Fredde83 skrev:
Nu börjar jag bli lite ledsen på det här alltså. Som alla vet drog jag en bult när jag skulle byta kopplingsfjädrar
När det väl hade hänt var jag snabb in till MC-Huset och beställde nya delar, tänkte för mig själv "Ja där rök en veckas körning" Ack så fel man kan ha! nu efter snart en månad har mina grejor inte äns kommit till Sverige!!!!
Var inne på MC-Huset idag och frågade hur det gick, jovisst fick jag ett datum. Den 17:de skulle grejorna anlända till Stockholm, vilket innebär att jag väl få grejorna den 20:de eller något. Tror ni jag är sur på mig själv?
Jaja var bara tvungen o skriva av mig lite IGEN.
Svårsmält läxa det här
// Fredde
Det går alldeles utmärkt med en vanlig skruv och bricka, har jag kört med i flera år.
Ok, här är en som har det värre (jag). Köpte nytt batteri idag, och skulle ut och provköra en sväng nu ilväll, men alla kablar på rätt ställe. Efter en stund så tycker jag mig märka en viss effektförlust, för att sekunden efter höra ett missljud ifrån motorn. Slår av, startat igen, samma missljud igen, metall i hög hastighet som tar emot annan metall som står still.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inte igen! Rullar in på macken där tilllråga på allt byns moppegäng står och ropar stegra och för ett allmänt liv, undrar varför den låter så lite mm.
Provstartar en sekund för att demonstrera för tjejen hur det låter. Nu låter det som man installerat en vinkelkap i motorn...
Upptäcker när jag klivet av att kamaxeldrevet har trillat av! Så det övre drevet till kamkedjan ligger löst i toppen, inte så konstigt att det låter illa då.
Hittade faktiskt axeln på vägen, glömde tyvärratt kolla efter distansbrickan (som kan ligga i motorn om jag har otur, skall kolla efter den imorron)
Har nu gjort en skadebedömning, och det är inte så illa som det lät. Axeln är i princip oskadd, lagret till drevet passade inte längre, hålet för litet, vilket är lite skumt. Fick lagret tillverkat på en motorrenoveringsfirma, kanske är det som är boven i dramat???
Det som lät var drevet som låg emot toppen, men det blev bara ett mindre märke i toppen, och på drevet syntes inget alls. På kamkedjan ser man att nitarna har blivet lite polerade, men absolut inte skadade, har kollat hela kedjan, och den är ok. Har kvar mitt gamla drev med lager, som var i princip ok, bytte det mest för sakens skull när motorn ändån var riven. Det är bara den där jävla distansbrickan som jag saknar, och tyvärr är det lite meck att beställa en ny, om man inte vet tjockleken på den gamla. I vilket fall verkar det inte bli så dyrt som jag först befarade, men det tar nog ett par dar att få fatt på en ny bricka tyvärr.
/Pajje