TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
jag mötte en svart tls idag, mellan kubal o fläsian [sundsvall] en tjej? bakpå med svart o gult ställ. vee-twn?

jag har ett par remus kolfiber mullerburkar till salu om det är nån som missat det. Den vänstra har gått i backen lite lätttare. jag behöver pengar lite kvickt. så får jag 2k så är dom såld....
jag måste ha pengar till vevstakslager, kolvringar o nåt bakhjulslager. Kanske bara nåt LITET bling bling om jag hittar... det kan ju inte skada.

jag har även ett par tlr kolvar som jag ev. ska sälja. oanvända tror jag dom var. 800:- för båda...

så om nån vill hjälpa migg bygga ihop min cykel inför sommaren så är detta chansen....

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Ricken skrev:
Jag har ju faktiskt en kopplingskåpa liggandes jag, när jag tänker efter på vart alla mina pengar har tagit vägen dom senaste månaderna.
:gnissla Jamen!? How much då? Är lite trött på å smörja in högerdojan nu...
va i stan igår å drog lite på bakslangen, fy f-n va kul de va! :D

badcat

Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Ricken skrev:
Ja, då var det avklarat. Då vill vi se lite bilder på hojen då...
Är den original?
Tja igen!
Jo, den är original..bara lite småfix gjort.. aluburkar av okänt fabrikat(små och högljudda) :D
Kapad bakläpp och såntdär som SKA vara gjort på all TL..
Ska pulverlacka fälgarna silver snart.. en TRE och PC2 ska väl inhandlas oxå när plånkan tillåter..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
badcat skrev:
Tja igen!
Jo, den är original..bara lite småfix gjort.. aluburkar av okänt fabrikat(små och högljudda) :D
Kapad bakläpp och såntdär som SKA vara gjort på all TL..
Ska pulverlacka fälgarna silver snart.. en TRE och PC2 ska väl inhandlas oxå när plånkan tillåter..

Ja du, den nya jag köpte gick på 1700. men jag tror att du kan få den här av mig, jag hittar säkert på nånting som jag behöver ha hjälp med framöver...

Jag kan nog pula ihop en TRE åt dig oxå, jag har motstånd liggandes har jag för mig. den blir inte snygg, men den funkar...

Jag ska hem på fredaf om du orkar vänta så länge. pm.a ditt nummer så ringer jag på fredag...

badcat

Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Ricken skrev:
Ja du, den nya jag köpte gick på 1700. men jag tror att du kan få den här av mig, jag hittar säkert på nånting som jag behöver ha hjälp med framöver...

Jag kan nog pula ihop en TRE åt dig oxå, jag har motstånd liggandes har jag för mig. den blir inte snygg, men den funkar...

Jag ska hem på fredaf om du orkar vänta så länge. pm.a ditt nummer så ringer jag på fredag...
FÅ!? :Bugar
Se mig som din ande i flaskan!! Ropa så hjälper jag dig!! Jobbar ju på ett ställe med rätt mycket titandelar och det brukar ju kunna vara intressant i hojkretsar... :hihi

badcat

Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Nä nu jäv.. sitter hemma hos morsan å "surfar" (liknar mer simmar) med världens slöaste modem!!..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
badcat skrev:
FÅ!? :Bugar
Se mig som din ande i flaskan!! Ropa så hjälper jag dig!! Jobbar ju på ett ställe med rätt mycket titandelar och det brukar ju kunna vara intressant i hojkretsar... :hihi
Jo jag råkar veta att du jobbar på perma, så vi kan säkert hitta på nåt roligt så småning om.

badcat

Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Ricken skrev:
Jo jag råkar veta att du jobbar på perma, så vi kan säkert hitta på nåt roligt så småning om.
Nähä!? det menar du inte?.. Det är ju det som är så skönt med å bo på landet..anonymiteten.. :D
Hör av dig du så ska jag försöka fixa det du behöver.. :tummenupp

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Hej på er alla! :banana

Blev uterliga 20 mil idag, totalt 50 denna helgen.
Fick ju fixat kopplingen i fredags. Och kan nu säga att hårdare fjädrar gjorde susen! :yoparty MEN, min vänstra packbox gilla inte att de drog så bra.
Så efter ha kört 50 mil felfritt, e de dax o byta packboxar.

Tänkte där med höra efter lite.. Har hört att man kan ta ett tunt bladmått och dra runt gaffelbenet.Och på så sett kan de hjälpa lite.

Ska beställa tid på verstaden. Har ju inte verktyg eller kännedom för att klara det själv.

