TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
sharpedge skrev:
Ni som köper saker på Ebay... När man reggar sig där. måste man skriva in sin riktiga adress osv?

Ja det måste du, dom som säljer till dig skickar oftast inte till nån adres som inte du har inskriven.
Men du behövr inte vara orolig, jag har aldrig fått nån reklam, varken via post tlefeon eller mail. Om det var det du funderade på

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
Dom var inte helt fel för mig att ha... ringde snubben och han sa att det var 24£ shipping fee också.
Ni som redan har moddat era hojar såpass mkt kan väl låta mig få ha detta roliga?

Som jag har förstått det så har de flera par som de säljer för 129 england-pengar just nu.

Jag är jäkligt nära att köpa kan jag säga så .....
:va

Värsting

Bicycles don't get pregnant....
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000 s svart
Nu går den bättre

Nu går hojen bättre efter inställningen av luft o bränsle. :)

Nu växer hornen på mig igen...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Här kommer ett par bilder. Satte dit alubultarna jag beställt från KRK. Hade tyvärr inte mina verktyg hemma så jag kunde inte få dit Avia Composit kolfajber speglarna, det får bli i nästa vecka. Då ska även resten av bultkittet på :Bugar :yoparty
Topguntailen sitter där den ska (även om min miniskylt sitter monterad lite provisorisk med buntband (eh...mm...jag är en söndags-amatör-mekare).
Fälgarna är pulverlackade och klara. Visserligen ville jag haft dem guld på ekrarna och ytterlisten svart men det var tydligen lite problem att kombinera två färger vid pulverlack på den verkstaden.
Passagerarpinnarna är anpassade efter highmountsystemet.
Guldkedjan sitter nu äntligen där den ska.
Skäms lite över min clipon, jag har en barend i kolfiber imitation men det sitter en jela bult avdragen inne i skruvhålet som jag måste fundera ut hur jag ska få bort så att jag kan sätta på barenden.
Tja, det är väl allt jag kommer på att säga om bilderna.

Edit: Ja, jag borde kanske ha tvättat hojen innan jag tog bilderna men det var så fint väder att jag inte kunde låta bli ^^

Bifogat

• Hojen Maj-05 005.JPG
    Hojen Maj-05 005.JPG
    136.3 KB · Visningar: 79
  • Hojen Maj-05 008.JPG
    Hojen Maj-05 008.JPG
    136.8 KB · Visningar: 80

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Här kommer ett par bilder. Satte dit alubultarna jag beställt från KRK. Hade tyvärr inte mina verktyg hemma så jag kunde inte få dit Avia Composit kolfajber speglarna, det får bli i nästa vecka. Då ska även resten av bultkittet på :Bugar :yoparty
Topguntailen sitter där den ska (även om min miniskylt sitter monterad lite provisorisk med buntband (eh...mm...jag är en söndags-amatör-mekare).
Fälgarna är pulverlackade och klara. Visserligen ville jag haft dem guld på ekrarna och ytterlisten svart men det var tydligen lite problem att kombinera två färger vid pulverlack på den verkstaden.
Passagerarpinnarna är anpassade efter highmountsystemet.
Guldkedjan sitter nu äntligen där den ska.
Skäms lite över min clipon, jag har en barend i kolfiber imitation men det sitter en jela bult avdragen inne i skruvhålet som jag måste fundera ut hur jag ska få bort så att jag kan sätta på barenden.
Tja, det är väl allt jag kommer på att säga om bilderna.

Edit: Ja, jag borde kanske ha tvättat hojen innan jag tog bilderna men det var så fint väder att jag inte kunde låta bli ^^
Snyggt :tummenupp :tummenupp

Värsting

Bicycles don't get pregnant....
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000 s svart
twinner skrev:
Vad gjorde du då? Kostade?

