TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
Robban_C skrev:
Tengil:
På gamla Katana etc brukar man svarva ur korgen för att få plats med en extra lamell, detta brukar behövas med turbo eller bigblock. Jag tror iofs inte att din korg är ombyggd etc men det kan ju vara nån form av aftermarket high-performance moj?

Den är inte ursvarvad för när jag sätter i "orginal" lammellerna stämmer dom på "höjden". Tänkte om nån visste något om nåt 11 lammelers kit...
Strunt samma. Nu är den bra iaf! :banana
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
persson_80 skrev:
Tjena..

Nu börjar det att dra ihop sig ordentligt innför stundande säsong, och det börjar att bli dax för att fixa till höjjen lite..
Så jag tänkte beställa lite saker från USA..
Ngn som har erfarenheter från denna firma..
Http://www.extremegraphicfsmd.com
Bra och dåliga erfarenheter, samt om det var bra passform på "Topgun Undertail" samt om det följde med belysning...Är lite dålig på engelska,

mvh// persson

Jag köpte min topgun därifrån. Deras fraktkostnad är skithög. Har för mig att de vill ha 200 dollar för frakt till Sverige. Jag luskade fram en kanadick som beställde tailguarden till sig och skickade den privat till mig istället. På det sättet kan du ju även få det som "gift" och skriva ner värdet (om du vågar chansa på att posten inte slarvar bort paketfanskapet). Köper du ifrån firma så får du räkna med fläskig tull/moms avgift eftersom tullen inte går på att du får en gåva ifrån ett företag..hähä.
Snoka fram en Kanadensare som du kan lita på som skickar den till dig direkt så sparar du lite slantar. Jag tror att jag i runda slängar sparade 500-700 kr på detta viset.
Företaget i sig är kanon, inga problem med dem förutom att de inte tar Paypal utan du får uppge ditt kreditkortsnummer så debiteras du direkt. (Hmm..har jag för mig..fan jag köper ju en massa crap ifrån Amerika kontinenten så jag kan ha blandat ihop det lite..??!!)
Ring och snacka med dem vettja! :tummenupp

Nån som vet varför min tailguard luktar honung föresten?? Visst är det ju bättre än att den luktar typ crap men man blir ju lite nyfiken!? Jao jao!

Edit: såg precis att du hade fler frågor.
Passform: Den passar kanon om du skär bort en del av original tailguarden.
Lampor: Det följer med lampor samt hållare för regplåt (I kolfiber..asläcker). Du får välja om du vill ha bärnstensfärg eller klar färg på blinkerglasen!
Om du brukar hänga på TLP så finns det även en cool mod för bakblinkersen som en medlem som heter "Airnavy" gör.

Undrar du något mer så hör bara av dig!
 
Last edited:

persson_80

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
CBR1000RR-07
Jag skulle få betala 110 dollars för frakten, samt så kunna dom fixa ngt med tullen...efter att ha haft lite mailkontakt, med en som heter Marc..

Tänkte på det, var det krångligt att montera den..Har du nga bilder..man kan dreggla över...??

// persson

TlPlanet har jag bara vart på ngn gång..så jag "känner" ingen där...Och ringa och prata med dem är nästan uteslutet för min del...tror inte att det finns ngn som e sämre på att snacka Engelska än mig..

Chiefen skrev:
Jag köpte min topgun därifrån. Deras fraktkostnad är skithög. Har för mig att de vill ha 200 dollar för frakt till Sverige. Jag luskade fram en kanadick som beställde tailguarden till sig och skickade den privat till mig istället. På det sättet kan du ju även få det som "gift" och skriva ner värdet (om du vågar chansa på att posten inte slarvar bort paketfanskapet). Köper du ifrån firma så får du räkna med fläskig tull/moms avgift eftersom tullen inte går på att du får en gåva ifrån ett företag..hähä.
Snoka fram en Kanadensare som du kan lita på som skickar den till dig direkt så sparar du lite slantar. Jag tror att jag i runda slängar sparade 500-700 kr på detta viset.
Företaget i sig är kanon, inga problem med dem förutom att de inte tar Paypal utan du får uppge ditt kreditkortsnummer så debiteras du direkt. (Hmm..har jag för mig..fan jag köper ju en massa crap ifrån Amerika kontinenten så jag kan ha blandat ihop det lite..??!!)
Ring och snacka med dem vettja! :tummenupp

Nån som vet varför min tailguard luktar honung föresten?? Visst är det ju bättre än att den luktar typ crap men man blir ju lite nyfiken!? Jao jao!

