TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
J-Bone skrev:
Va säger du? Ska vi köpa? Jag är i valet och kvalet, vet inget alls om dessa skivor men priset är rätt ju. De säljer alltså flera par av dessa...

Nån som vet något om skivorna?

Är det 129 pund för ett par? I så fall blir det fan kreditkort fram :D

<edit>Skivor beställda!

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
När vi ändå behandlar ämnet england. Jag har hittat en kille som har främre+bakre depåstöd för 1100 tror jag det blev, fraktat och klart till sverige.

Främre stödet är ett sådant som lyfter nere i gaffelbenen.

Är det någon som är intresserad?

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Ricken skrev:
När vi ändå behandlar ämnet england. Jag har hittat en kille som har främre+bakre depåstöd för 1100 tror jag det blev, fraktat och klart till sverige.

Främre stödet är ett sådant som lyfter nere i gaffelbenen.

Är det någon som är intresserad?
Bara av det främre isf. Antar att det är ett sånt som har 2 kulor på toppen som man för in i undersidan av gaffelbenen?
Kan man isf bara beställa det främre och hur mkt kommer det att kosta isf? :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
sharpedge skrev:
Bara av det främre isf. Antar att det är ett sånt som har 2 kulor på toppen som man för in i undersidan av gaffelbenen?
Kan man isf bara beställa det främre och hur mkt kommer det att kosta isf? :)

Det främre 25£
pdsfrt.jpg

Det bakre 20£
pdsrear.jpg

Paketpris på båda är 40£
pdsoffer.jpg

25£=332kr, plus frakt

40£=531kr, plus frakt

Det låter ju löjligt billigt...

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Tengil skrev:
Som sagt, byt wiren. Suzuki orginal kostade ~250:- Fick en trevligare kännsla i min!

För nått år sen kostade samma wire nästan 1000:- men dom gjorde nån revition av sina reservdels priser för ett tag sedan så nu är det nästan humant.

Så får det bli, ska byta ikväll.
Har haft värsta nojan den senaste månaden att kopplingen ska börja slira men det verkar klara sig. Kopplingen tar väldigt långt ut men det kanske går att justera när jag smackar dit nya vajern.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Ricken skrev:
Det främre 25£
pdsfrt.jpg

Det bakre 20£
pdsrear.jpg

Paketpris på båda är 40£
pdsoffer.jpg

25£=332kr, plus frakt

40£=531kr, plus frakt

Det låter ju löjligt billigt...
Ja, det låter äckligt billigt.. Men jag är tveksam på det främre stödet... man ser inte riktigt hur det håller fast hjulet. Ser inte ut som om man kan ta loss framhjulet ju?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Du ser dom två pinnarna fram, som två fingrar.
En av dom hamnar under gaffel och den andra bakom.
Ska kika senare om jag hittarnån bättre bild. hela grejen med depå stöd är ju att man ska kunna ta bort hjulet.

Edit

Här:

e7_1_b.JPG

Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Äh, det blir inga skivor, ända betalningen han accepterar är om jag mailar alla mina kreditkortsuppgifter... :va Troligt jag kommer att göra det. Förseslog PayPal, som är ett utmärkt system att betala med, men nä, det gick inte, trots att han har lagt ut en PayPalsymbol på de flesta av sina prylar.
Trist, men jag tar inte den risken.

/Pajje

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Psychobiker skrev:
Äh, det blir inga skivor, ända betalningen han accepterar är om jag mailar alla mina kreditkortsuppgifter... :va Troligt jag kommer att göra det. Förseslog PayPal, som är ett utmärkt system att betala med, men nä, det gick itne, trots att han har lagt ut en PayPalsymbol på de flesta av sina prylar.
Trist, men jag tar inte den risken.

/Pajje

Hmm, vad göra
:va :huvet

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Har kollat lite på stöden, om jag får ihop till 8 stöd (4 par) så får jag dom för 850 paret.
Men då tillkommer ju frakten från mig till respektive intressent.
Men det kräver jua tt det blir 4 par, jag ska ha ett, så om det finn 3 till som behöver....

