5-9? Det var en ny variant.twinner skrev:... Saab 5-9 ...
Ja det ultimata vore ju om växelknoppen var utbytbar. Kollade lite på godset på den avbrutna knoppen. Man måste ju slipa till den så att den blir jämn. Frågan är om den håller om man sedan borrar ett hål, gängar upp hålet och sen drar in en bult ifrån växelpinnen!? Har du nån erfarenhet av materialet i växelpedalen?Robban_C skrev:Chiefen:
Jag lagade en vxpedal med samma skada genom att borra bort resterna av pinnen, svarva ny pinne och sen svetsa fast nya pinnen från baksidan. Ett alternativ är givetvis att skruva fast pinnen.
Tänkte att du kanske ville ha tips om en alternativ lösning.
Hmm, tänkte lite, vad bra det vore om vxpinnen vore gängad in i resten av pedalen. Om pinnen dessutom har en lite midja utanför gängan så går den alltid av på "rätt" ställe = lättare att få ut resterna. Men en sån konstruktion skulle göra hojarna dyrare.
Hmm...ja jag får fundera om det finns nån bra lösning.Robban_C skrev:Materialet är bonnaluminium av nåt enklare slag. Inte en spänn i onödan från Suzukis sida. Går säkert utmärkt att gänga i. Går även att rikta med lite försiktighet (been there, done that).
Däremot har jag inte i huvudet om godset är tjockt nog för att erhålla en stark gänga men det går ju alltid att bygga på godset så pedalen blir tjockare just vid pinnen. Eller att svetsa i en hylsa som är gängad och klar. Men då är det ju ännu mer jobb än att bara svetsa dit en ny pinne.
Robban_C skrev:5-9? Det var en ny variant.
e.
Om nån även råkar ha ett kolfiber look kopplingshandtag så köper jag det direkt! QUOTE skrev:Skicka din adress till mig så skall jag skicka ett svart, helt nytt kopplingsgrepp
till dig gratis som plåster på såren!
Det ända felet med det är att det inte skapar kontakt med kopplingskontakten, men det kan du kanske lösa själv?
Passformen var dålig när jag fick det men det är tillfilat och jag har haft det
på hojen så det funkar som det skall.
Tyvärr inga växelpedal liggande o skräpar.....ännu!
Robban
Testa att ladda ner manualen på http://www.jiffypark.com/tl/tl.htm där finns el-schemat om det är samma manual som jag har!?!MaFu skrev:Är i behov av ett elschema till åskdunken för felsökningen skall bli lättare. Någon som vet var man kan hitta på ett sådant till en TLS-98??
Jag har en piratpedal från touringbutiken. Tror den kostade 200 pix men jag minns inte riktigt...Chiefen skrev:DESPERAT!
Vart kan jag hitta en växelpedal till min tillis? Vägrar att köpa original suzuki för 700:- !!
Måste ha den innan helgen för jag ska ut o resa!
Mycket tacksam för svar
Dom tar 350:- för den men de har den inte på lager nu. 350:- plus en massa avgifter i frakt o pf så det blir ju typ 500 ändå, blä!Vee-twn skrev:Jag har en piratpedal från touringbutiken. Tror den kostade 200 pix men jag minns inte riktigt...
Vore ju kanon! Jag ska ringa runt lite imorgon och se om jag kan hitta nån annars så messar jag dej!Ricken skrev:Har du inte fått tag i nån på onsdag så hör av dig. Du kan få låna min. Min motor ligger ju ialla fall i delar. Men jag kanske måste ha tillbaka den sedan. Det beror som på om jag får till nå egna rearsets eller inte....
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|