjädrarna.

Har hört nån som gjort det förut... :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Psychobiker skrev:
Angående busafjädrar så passar dom, men är SVAGARE än TL, iallafall dom jag fick fatt på. Har 2 mm brickor, kan inte diametern, men det är ju bara att kola på dom somm sitter i.

Tror jag hade 1-1.5mm på min och det var lagom. Man ska nog inte ha för mycket iaf. Jag kopplade med två fingrar men man fick jobba lite :hihi
 

Quart

problemlösare
Gick med
8 Sep 2004
Ort
i en håla utanför GBG
Hoj
Honda vfr 800 -06
Funderar på att sälja min gamla FZR1000 och köpa en kompis till min kusins TL1000S.

Det är ifrån 1997.
Rullat 2200 mil
Killen köpte den ny.
Nya däck, rullat c:a 100 mil
Mycket bra skick
Slip-on

Han begär 46 000,- tycker det verkar vara ett hyfsat pris

Finns det några speciella fel man bör se upp med på denna modell och årgång

Tacksam för alla åsikter !
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Quart skrev:
Funderar på att sälja min gamla FZR1000 och köpa en kompis till min kusins TL1000S.

Det är ifrån 1997.
Rullat 2200 mil
Killen köpte den ny.
Nya däck, rullat c:a 100 mil
Mycket bra skick
Slip-on

Han begär 46 000,- tycker det verkar vara ett hyfsat pris

Finns det några speciella fel man bör se upp med på denna modell och årgång

Tacksam för alla åsikter !
På 97 orna så va det en hel del garantiåtgärder men om den är svensksåld så ska detta vara åtgärdat kommer inte ihåg alla fel men det ska finnas ett märke på ramen som dom satte dit.Förövrigt så är det en kanonrolig hoj köp köp köp :tummenupp :yoparty
 

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TL1000R, Yzf750
Tja! Vad är det för bakdel du har på, kåporna alltså?
Har du några mer bilder?

Blir orginal med resten av sakerna,tar alldeles för lång tid annars.Ska testa att vinkla ner bakan lite och bända upp piporna lite till.Som putte sa så är det liiiiitre för mycket tyyyskröv över det hela.

:)[/QUOTE]
 

Jonaldi

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
SUZUKI TL 1000 S -97
Hur får jag den i "testmode"

Hej

I videon på "TPS Adjustment and TB sync video" (http://www.jiffypark.com/tl/tl.htm) så knåpper de en switsch så att hojen kommer i service mode. Jag misstänker att det handlar om att kortsluta någon ledning eller så men är det någon som har örnkoll på hur man ska göra??? :confused:

/ Tackar och bockar för länken / Jonas
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Jonaldi skrev:
Hej

I videon på "TPS Adjustment and TB sync video" (http://www.jiffypark.com/tl/tl.htm) så knåpper de en switsch så att hojen kommer i service mode. Jag misstänker att det handlar om att kortsluta någon ledning eller så men är det någon som har örnkoll på hur man ska göra??? :confused:

/ Tackar och bockar för länken / Jonas
Under kutsen bak på höger sida finns det ett service uttag. Bygla den med en bit kabel så får du hojen i service-mode!
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
tlmartin skrev:
På 97 orna så va det en hel del garantiåtgärder men om den är svensksåld så ska detta vara åtgärdat kommer inte ihåg alla fel men det ska finnas ett märke på ramen som dom satte dit.Förövrigt så är det en kanonrolig hoj köp köp köp :tummenupp :yoparty

Det ska vara två XX före eller efter ramnummret. Då är alla garantigrejer fixade!

KÖP KÖP KÖP! :tummenupp
 

BiNi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Alunda
Hoj
Ktm 300 EXC 2012
Spricka vid rotatationsdämparem...

