TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Nån här som har köpt rearset som vill sälja sin original växelpedal till mig!??
Om nån även råkar ha ett kolfiber look kopplingshandtag så köper jag det direkt!
/El Chiefo Desperado Depresso

Bifogat

• Vält hoj 001.JPG
    Vält hoj 001.JPG
    120.6 KB · Visningar: 60
  • Vält hoj 002.JPG
    Vält hoj 002.JPG
    133.6 KB · Visningar: 66
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
twinner skrev:
... Saab 5-9 ...
5-9? Det var en ny variant. :D

Chiefen:
Jag lagade en vxpedal med samma skada genom att borra bort resterna av pinnen, svarva ny pinne och sen svetsa fast nya pinnen från baksidan. Ett alternativ är givetvis att skruva fast pinnen.
Tänkte att du kanske ville ha tips om en alternativ lösning.

Hmm, tänkte lite, vad bra det vore om vxpinnen vore gängad in i resten av pedalen. Om pinnen dessutom har en lite midja utanför gängan så går den alltid av på "rätt" ställe = lättare att få ut resterna. Men en sån konstruktion skulle göra hojarna dyrare.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Chiefen:
Jag lagade en vxpedal med samma skada genom att borra bort resterna av pinnen, svarva ny pinne och sen svetsa fast nya pinnen från baksidan. Ett alternativ är givetvis att skruva fast pinnen.
Tänkte att du kanske ville ha tips om en alternativ lösning.

Hmm, tänkte lite, vad bra det vore om vxpinnen vore gängad in i resten av pedalen. Om pinnen dessutom har en lite midja utanför gängan så går den alltid av på "rätt" ställe = lättare att få ut resterna. Men en sån konstruktion skulle göra hojarna dyrare.
Ja det ultimata vore ju om växelknoppen var utbytbar. Kollade lite på godset på den avbrutna knoppen. Man måste ju slipa till den så att den blir jämn. Frågan är om den håller om man sedan borrar ett hål, gängar upp hålet och sen drar in en bult ifrån växelpinnen!? Har du nån erfarenhet av materialet i växelpedalen?

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Materialet är bonnaluminium av nåt enklare slag. Inte en spänn i onödan från Suzukis sida. Går säkert utmärkt att gänga i. Går även att rikta med lite försiktighet (been there, done that).
Däremot har jag inte i huvudet om godset är tjockt nog för att erhålla en stark gänga men det går ju alltid att bygga på godset så pedalen blir tjockare just vid pinnen. Eller att svetsa i en hylsa som är gängad och klar. Men då är det ju ännu mer jobb än att bara svetsa dit en ny pinne.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Materialet är bonnaluminium av nåt enklare slag. Inte en spänn i onödan från Suzukis sida. Går säkert utmärkt att gänga i. Går även att rikta med lite försiktighet (been there, done that).
Däremot har jag inte i huvudet om godset är tjockt nog för att erhålla en stark gänga men det går ju alltid att bygga på godset så pedalen blir tjockare just vid pinnen. Eller att svetsa i en hylsa som är gängad och klar. Men då är det ju ännu mer jobb än att bara svetsa dit en ny pinne.
Hmm...ja jag får fundera om det finns nån bra lösning.
Hade annars hoppats att det var nån här som hade en pedal över..enklare att köpa den eftersom jag inte har några verktyg att fixa den själv.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Trist med hojen chiefen jag lider med dig.Men nu till nåt roligare :Bugar twin träffen idag va kanon 20-22 mil ca slingriga vägar i Roslagen med fika stopp och avslutning i Vaxholm en kanondag helt enkelt.Totalt blev det ca 40 mil hojande idag. :tummenupp :tummenupp

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
Nån som har nåra provkörningar/tester av TLR:en? Funderar på en sån och skulle vilja läsa lite mera. Gärna om nån skulle kunna fota/scanna en ur gammal Bike/McNytt/AoMC etc..

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Om nån även råkar ha ett kolfiber look kopplingshandtag så köper jag det direkt! QUOTE skrev:
Skicka din adress till mig så skall jag skicka ett svart, helt nytt kopplingsgrepp
till dig gratis som plåster på såren!

Det ända felet med det är att det inte skapar kontakt med kopplingskontakten, men det kan du kanske lösa själv?

Passformen var dålig när jag fick det men det är tillfilat och jag har haft det
på hojen så det funkar som det skall.

Tyvärr inga växelpedal liggande o skräpar.....ännu!

Robban

MaFu

På väg att krocka
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TL1000S-98
Elschema

Är i behov av ett elschema till åskdunken för felsökningen skall bli lättare. Någon som vet var man kan hitta på ett sådant till en TLS-98??

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
shit! jag har haft riktigt mkt att göra på sistonde, så jag har bara kört 3mil på en månad!!!!!
Min hoj läckte kylarvatten ur det lilla hålet vid vattenpumpen (som alla andra tillers). Så jag bytade dem och det blev helt tätt... tyvärr så verkar det som att den läcker lite vatten IN I MOTORN nu istället :huvet...
FUK! så ledsen jag blir... packningarna kostade dock ~700pix.. om jag nu får byta en gång till... :(
Well, sökte bara lite sympati! Ha det bra i solen!

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Chiefen... du har ditt handtag på tisdag!

Ingen annan som har några prylar liggande till grabben?!

Lite sympati mellan oss TL folk ?

Har precis avslutat en underbar dag på TL:en med 25 mil underbara
vägar, mycket bus, fika och trevliga vänner!

En sådan här dag så vet man varför man har hoj!

R

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
DESPERAT!
Vart kan jag hitta en växelpedal till min tillis? Vägrar att köpa original suzuki för 700:- !!
Måste ha den innan helgen för jag ska ut o resa!
Mycket tacksam för svar

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har du inte fått tag i nån på onsdag så hör av dig. Du kan få låna min. Min motor ligger ju ialla fall i delar. Men jag kanske måste ha tillbaka den sedan. Det beror som på om jag får till nå egna rearsets eller inte....

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
DESPERAT!
Vart kan jag hitta en växelpedal till min tillis? Vägrar att köpa original suzuki för 700:- !!
Måste ha den innan helgen för jag ska ut o resa!
Mycket tacksam för svar
Jag har en piratpedal från touringbutiken. Tror den kostade 200 pix men jag minns inte riktigt...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Jag har en piratpedal från touringbutiken. Tror den kostade 200 pix men jag minns inte riktigt...
Dom tar 350:- för den men de har den inte på lager nu. 350:- plus en massa avgifter i frakt o pf så det blir ju typ 500 ändå, blä!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Ricken skrev:
Har du inte fått tag i nån på onsdag så hör av dig. Du kan få låna min. Min motor ligger ju ialla fall i delar. Men jag kanske måste ha tillbaka den sedan. Det beror som på om jag får till nå egna rearsets eller inte....
Vore ju kanon! Jag ska ringa runt lite imorgon och se om jag kan hitta nån annars så messar jag dej!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln