TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Twosaint skrev:
12:ans nyckel för att lossa benen, en mutterdragare, Insexhyls,nån liten tång, ett fint don. Första benet tar ett tag kanske 30-45min andra benet byter ni på 10-15 min.

Kallar du det nå speciellt mycket verktyg ? Jag har gjort en enkel guide, finns flera sprängskisser. Men är det nån som känner sig osäker så kan jag även göra en "packboxbyte for dummies".

Och att säga att ett förslag för att spara pengar+at man kanske lär sig något på vägen är :kocko utan att man bytt själv nån gång ja då undrar jag vem f*n som är :kocko .
Okej förlåt Twosaint, menade inge illa! Ska aldrig använda den där smileyn igen..
Har förövrigt renoverat rätt många gafflar, och av dom har en hel del varit påbörjade byten av ägare utan kunskaper och verktyg, därav mitt inlägg..
Ber om ursäkt igen.

Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Fråga om lack...

tjo...

Ska lacka mina kraschkåpor (Glasfiber)
Dom är nya, dvs. olackade.
Vad ska jag använda för sorts färg?

Vill inte vara med om samma sak som en J-BLING råkade ut för, dvs. att färgen lyfter och hela skiten såg ut som mosaik när det torkat! (Hans Undertail)

Sen en liten snabbisfråga till, skall i första veckan i Juli fixa X:ets biljävel. det jag behöver få gjort är att lacka en plaststötis fram. (vit). Nån som kan fixa det till en bra peng?

tjing!

KaZ

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Följdfråga tidigare uppe i tråden (av mig) :) ang. byte av packning(?) för kopplingscylindern som läcker på min best. Kommer droppar under kåpan som huserar kopplingscylindern.

J-Bone skrev:
FInns väl ett par som har gjort det här tror jag... relativt vanligt "fel" på tillern

Nån som vet partnummer för packning/o-ring/packbox(?) när man beställer. Har kikat på sprängskisser tills ögonen blöder men jag hittar ingen där själva kopplingscylindern är i bitar.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
tjo...

Ska lacka mina kraschkåpor (Glasfiber)
Dom är nya, dvs. olackade.
Vad ska jag använda för sorts färg?

tjing!

KaZ

Köp en bra grundfärg..Och 2K lack. Köp en spruta och kompressor och om du inte vill köra raggarburk:=)

Säg att vad du ska måla så hjälper dom i affären dig med allt.
Försök att få tag i nån lirare som typ lackar lastbilsflak eller nåt sånt,billackerare är ju så satans dyra.

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
Pc 2

Ingen som vill sälja en PC ll till mig??

ja vill ha en sån.... :huvet

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Dyna skrev:
Ingen som vill sälja en PC ll till mig??

ja vill ha en sån.... :huvet
Släng ut en trevare på TL planet vettja! Jag köpte min där för 200$ har jag för mig!?
Edit: Jag vet inte vad de kostar i Sveariket men det borde ju vara typ dubbelt så dyrt!?!?

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Släng ut en trevare på TL planet vettja! Jag köpte min där för 200$ har jag för mig!?
Edit: Jag vet inte vad de kostar i Sveariket men det borde ju vara typ dubbelt så dyrt!?!?
Chiefo har du skickat TRE modden är nyfiken på vad det blir för skillnad med den.Det ska bli kul att prova :tungan

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Chiefo har du skickat TRE modden är nyfiken på vad det blir för skillnad med den.Det ska bli kul att prova :tungan
Oj, nä..sorry..jag har den här hemma men har inte hunnit skicka den än. Kuggade en mattetenta och har omprov nästa vecka så jag har typ fastnat i böckerna. Ska försöka hinna med det imorgon...återigen..sorry! :(

Edit: Har lagt den i ett kuvert nu. Fixar porto och skickar den imorgon :)

Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Har ytterligare en grej jag inte orkar ta betalt för. Nämligen en tailguard köpt ifrån S-Racing med skitpissdålig passform (kan bero på att jag har tummen mitt i handen?). Försökte få några hundringar för den förut men det var inte nån som ville betala. Därför skänker jag den till den som vill ha den. Däremot slipper jag gärna att betala frakten.
Den är till en TLS och jag har karvat i den. Detta går nog att fixa själv om man är lite händigare än vad jag är. Hojta till om nån är intresserad.
Bilderna är kanske inte så bra tagna men vaffän, bättre än inget ju!