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi löser det nog med en check istället, lite bökigare, men betydligt säkrare för mig.

/Pajje

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Det är ganska skapliga avgifter på checkar, iallaf all på min bank, handelsbanken.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ricken skrev:
Det är ganska skapliga avgifter på checkar, iallaf all på min bank, handelsbanken.

Ja, jag vet, men tycker ändån det är bättre att beta en hundring eller 2 än att riskera att bli blåst på hur mycket som helst.

Tror det kostade 170 sist, men vet inte om det var procent eller fast avgift, hoppas det var procent, för det var på en mycket större summa då

/Pajje

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Psychobiker skrev:
Ja, jag vet, men tycker ändån det är bättre att beta en hundring eller 2 än att riskera att bli blåst på hur mycket som helst.

Tror det kostade 170 sist, men vet inte om det var procent eller fast avgift, hoppas det var procent, för det var på en mycket större summa då

/Pajje

Har mailat honom och kollat om han tar en "money order" istället, utlandsbetalning tror jag det kallas...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
J-Bone skrev:
Har mailat honom och kollat om han tar en "money order" istället, utlandsbetalning tror jag det kallas...
Har ni inte nordea? I sådana fall har de sk internet visa nummer. Man får ett nummer som man ger till företaget. De använder det som en vanlig kortbetalning. Det enda som saknas är "cvv" koden (eller vad den heter) det är de tre sista siffrorna på baksidan av kortet där man ska skriva sin namnteckning. Jag har för mig att man bara kan använda internet visa numret en gång just för att man inte ska bli rånad upprepade ggr.
Money order är nog det sämsta som finns. Vill inte rekomendera det!!!
Man kan iofs göra banköverföringar från bank-bank och det anser jag vara ett bättre alternativ då inte vem som helst kan plocka ut pengarna som vid money orders.

Jag har blivit blåst när jag betalt via money order så ALDRIG mer säger jag!!!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Chiefen skrev:
Har ni inte nordea? I sådana fall har de sk internet visa nummer. Man får ett nummer som man ger till företaget. De använder det som en vanlig kortbetalning. Det enda som saknas är "cvv" koden (eller vad den heter) det är de tre sista siffrorna på baksidan av kortet där man ska skriva sin namnteckning. Jag har för mig att man bara kan använda internet visa numret en gång just för att man inte ska bli rånad upprepade ggr.
Money order är nog det sämsta som finns. Vill inte rekomendera det!!!
Man kan iofs göra banköverföringar från bank-bank och det anser jag vara ett bättre alternativ då inte vem som helst kan plocka ut pengarna som vid money orders.

Jag har blivit blåst när jag betalt via money order så ALDRIG mer säger jag!!!

Hmm.. blåst hurdå? Jag har gjort "utlandsbetalning" ett par gånger och det har då varit en slags överföring, trodde att det var money order men det verkar ju var anåt annat då? :va

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag brukar föredra bank till bank när dom inte tar paypal.
Håller på o jiddrar med en kile i england nu, han påstår att han inte vill lämna ut sina bank uppgifter via mailen, så jag får inte skicka bank till bank. Han vill att jag ska skicka en personlig check. Plus att man måste skicka den som rekomenderat brev. Nån hundring extra.
Och nu ska TLSPILOT på planeten hjälpa mig, han bor i samma stad som den här killen. Jag vet inte om han inte fick mitt mail när jag skrev att han skulle åka o lämna pengarna åt mig. För han säger fortfarande attt han vill ha en check.
Nekar han mig att använda tlspilot då kommer jag att skita i den dealen, det är inte värt att chansa på en sån kille isåfall.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Förlåt mig ty jag har syndat....

Jag provkörde BMW K1200S idag på Bike i Trollhättan och jag älskade den...

Fy satan vilken hoj :D

Jag skulle få 50k i inbyte för min hoj

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ge oss 3 ave TL1000s 0ch skänk 80 kr i kollekten på söndag, och du skall vara förlåten dina synder.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln