TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Det är en snubbe på TLP som vill sälja sitt Gelseat till TLSen. Jag kanske har fel här men var det inte nån som letade efter ett sådant här?
Jag har ett..det är goa grejjor.
Han ville ha 200 usd för det men det verkar som om han kan gå ner. Fän, ge honom ett bud på 100-130 eller nåt!?

(jag har för mig att jag själv gav 100 för mitt)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Chiefen skrev:
Det är en snubbe på TLP som vill sälja sitt Gelseat till TLSen. Jag kanske har fel här men var det inte nån som letade efter ett sådant här?
Jag har ett..det är goa grejjor.
Han ville ha 200 usd för det men det verkar som om han kan gå ner. Fän, ge honom ett bud på 100-130 eller nåt!?

(jag har för mig att jag själv gav 100 för mitt)
Jag var ute efter ett förut, men jag köpte lös "gel" och karvade ur mitt, sen har jag köpt ett sånt där tankskydd som det står TL på, tänkte skära sönder det och ha på dynan, och så en liten kant runt den med samma färg som hojen ska bli.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Nu börjar jag bli lite ledsen på det här alltså. Som alla vet drog jag en bult när jag skulle byta kopplingsfjädrar :huvet När det väl hade hänt var jag snabb in till MC-Huset och beställde nya delar, tänkte för mig själv "Ja där rök en veckas körning" Ack så fel man kan ha! nu efter snart en månad har mina grejor inte äns kommit till Sverige!!!! :näsblod Var inne på MC-Huset idag och frågade hur det gick, jovisst fick jag ett datum. Den 17:de skulle grejorna anlända till Stockholm, vilket innebär att jag väl få grejorna den 20:de eller något. Tror ni jag är sur på mig själv?

Jaja var bara tvungen o skriva av mig lite IGEN.

Svårsmält läxa det här :4skrika

// Fredde

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Fredde83 skrev:
Nu börjar jag bli lite ledsen på det här alltså. Som alla vet drog jag en bult när jag skulle byta kopplingsfjädrar :huvet När det väl hade hänt var jag snabb in till MC-Huset och beställde nya delar, tänkte för mig själv "Ja där rök en veckas körning" Ack så fel man kan ha! nu efter snart en månad har mina grejor inte äns kommit till Sverige!!!! :näsblod Var inne på MC-Huset idag och frågade hur det gick, jovisst fick jag ett datum. Den 17:de skulle grejorna anlända till Stockholm, vilket innebär att jag väl få grejorna den 20:de eller något. Tror ni jag är sur på mig själv?

// Fredde

Fifän, jag känner med dig! Jag hade själv panik när jag inte var klar med min hoj till första körbara dagen. Nu när jag väl är klar så har vädrets makter bestämt sig för att jag inte ska få nån körglädje i vilket fall :huvet

Hoppas att dina prylar dimper ner lagom till solen/värmen kommer tillbaka! :yoparty

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Fifän, jag känner med dig! Jag hade själv panik när jag inte var klar med min hoj till första körbara dagen. Nu när jag väl är klar så har vädrets makter bestämt sig för att jag inte ska få nån körglädje i vilket fall :huvet

Hoppas att dina prylar dimper ner lagom till solen/värmen kommer tillbaka! :yoparty
ÄÄÄ va fan det är ju bara att trotsa vädergudarna har klämt ca100 mil :7peta .Tråkigt att dina delar ej har kommit Fredde83

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Fredde83 skrev:
Svammel om avdragna bultar.
Men vad är det som har gått sönder och är så hemligt då? En avdragen bult är ju peanuts. Och lameller går ju snabbt att få tag på.
Vad är det mer som felas?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Fredde83
Säg inte sådär..Jag har ju själv beställt saker idag:( Rent generellt..Är dom slöa på Suzuki eller?

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
twinner skrev:
Fredde83
Säg inte sådär..Jag har ju själv beställt saker idag:( Rent generellt..Är dom slöa på Suzuki eller?
Jag beställde grejor på Din mc nu här i våras och det tog 3 dagar men det va ju grejor som dom hade hemma.
11dagar kvar till TWIN-TRÄFF :tummenupp.Nej nu mina vänner ska jag ta mig en :öl i soffan

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
twinner skrev:
Fredde83

Finns grejorna inte i Europa, så kan det ta ett tag..

