TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
0x2142 skrev:
Så får det bli, ska byta ikväll.
Har haft värsta nojan den senaste månaden att kopplingen ska börja slira men det verkar klara sig. Kopplingen tar väldigt långt ut men det kanske går att justera när jag smackar dit nya vajern.

Går säkert inte att justera bort... Tyvärr...
Byt kopplingsfjädrar eller till nya lameller eller shimsa upp orginalfjädrarna med ett 2mm brickor.

Sök i den här tråden så hittar du lösningar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ricken skrev:
Jag brukar föredra bank till bank när dom inte tar paypal.
Håller på o jiddrar med en kile i england nu, han påstår att han inte vill lämna ut sina bank uppgifter via mailen, så jag får inte skicka bank till bank. Han vill att jag ska skicka en personlig check. Plus att man måste skicka den som rekomenderat brev. Nån hundring extra.
Och nu ska TLSPILOT på planeten hjälpa mig, han bor i samma stad som den här killen. Jag vet inte om han inte fick mitt mail när jag skrev att han skulle åka o lämna pengarna åt mig. För han säger fortfarande attt han vill ha en check.
Nekar han mig att använda tlspilot då kommer jag att skita i den dealen, det är inte värt att chansa på en sån kille isåfall.

Pliiiis! Kan du inte be piloten ge honom min betalning också? Piloten är kanon, honom litar jag blint på. Vore suuuuper om han kunde ta min betalning också. :pannkyss

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
J-Bone skrev:
Pliiiis! Kan du inte be piloten ge honom min betalning också? Piloten är kanon, honom litar jag blint på. Vore suuuuper om han kunde ta min betalning också. :pannkyss
Det är på en annan deal, jag har köpt en PC2 på ebay. Den killen bor i Halifax, samma som tlspilot.
Killen med skivorna bor i Birmingham, jag har INGEN koll på geografin i det landet. Så jag vet inte hur långt det är emellan.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
När var twintträffen i Stockholm?

Är det några här som ska till high chaparall i juni? Bikemeet eller vad det nu heter!?!?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Dåligt med tillers här i goteborg tycker jag:) ut och gäsa lite med er,gärna förbi centralstationen:)

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
twinner skrev:
Dåligt med tillers här i goteborg tycker jag:) ut och gäsa lite med er,gärna förbi centralstationen:)
Jag kan gasa förbi där med mitt Yoshi-system varje dag om så önskas. Har du ngra speciella tider då man ska mullra förbi?

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Fråga: Olja i motorn på min TLR ska bytas nu. Vilken rekommenderar ni och jag undrar om det måste vara helsyntet? Motorn ha nu gått ca 3700 mil

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
sharpedge skrev:
Fråga: Olja i motorn på min TLR ska bytas nu. Vilken rekommenderar ni och jag undrar om det måste vara helsyntet? Motorn ha nu gått ca 3700 mil
Om du läser lite här på SH kan du se att de som vet vad de pratar om faktiskt rekomenderar Biltemas MC olja. Jag tänkte testa den nu och stoppade i den nu när jag bytte. Utvärdering kommer!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Nån som har något bra förslag på framblinkers till TLSen? Jag har flushmounts nu men de är så jäkla bökiga att få dit ordentligt! De har en jäkla bamse infästning. Man måste hålla på o karva i plasten för att få dit dem o det vill jag undvika. De sitter snett och fult därför ska jag köpa ett par andra flushmounts istället men vet inte vart jag ska leta! Hilfe bitte!

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Nån som har något bra förslag på framblinkers till TLSen? Jag har flushmounts nu men de är så jäkla bökiga att få dit ordentligt! De har en jäkla bamse infästning. Man måste hålla på o karva i plasten för att få dit dem o det vill jag undvika. De sitter snett och fult därför ska jag köpa ett par andra flushmounts istället men vet inte vart jag ska leta! Hilfe bitte!
Jag köpte mina på Yamaha center kostade 169 kr paret och gick igenom besiktningen som en dans :tummenupp

Bifogat

• höblink.jpg
    höblink.jpg
    87.7 KB · Visningar: 54

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Nu blir jag vansinnig!!!!!!!!!!!
Tittade ut genom fönstret för att kolla till min hoj (den har ju blivit stulen en gång redan). När jag tittar ner ser jag att hojen ligger på sidan (kapellet lyser värsta bredsidan). Jag stormar ner för trappan och ut i ösregnet och ser pärlan ligga där som en skjuten gris. Vem i helvete tänker jag?? Lyckas efter en kraftsamling ställa upp hojen igen. Har med mig ficklampan och synar skadorna. Min nylackade kåpa är repig, en bult till bakramen låg på asfalten. Verkar som om dämparen fått sig en pärla och tryckt ut bulten!?? (eftersom det är mörkt ute så ser jag inte så mycket). Kopplingspedalen är av. Ska syna skadorna mer ingående imorgon :(
Som av en händelse ser jag att det är ett hål i asfalten. Det verkar som om asfalten har gett vika för stödet av nån mystisk anledning!?!? Jävla skithelvete säger jag bara!!!!!!!! :huvet :mad:

Värsting

Bicycles don't get pregnant....
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000 s svart
Det är ju ens värsta mardröm, hoppas den klarade sig någorlunda..

Chiefen skrev:
Nu blir jag vansinnig!!!!!!!!!!!
Tittade ut genom fönstret för att kolla till min hoj (den har ju blivit stulen en gång redan). När jag tittar ner ser jag att hojen ligger på sidan (kapellet lyser värsta bredsidan). Jag stormar ner för trappan och ut i ösregnet och ser pärlan ligga där som en skjuten gris. Vem i helvete tänker jag?? Lyckas efter en kraftsamling ställa upp hojen igen. Har med mig ficklampan och synar skadorna. Min nylackade kåpa är repig, en bult till bakramen låg på asfalten. Verkar som om dämparen fått sig en pärla och tryckt ut bulten!?? (eftersom det är mörkt ute så ser jag inte så mycket). Kopplingspedalen är av. Ska syna skadorna mer ingående imorgon :(
Som av en händelse ser jag att det är ett hål i asfalten. Det verkar som om asfalten har gett vika för stödet av nån mystisk anledning!?!? Jävla skithelvete säger jag bara!!!!!!!! :huvet :mad:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Fy fan chiefen va djävla surt lider med dig :gnissla

Hoppas det inte är mer trasigt :huvet

Läg riktig asfalt för f..... som håller :fatta!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Vee-twn skrev:
Om du läser lite här på SH kan du se att de som vet vad de pratar om faktiskt rekomenderar Biltemas MC olja. Jag tänkte testa den nu och stoppade i den nu när jag bytte. Utvärdering kommer!

Jag säger varför chansa :va . Så lite pengar det handlar om.
239 kr för 4l helt okej Castrol GPS. Chansa med något man spar några få kronor och sen stå med skurna kammar eller nått sen. Undra om man ångrar sig då.

Till sin Nissan Micra från 87 spelar det ingen roll men sin älskling köper man BRA grejer.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
sharpedge skrev:
Jag kan gasa förbi där med mitt Yoshi-system varje dag om så önskas. Har du ngra speciella tider då man ska mullra förbi?

Det kan du göra hela dagarna om du vill:finns ju bara en massa BMW-hojar här....

Hälsa gärna om ni ser mig..en Saab 5-9 med Bio Power tejpat på sidorna,liten kille med keps :tungan

Chiefen: Jävla pissigt du..lider med dig. :huvet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...