TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Angående klonket, känner igen det där jag med. Tror det är så här; Eftersom kompresionen är så hög (om ni har provat att putta igång en TL så vet ni ju hur döfött det är), så tänder inte förbränningstakten, så tvärstannar motorn, och då klonkar det förmodligen till i växellådan. Det är min teori iallafall.
/Pajje
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Psychobiker skrev:
Angående klonket, känner igen det där jag med. Tror det är så här; Eftersom kompresionen är så hög (om ni har provat att putta igång en TL så vet ni ju hur döfött det är), så tänder inte förbränningstakten, så tvärstannar motorn, och då klonkar det förmodligen till i växellådan. Det är min teori iallafall.
/Pajje


Är av samma tankesätt.... :)
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Obs! Det börjar dra ihop sig till twin-träff. Det är väl självklart att det är TL som ska dominera??!! :tummenupp

Twin Träff
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Vee-twn skrev:
Coolt!!! Läckert med Twinträff = Mullermöte! :tummenupp
Håller med fullständigt.Jag tänkte dra ihop nåt liknande men twinsucker han före och det va ju bra för jag fick ju inte :arsele ur vagnen :tummenupp :tummenupp Vi ska mullra PHETT :Bugar
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Jao, 23-24 är det! Hoppas bara jag hinner få ihop hojen och få ner den hit innan det blir av. Hoppas det blir i slutet av maj.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Vee-twn skrev:
Jao, 23-24 är det! Hoppas bara jag hinner få ihop hojen och få ner den hit innan det blir av. Hoppas det blir i slutet av maj.
Det är klart att du hinner det här är ju på blodigt allvar Twin träff rules :banana
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Fan, såg inte att det var i sthlm träffen var..får se om jag orkar åka ända upp dit men det vore kul !
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Mellanlanda i Linköping på vägen upp?
Ja, det skulle jag kunna göra i sådana fall :) ! Det är så himla trist att köra E20an upp. Jag tar nog svängen via Jönköping och sen norrut på E4an.
Och om det är ännu fler på vägen som vill haka på så vore det ju skoj.
Men som sagt, jag måste se till att få igång hojen innan jag kan svara till hundra procent om jag kommer.
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
Ja, det skulle jag kunna göra i sådana fall :) ! Det är så himla trist att köra E20an upp. Jag tar nog svängen via Jönköping och sen norrut på E4an.
Och om det är ännu fler på vägen som vill haka på så vore det ju skoj.
Men som sagt, jag måste se till att få igång hojen innan jag kan svara till hundra procent om jag kommer.
Jag sitter i samma sits. Men blir det av så är du välkommen förbi!
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Jag tycker att vi borde styra om träffen så att den blir mera söderut...
Majoriteten av oss på SH.com bor i den undre halvan av landet, varför tokholm är ett dummt ställe för en träff... Kanske kring Götet? lr jönköping? lr Halmsta :tuttar ? Kanske något att "lobba" för...


Förresten, är det någon som vill köpa en helt ny kolfiber hugger till en TLR!?
Fick fel, passar ej min TLS så j... :( importerad från USA, märke Lockhart... köpte den för 1650:-, kommer någon med ett bra bud så är jag inte omöjlig :)...
(kommer lägga upp en annons sen)
 

Bifogat

  • temp 001.jpg
    temp 001.jpg
    45.4 KB · Visningar: 50

maholmb

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-97 Suzuki TL1000s
Psychobiker skrev:
Angående klonket, känner igen det där jag med. Tror det är så här; Eftersom kompresionen är så hög (om ni har provat att putta igång en TL så vet ni ju hur döfött det är), så tänder inte förbränningstakten, så tvärstannar motorn, och då klonkar det förmodligen till i växellådan. Det är min teori iallafall.
/Pajje
Även då lådan är i neutralläge?
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
RacerX skrev:
Jag tycker att vi borde styra om träffen så att den blir mera söderut...
Majoriteten av oss på SH.com bor i den undre halvan av landet, varför tokholm är ett dummt ställe för en träff... Kanske kring Götet? lr jönköping? lr Halmsta :tuttar ? Kanske något att "lobba" för...

Jag håller helt klart med!! Det känns lite mustigt att åka typ 65 mil. Visserligen hamnar ju stockholmarna i den sitsen men träffarna brukar ju hamna i sthlm så de kan gott ta och dra på sig långfärdskallingarna och brumma söderut.
Alternativ två är att nån ordnar ytterligare en träff söder om stockholm.
Två Twin träffar är ju bättre än En :fyllisar
 

Jonaldi

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
SUZUKI TL 1000 S -97
Instruktionsfilm för förgasarjustering

Hej

Jag såg för ett tag sedan en länkad film till Suzukis egna mekanikerutbildning. De visade hur man justerade förgasarna och sensorerna för att få en jämn gång.

Är det någon som har den länken!!!!!?

/ Jonas
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top