Edit: såg precis att du hade fler frågor.
Passform: Den passar kanon om du skär bort en del av original tailguarden.
Lampor: Det följer med lampor samt hållare för regplåt (I kolfiber..asläcker). Du får välja om du vill ha bärnstensfärg eller klar färg på blinkerglasen!
Om du brukar hänga på TLP så finns det även en cool mod för bakblinkersen som en medlem som heter "Airnavy" gör.

Undrar du något mer så hör bara av dig!
 
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
persson_80 skrev:
Jag skulle få betala 110 dollars för frakten, samt så kunna dom fixa ngt med tullen...efter att ha haft lite mailkontakt, med en som heter Marc..

Tänkte på det, var det krångligt att montera den..Har du nga bilder..man kan dreggla över...??

// persson

TlPlanet har jag bara vart på ngn gång..så jag "känner" ingen där...Och ringa och prata med dem är nästan uteslutet för min del...tror inte att det finns ngn som e sämre på att snacka Engelska än mig..

Den är enkel att installera (jag köpte en tailguard av s-racing som passade skitkasst så den har jag slängt upp på vinden i väntan på kassering eller försäljning). Topgun modellen sitter som en smeck däremot.
Jag ser att du har en TLR så jag vet inte om man gör exakt likadant. Bilder tror jag nog att jag ska kunna klämma fram ett par i vilket fall. Jag har inte kameran hemma men jag kan nog fixa lite "dreggel"-bilder till dig efter helgen.

Kommer inte ihåg exakt vad jag plåtade. Det som är viktigt är att man skär bort rätt del av original undertrayen. Man vill ju gärna ha kvar lite utrymme som man kan använda till PC2an eller vad man nu har för leksaker under passagerarsadeln.

Edit: Jag vill inte dizza S-racing på något vis med min kommentar om tailguarden, bara att den inte passade alls bra till min hoj. Han erbjöd sig att köpa tillbaka den men jag hade redan skurit i den.
 

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Lite av varje
Olja i gaffel

Halloj vill inte verka tjatig men jag har kommit till det stadiet att det ör dax att fåihop eländet och förhoppningsvis ha rätt mängd olja :)

Tengil du skrev till mig tidigare att du fyllde ända upp men är det när fjädern är i eller hade du tagit ur den.

Hur som helst så skriver dom i verkstadsmanualen: Fork oil level 93 mm vilket får mig en aningen brydd.

2 timmar senare....

Okej trodde att oljemängden skulle vara den svåraste biten men hade SÅÅÅÅÅ FEL. Jag får inte dit de nya packboxarna, i alla fall inte om dom skall vara hela utan en massa hammarslag. Vad göra, finns det något tips :gnissla
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Jag tror jag har en mindre läcka nånstans under motorn...Finns det nått sätt (kladd/Massa/ som det kan fixa sig med? även om det kommer högst 2 droppar på 3 timmar så stör det mig att den finns där...
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
twinner skrev:
Jag tror jag har en mindre läcka nånstans under motorn...Finns det nått sätt (kladd/Massa/ som det kan fixa sig med? även om det kommer högst 2 droppar på 3 timmar så stör det mig att den finns där...

Ja vad läcker det då? Olja/vatten ?? Bättre att kolla varifrån den kommer. Kan ju vara något som är på väg att ge upp
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
-=Alex=- skrev:
Halloj vill inte verka tjatig men jag har kommit till det stadiet att det ör dax att fåihop eländet och förhoppningsvis ha rätt mängd olja :)

Tengil du skrev till mig tidigare att du fyllde ända upp men är det när fjädern är i eller hade du tagit ur den.

Hur som helst så skriver dom i verkstadsmanualen: Fork oil level 93 mm vilket får mig en aningen brydd.

2 timmar senare....

Okej trodde att oljemängden skulle vara den svåraste biten men hade SÅÅÅÅÅ FEL. Jag får inte dit de nya packboxarna, i alla fall inte om dom skall vara hela utan en massa hammarslag. Vad göra, finns det något tips :gnissla

JO, du måste försiktigt knacka ner P-boxen med hjälp av ett don.
Lite på ena sidan och sen lite på andra... inga prob. Passa så du inte repar benet bara.