Kan bara säga en sak även om de är en massa strul, så älskar jag och köra TL!! :Bugar

badcat

Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Fredde83 skrev:

Fick ju fixat kopplingen i fredags. Och kan nu säga att hårdare fjädrar gjorde susen! :yoparty MEN, min vänstra packbox gilla inte att de drog så bra.

Tänkte där med höra efter lite.. Har hört att man kan ta ett tunt bladmått och dra runt gaffelbenet.Och på så sett kan de hjälpa lite.

Ska beställa tid på verstaden. Har ju inte verktyg eller kännedom för att klara det själv.

Kan bara säga en sak även om de är en massa strul, så älskar jag och köra TL!! :Bugar
Tjenixen fredde!
Är det gaffelboxarna du menar så tycker jag att du ska skruva loss ett av gaffelbenen, leta upp den som sa det där om bladmåttet och parkera det i hans förmodligen redan platta skalle!!! :fatta! Det var bland det mest idiotiska jag hört! :kocko
Åk du till verkstan och låt pågarna där fixa det åt dig istället. :tummenupp
Instämmer dock med det sista... SUPERTWINS RULE!! :Bugar
Lycka till!

badcat

Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Fredde83 skrev:

Glömde ju: MYCKET tjusig Tiller du har!!!

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Läckage från kopplingscylindern, nån som fixat?

Tjo Mullerbröder

Jag blir tvungen att toppa upp reservoaren för olja till kopplingen ungefär var femte gång jag är ute och gasar och nu verkar det som att läckaget blir mer och mer. Snackade lite med verkstaden i helgen och de sa att det bara var att byta o-ringarna i kopplingscylindern (ner på motorn). Nån som har gjort det nån gång på sin Tiller? Vore både intressant och nyttigt att veta om det är nåt sepciellt man ska tänka på och va prylarna eventuellt kostar att införskaffa. Kanske hör hemma i teknikforumet men jag förlitar mig hellre på er som kör samma hoj som mig själv. Man ser att det läcker nedanför huset som cylindern sitter i för övrigt. Tacksam för tips och råd. :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
JESS!

Gick igenom besiktningen, en anmärkning på att halvljuset var lågt ställt (har ju höjt bak och sänkt fram :p ) men jag behövde inte komma tillbaka för återkoll.
Så nu är det bara att bygga tillbaka! :banana

Vad bytte du ut for delar infor besikningen??
Jag tänkte ju forsoka få igenom min oxå snart.

Ska bli kul att se om "DB killers" intryckta i M4orna är tillräckligt "tysta" for att de ska bli lyckliga och glada på besiktningen...

:hej

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Fredde83 skrev:

Ang bladmått så används det ibland inom MX/Enduro. Då för att få bort skit (=grus) som kommit in i packboxen så att den läcker. Troligtvis är det inte alls bra då man kan trycka in skiten in i benet, men det fungerar där (otroligt men sant). Jag har sett flera exempel där det slutat läcka efter det.
Däremot skulle jag inte rekomendera det till landsvägshojar. Troligtvis så beror inte läckage där på grus utan på allmännt slitage, samt så läcker landsvägshojar så mycket mera sällan jämfört med MX/Enduro som läcker en gång i månaden...
Så fixa det ordentligt! Och pass upp med att köra med läckande boxar! Gaffelolja är en väldigt dålig kombination med bromsskivor (märkte jag en gång :huvet)
Lycka till!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Läcker boxarna kan man ta bladmåttet för att överleva en dag till eller två men inga mirakel sker. Dom måste bytas så snart som möjligt. Olja på skivor och däck blir jobbigare än att byta.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
MrMunson skrev:
Tjo Mullerbröder

Jag blir tvungen att toppa upp reservoaren för olja till kopplingen ungefär var femte gång jag är ute och gasar och nu verkar det som att läckaget blir mer och mer. Snackade lite med verkstaden i helgen och de sa att det bara var att byta o-ringarna i kopplingscylindern (ner på motorn). Nån som har gjort det nån gång på sin Tiller? Vore både intressant och nyttigt att veta om det är nåt sepciellt man ska tänka på och va prylarna eventuellt kostar att införskaffa. Kanske hör hemma i teknikforumet men jag förlitar mig hellre på er som kör samma hoj som mig själv. Man ser att det läcker nedanför huset som cylindern sitter i för övrigt. Tacksam för tips och råd. :tummenupp

FInns väl ett par som har gjort det här tror jag... relativt vanligt "fel" på tillern

badcat

Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM