Robban_C skrev:Jag har inte för avsikt att vara otrevlig med nu är du är faktiskt ute och cyklar.
Mycket möjligt...
Robban_C skrev:Kraften från servona mäts 10 mm från centrum. Normalt slag är ca +-40 grader.
Tackar, den infon hittade jag inte någonstans.
Robban_C skrev:Din knarr är 8 år gammal, klart som fan att vajern börjar bli sliten. Våra knarrar är inte nya längre.
Byt vajern och byt om ytterligare 7 år så är det inga problem alls. Ett högprestandaservo håller knappast så länge och dom kostar likförbannat mycket mer än vad en vajer gör. Dessutom ska du konstruera styrelektroniken och få det att passa i ett handtag. En hobby i hobbyn?
Klart en ny vire hjälper. Men jag får ändå ont i handen när jag kopplar mycket. Tror jag har nån sorts defekt... Därför spånade jag på hur man skulle kunna lösa problemet. Fick för mig att de gamla servon jag använde för hundra år sen bara hade +, - och signal. Signalen var väll analog och skulle kunna ordnas via tre potentiometrar. En från koplingsarmen och två för att ställa längden, övre och nedre stop på servot.
Robban_C skrev:Jag säljer gärna komponenterna till dig men avråder trots att jag är handlare i branschen. För övrigt en av landets äldsta butiker i branschen.
Och jag avråder därför att projektet inte är genomtänkt.
Jag tackar och bockar för hjälpen. Projektet nedlägs härmed!
Jag har redan beställt en ny vire. Kommer på onsdag.
Last edited: