det är inte alls jobbigt! Men det är rätt mycket gojs som bildas när den läcker. Så gör rent allt innan du tar loss något.BiNi skrev:Har samma fel på min, beställt packningar kommer imorron.
Har du nå tips å trix, nått man ska tänka på lite extra..
-Packningarna till den "lilla" kopplingskåpan är kinkig att få rätt med. Men eftersom du bara behöver ta loss de 3 långa bultarna (i bakkant) så skulle jag nog testa att bara göra det, så sparar du jobb och 2 packningar.
-Sen är det en massa "gojs" på pumpaxeln, ta en fin smärgel och ta bort det.
-Den "roterande" tätningen vid pumpen måste man ha itu för att få av. Den nya ska täta i ytterkant, varför den är riktigt svår att få dit. Se till så att den kommer i botten, men utan att skada den.
-På min så var tätningen mellan pumpen och oljan anorlunda än den som satt i. Inget fel alls, de har bara bytt modell. Funkar fint! Metallkanten innåt.
-Det är RIKTIGT jobbigt att fylla på vatten efter att du tömt den... Man måste fylla på i kylaren, som sitter under 2ton plast... (detta var det mest irriterande)
(Jag gjorde ett extrakärl som tryckte in vattnet via pumpen istället...hehe)
Allt som allt, inte speciellt svårt. Tog 2h. Lycka till!
ps. Det var bara någon cl vatten som kom in när jag monterade, men håller tätt!! Jag är så glad eftersom jag var orolig att behöva göra om det...