Hojen gick ryckigt vid jämt gaspådrag, så lämnade in den till "Din Mc" där dom bänkade och justerade luft o bränslenivån. Killen innan mig hade förmodligen inte gjort det efter att satt dit slipon.
.
Kalaset gick på 1640 kr. Alternativet hade varit PC2 o det hade kostat ca 6000 kr med installation.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Robban_C skrev:
Nu är det problem. Har ju bestämt mig för att sälja tillern om jag får tillräckligt. Igår kväll var pastaracing förbi och brummade med sin 996:a. Fan va gött en twin brummar i alla fall. Nu fick man ju huvudbryderi minsann.
Jaja, vi får väl se hur det blir, den är ju ändå inte till nån glädje så länge den står inträngd i förrådet. Synd att en kul knarr bara står, inte sant. Bättre om nån annan får glädje av den.

Om inte min TL funkar nästa gång köper jag den, och ställer S:en som prydnadsföremål i hallen eller nått.

/Pajje

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Värsting skrev:
Hojen gick ryckigt vid jämt gaspådrag, så lämnade in den till "Din Mc" där dom bänkade och justerade luft o bränslenivån. Killen innan mig hade förmodligen inte gjort det efter att satt dit slipon.
.
Kalaset gick på 1640 kr. Alternativet hade varit PC2 o det hade kostat ca 6000 kr med installation.

Samma symptom som min visar....Ska koll avad jag får ge för Bänkning och justering.Har PC2.

Nu drar jag iväg till Göteborg i ett par veckor:=) Kom ihåg att DOKUMENTERA Twinträffen redigt! :yoparty

OverNout

Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
BiNi skrev:
Det är ingen här som har muller burkar till salu? eller PC2 ?
jag har ett par hemma byggda slipon som låter ok.Avkapade ombyggda invändigt + minskat på ullen inne i dämparn mattsvarta är dom 1000kr för dom.

Bifogat

• PICT0991.JPG
    PICT0991.JPG
    138 KB · Visningar: 50

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Hur är det med tillerns koppling ? Jag vet att den har nån slags slirfunktion för att man inte ska stypa på näsan då man motorbromsar. Men går den inte att koppla upp eller är min koppling kass ? Den slirar som till på kopplingen men vill inte resa sig som polarens gixxer sjuhalva

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
0x2142 skrev:
Faan grabbar, vad gör man åt en TLs koppling som är trög som bara satan?
Börja med att byte kopplingsvajer när beläggningen på vajern är bortnött så blir vajrarna tröga som fan.Och tyvärr så brukar det inte gå att smörja dom.
Snart är det twin-träff :tummenupp :tummenupp

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Hoj
Trajja Scrambler
Gnällande bakdämpare

Är det nån som har tips för att få tyst på bakfjädringen? låter riktigt illa.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
tlmartin skrev:
Börja med att byte kopplingsvajer när beläggningen på vajern är bortnött så blir vajrarna tröga som fan.Och tyvärr så brukar det inte gå att smörja dom.

Hmm...nu tycker jag att du va tråkig...du påminde just mig om att jag måste byta min :(

Men jag får väl ta det i veckan som allt annat...körde slut på bakdäcket i lördags efter 45 mil av minst sagt aktiv körning :yoparty
Så ett nytt bakdäck är på väg...fast det slutade inte där utan när jag kom hem i lördags så satt de en ny hjälm på huvet oxå och ett nytt skinnställ är i det närmaste hemma :yoparty
Tackar kreditkortet för det :gnissla

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
mr_hman skrev:
Är det nån som har tips för att få tyst på bakfjädringen? låter riktigt illa.
Finns bara en bra lösning: Byt ut ankaret mot något som faktiskt funkar bra och som går att åka med!!

Bitubo är ett ypperligt alternativ som inte är alltför dyrt. :tummenupp

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
0x2142 skrev:
Faan grabbar, vad gör man åt en TLs koppling som är trög som bara satan?

Som sagt, byt wiren. Suzuki orginal kostade ~250:- Fick en trevligare kännsla i min!

För nått år sen kostade samma wire nästan 1000:- men dom gjorde nån revition av sina reservdels priser för ett tag sedan så nu är det nästan humant.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...