Om du vill kan jag väll hjälpa dig. (Örebro)

Oljan: Jag kommer inte ihåg om det var med fjädern i eller ur... häll i exakt nivå i ena benet och "pumpa" med gaffreln så du får ut oljan i hela faffeln. Tryck sedan ihop faffeln utan fjäder och tala om för oss andra var nivån ligger. Jag har för mig att med gaffeln ihoptrykt utan fjäder, det inte går att få i en enda droppe till.
 

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Lite av varje
Gafflar och mek

Tengil skrev:
JO, du måste försiktigt knacka ner P-boxen med hjälp av ett don.
Lite på ena sidan och sen lite på andra... inga prob. Passa så du inte repar benet bara.

Om du vill kan jag väll hjälpa dig. (Örebro)

Oljan: Jag kommer inte ihåg om det var med fjädern i eller ur... häll i exakt nivå i ena benet och "pumpa" med gaffreln så du får ut oljan i hela faffeln. Tryck sedan ihop faffeln utan fjäder och tala om för oss andra var nivån ligger. Jag har för mig att med gaffeln ihoptrykt utan fjäder, det inte går att få i en enda droppe till.



Tackar för erbjudandet om hjälp :)

Ska vara borta nästa vecka men är tillbaka till helgen, Ska göra ett försök då.
Lyckas jag inte så lär du höra av :)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Urk slutnota på hjulen:
Pulverlack 100:-
Nya däck fram/bak + lager och packningar + montage 5500:-

Fiffän va lessamt det blev! Hade inte räknat med att behöva byta däck denna säsongen men eftersom jag drömmer om en långresa till Normandie med hojen så kan det ju vara värt att sätta på nya däck så att man inte hamnar vertikalt pga snålhet!
Jao jao, styrdämparen och rearsetsen får väl vänta tills nästa vinter. :(
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
VAd blev det för däck?
Framdäcket var ett MDR??? Det var meningen att jag skulle ha ett sådant bak oxå men han hade yrat till det och misstagit dimensionerna så det blev ett Diablo där bak istället.. Kommer dessvärre inte ihåg modellbeteckningen.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Jad då har man krängt på ett beg 180däck bak. Och vilken skillnad från mitt kassa 190däck. Nu behöver man ju inte brottas med hojen, helt klart :tummenupp .

Nu till det tråkigigare.. märkte att kopplingen slirade :4skrika
Har läst att några shimsar(stavning?) och nån som köpt nya fjädrar.
Nya fjädrar måste väl vara det bästa?
Vilka ska man satsa på?
Är det svårt att byta?

Allt för denna gången :)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Barnett fjädrarna sägs vara kanon. Jag har ett set som ska på nu om nån vecka eller så. Finns dessvärre bara i 6-pack (för TLR tror jag) så vi TLS ägare kan ju klanta sönder en utan att drabbas av panik.
Om man kollar i servicemanualen över hur fjädrarna sitter så verkar det vara en piece of cake att byta dem *peppar peppar*.
Kom inte ihåg vad de kostade men det var typ nånstans mellan 2 o 300 spänn har jag för mig att jag betalade.
Eftersom jag är senil så har jag glömt vad företaget jag köpte dem av hette men det vet garanterat nån annan här eftersom det finns typ ett enda billigt företag som säljer dem.

EDIT: FÖRETAGET HETER ROFFES MOTOR

Fredde83 skrev:
Jad då har man krängt på ett beg 180däck bak. Och vilken skillnad från mitt kassa 190däck. Nu behöver man ju inte brottas med hojen, helt klart :tummenupp .

Nu till det tråkigigare.. märkte att kopplingen slirade :4skrika
Har läst att några shimsar(stavning?) och nån som köpt nya fjädrar.
Nya fjädrar måste väl vara det bästa?
Vilka ska man satsa på?
Är det svårt att byta?

Allt för denna gången :)
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Wrooooooooooooooooooooooooom efter 2timmars premiär tur så är adrenalinhalten så jävla hög att jag skulle kunna lyfta ett par hundra ton sådär.Fy fan va gott mullerburkarna mullrar när man vrider ur hojen :yoparty .Jo du Fredde jag bytte också till 180/55-17 fast ett nytt och det blev en stor skillnad :tummenupp .
FY FAN VAD LIVET LEKER NÄR MAN FÅR KÖRA TL1000
 

Dogg

Thehellbillydeluxe
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-78 Honda CB 750 K afé
Gravöl

Efter 5 år med TLS har det blivit dags att gå vidare... :( snyft..
Men fortfarande en twin mellan benen!!! :yoparty
Vi ses väl på twinträffen :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top