Men med min otur så är det nog bara mig det drabbar. :tungan

Twinmaniac

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Suzuki TL1000S
Vem e de som e så elak å åker förbi mitt jobb på Passadvägen i Järfälla med sin svarta TL??? E de nån här? Stanna till på en kaffe då.... Har sett den några gånger nu, senast alldeles nyss.. Man blir ju så attans sugen på å dra ut!!
/Anders

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Fredde83 skrev:
Finns grejorna inte i Europa, så kan det ta ett tag..

Men med min otur så är det nog bara mig det drabbar. :tungan

Kan vi ju bilda klubb då:=) Jag har också en jävla otur:=)

Robban C: 119kr kostade den där pinnen:=) köpte ny packning också.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Fredde83 skrev:

// Fredde

Det går alldeles utmärkt med en vanlig skruv och bricka, har jag kört med i flera år.

Ok, här är en som har det värre (jag). Köpte nytt batteri idag, och skulle ut och provköra en sväng nu ilväll, men alla kablar på rätt ställe. Efter en stund så tycker jag mig märka en viss effektförlust, för att sekunden efter höra ett missljud ifrån motorn. Slår av, startat igen, samma missljud igen, metall i hög hastighet som tar emot annan metall som står still.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inte igen! Rullar in på macken där tilllråga på allt byns moppegäng står och ropar stegra och för ett allmänt liv, undrar varför den låter så lite mm.

Provstartar en sekund för att demonstrera för tjejen hur det låter. Nu låter det som man installerat en vinkelkap i motorn...:(

Upptäcker när jag klivet av att kamaxeldrevet har trillat av! Så det övre drevet till kamkedjan ligger löst i toppen, inte så konstigt att det låter illa då.

Hittade faktiskt axeln på vägen, glömde tyvärratt kolla efter distansbrickan (som kan ligga i motorn om jag har otur, skall kolla efter den imorron)

Har nu gjort en skadebedömning, och det är inte så illa som det lät. Axeln är i princip oskadd, lagret till drevet passade inte längre, hålet för litet, vilket är lite skumt. Fick lagret tillverkat på en motorrenoveringsfirma, kanske är det som är boven i dramat???

Det som lät var drevet som låg emot toppen, men det blev bara ett mindre märke i toppen, och på drevet syntes inget alls. På kamkedjan ser man att nitarna har blivet lite polerade, men absolut inte skadade, har kollat hela kedjan, och den är ok. Har kvar mitt gamla drev med lager, som var i princip ok, bytte det mest för sakens skull när motorn ändån var riven. Det är bara den där jävla distansbrickan som jag saknar, och tyvärr är det lite meck att beställa en ny, om man inte vet tjockleken på den gamla. I vilket fall verkar det inte bli så dyrt som jag först befarade, men det tar nog ett par dar att få fatt på en ny bricka tyvärr.

/Pajje

Last edited:

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Psychobiker skrev:
Det går alldeles utmärkt med en vanlig skruv och bricka, har jag kört med i flera år.

Ok, här är en som har det värre...

/Pajje

Ajajaj, låter inte roligt de där!
Hoppas det löser sig!

Jag skulle me glädje använda en vanlig bult, men den där distansen eller va man ska kalla de. Där bulten gängas in, de va den som sprack.

/Fredde

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Fredde:
Är distansen spräckt? Kan svetsas?
Sitter skruven fast i distansen? Kan demonteras. Hoppa över de där koniska jä*la grispittarna, de förstör bara.
Skruven är ju en bagatell som du säkert redan löst.

Får du inte till det så skicka hit så fixar jag distansen. Eller svarvar en ny. Vad är det för gängor?

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu har jag varit ute och kollat lite till, och kommet fram till att den gamla axeln med det gamla drevet duger utmärkt, där är inget glapp alls faktiskt, trots att man kan se att det är lite slitet, så jag kör på det. Skall lägga upp bilder på delarna som trillade ur, har inte riktigt fått förloppet klart för mig, är några skumma slitmarkeringar på axeln. Listade iallafall ut, att OM lagret "fastnar" på axeln, kan det gänga ur axeln, då drevet roterar motsols. Dock tror jag inte det är det som hänt, för då skulle nog se värre ut i lagret, och när axeln väl gängat ur sig borde den sitta kvar lagret, och inte trilla av. Dessutom var det gott om olja i lagret, så det är nog axeln som gängat loss sig. Gänglåsningen på den nästa gång alltså.
Har jag riktigt jävla flyt så hittar jag distansen imorron, annars får jag beställa en med expressleverans, så kanske det blir lite körning i helgen.

Jag säger som Per Elofsson, "det är bara att bryta ihop och komma igen" :hihi

Annars finns ju alltid :fyllisar om det blir för jävligt

/Pajje

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...