Halloj jag blir så jävla förbanad så jag dör,köpte min tls-97 nu i feb
och blev glad som fan men nu när jag ska till och boka besiktnig så frågar
jag killen jag pratar med om tidigare nerslag och han säger att det
är en sprick vid r-dämparen.Den är ej garantiåtgärdad så jag ringer
till sulasmc i uppsala och hör med dom men, dom tror inte att det går
på någon garant, men dom tog regpapper och skulle skicka dom till KGK
tror jag.Ringer upp KGK Suzuki och fick prata med någon trött jävel och
han tror inte heller det gär på någon garanti.Och säger att dom bara svarar
på frågor från återförsäljare.Så man får väll se.
Någon som fått det åtgärdat? Hur länge gäller denna garanti?
Hur som helst det är tråkigt som FAN :huvet
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Hmm, detta är något som flera andra varit med om och det ska gå på garantin. Tyvärr är det så att arbeteskostnaden för att byta ram ingår inte i garantin och tar långtid vilket kostar mycket pengar. Inte får man göra det själv heller :(
Om KGK vägrar så tycker jag att du ska vända dig till Suzuki Europe direkt.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
BiNi skrev:
Halloj jag blir så jävla förbanad så jag dör,köpte min tls-97 nu i feb
och blev glad som fan men nu när jag ska till och boka besiktnig så frågar
jag killen jag pratar med om tidigare nerslag och han säger att det
är en sprick vid r-dämparen.Den är ej garantiåtgärdad så jag ringer
till sulasmc i uppsala och hör med dom men, dom tror inte att det går
på någon garant, men dom tog regpapper och skulle skicka dom till KGK
tror jag.Ringer upp KGK Suzuki och fick prata med någon trött jävel och
han tror inte heller det gär på någon garanti.Och säger att dom bara svarar
på frågor från återförsäljare.Så man får väll se.
Någon som fått det åtgärdat? Hur länge gäller denna garanti?
Hur som helst det är tråkigt som FAN :huvet

Åk in till en firma som svetsar alu och så är det ordnat. Lämna in hojen på en firma nu då lär du inte få tillbaka den innan sommaren är slut :(
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Quart skrev:
Funderar på att sälja min gamla FZR1000 och köpa en kompis till min kusins TL1000S.

Det är ifrån 1997.
Rullat 2200 mil
Killen köpte den ny.
Nya däck, rullat c:a 100 mil
Mycket bra skick
Slip-on

Han begär 46 000,- tycker det verkar vara ett hyfsat pris

Finns det några speciella fel man bör se upp med på denna modell och årgång

Tacksam för alla åsikter !

Låter som ett okej pris om det är en ägare som har tagit hand om den :tummenupp 46 innebär 40 kontant snabb affär
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det låter ju som om det är något somden förra ägaren borde ha informerat dig om.
Han har alltås sålt den med en skada som han visste om. Då kan det ju vara så att han kan bli tvingad att köpa en ny ram till dig.
Kolla det med nån som är juridiskt kunnande.

Vi hade en kille här i sundsvall som köpte en zx9r av ett mc företag, dom sålde den utan att berätta att den var skrotad, om dom visste det eller inte vet inte jag, men dom blev tvungen att köpa en ny ram med papper till honom.

Kan vara värt att kolla.
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
BiNi skrev:
Någon som fått det åtgärdat? Hur länge gäller denna garanti?
Hur som helst det är tråkigt som FAN :huvet

Tjena. Jag skulle nog presis som WestW rekomenderar svettsa ramen själv. Problemet med sprickor där är för att stötdämparen är för hård.
Köp en BiTubo (som alla andra) och bli svinnöjd. Dessutom sitter den inte ens där sprickan är nu.

Kan du ordna en bild på elendet? Du kanske inte ens behöver svetsa? :)
 

pmo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
2400 service

Har fått prisförslag på 2400 milsservice på min TLR (i Stockholm).
Det landade på ca 5000:-
Är det rimligt?
Vad har ni andra betalat?
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
TL1000R skrev:
Har fått prisförslag på 2400 milsservice på min TLR (i Stockholm).
Det landade på ca 5000:-
Är det rimligt?
Vad har ni andra betalat?
Tja, rimlig och rimligt... 5000 kr för nått du kan göra själv. Annars är det väl ett skapligt pris. Tror att det är svårt att få nått billigare.
 

pmo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
Vee-twn skrev:
Tja, rimlig och rimligt... 5000 kr för nått du kan göra själv. Annars är det väl ett skapligt pris. Tror att det är svårt att få nått billigare.
Höga tankar om min mek-kunskap..
Skulle gärna göra det själv, men justera ventiler har jag aldrig gjort - och vill inte chansa med min TLR..
Därför blir det till att lämna in för service
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
TL1000R skrev:
Har fått prisförslag på 2400 milsservice på min TLR (i Stockholm).
Det landade på ca 5000:-
Är det rimligt?
Vad har ni andra betalat?
5000:- låter helt uppåt väggarna. Det är inte ens säkert att dina ventiler behöver justeras eller??
Jag tror att jag själv gav typ 700-1000:- plus material (olja/filter). Detta var visserligen för en TLS men så stor skillnad borde det ju inte vara!?? :va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top