Edit: Jag har även en oskavd svart barend till TLS som ligger o skräpar. Om nån pröjsar frakten för den blybiten så är den oxå på donationslistan!
Detta är allt jag kommer på för tillfället men jag kanske har mer skräp liggandes. Kommer även ett par original 4-kolvsok som jag funderar på att donera oxå. (Vem orkar sätta ut annonser o shit??)

Bifogat

• April-05 001.JPG
    April-05 001.JPG
    27.2 KB · Visningar: 50
  • April-05 002.JPG
    April-05 002.JPG
    24.4 KB · Visningar: 63
  • April-05 004.JPG
    April-05 004.JPG
    28.7 KB · Visningar: 51
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Chiefen skrev:
... original 4-kolvsok som jag funderar på att donera oxå. (Vem orkar sätta ut annonser o shit??)
Orkar du mäta centrum -> centrum på bultarna?
Oken kanske skulle göra sig på nån av mina äldre hojar. Harrisen ligger ju nära till hands. Eller Bimotan.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Orkar du mäta centrum -> centrum på bultarna?
Oken kanske skulle göra sig på nån av mina äldre hojar. Harrisen ligger ju nära till hands. Eller Bimotan.
Juppz...de sitter på nu men jag kan ju försöka mäta i mitten av bultarna. Jag har ett par 6-kolvs ok från en TLR som ska på så jag kan inte donera dem innan jag fått oken bytta samt luftade :)
Ska fösöka fixa måtten så fort jag nånsin kan!
Edit: Men du, fän...det ska ju vara samma mått som på TLR ...eller?? De ska väl passa rakt av har jag för mig!? Eller så kanske det är jag som är ute o seglar som vanligt!?

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
badcat skrev:
Okej förlåt Twosaint, menade inge illa! Ska aldrig använda den där smileyn igen..
Har förövrigt renoverat rätt många gafflar, och av dom har en hel del varit påbörjade byten av ägare utan kunskaper och verktyg, därav mitt inlägg..
Ber om ursäkt igen.

Hmm jao har du renoverat ett par gafflar så vet du ju vad du talar om. Själv hade varken jag eller min polare gjort nån gång då vi rev dom . Därför tyckte jag att man kunde prova på, som sagt första benet tog typ 45 min och det andra knappt 15 tror jag. Jag vill fortsätta att påpeka att jag inte är nån mekaniker men jag blir förvånad då alla som bytt tändstift på en TLR påpekar hur jobbigt och svårt det är, spec serviceverkstäder ? Fattar inte var/när/hur eller varför det skulle vara det ? Dock är ju avundsjuk på ni som klyvt era motorer, får väl ta och göra det i vinter och se över den om man inte har nåt annat att pillra på med hojen.

Twosaint dåligt med kunskap men nyfiken att lära.

Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Oj, nä..sorry..jag har den här hemma men har inte hunnit skicka den än. Kuggade en mattetenta och har omprov nästa vecka så jag har typ fastnat i böckerna. Ska försöka hinna med det imorgon...återigen..sorry! :(

Edit: Har lagt den i ett kuvert nu. Fixar porto och skickar den imorgon :)
Det är helt ok jag är bara nyfiken på vilken skillnad det blir

Last edited:

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Men du skrev:
Det är exakt samma mått... så nu är bara Robban lat!
Ut o mät på din egen TLR !! :fatta!

Chiefen, jag har nästan exakt samma saker som dig som ligger
o skräpar..... undertail, bromsar, etc etc..... konstigt va? :rolleyes:

Robban

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
jag köpte oxå en undertail från s-racing. Men inte tycker jag att det är så jäkla kakk passform på den, jag har inte monterat den än men jag har hållt den på plats.
Får väl se om jag blir vansinnig sedan då kanske.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Juppz...de sitter på nu men jag kan ju försöka mäta i mitten av bultarna. Jag har ett par 6-kolvs ok från en TLR som ska på så jag kan inte donera dem innan jag fått oken bytta samt luftade :)
Ska fösöka fixa måtten så fort jag nånsin kan!
Edit: Men du, fän...det ska ju vara samma mått som på TLR ...eller?? De ska väl passa rakt av har jag för mig!? Eller så kanske det är jag som är ute o seglar som vanligt!?
Jo TLS och TLR har samma mått på bromsoken det är bara att slänga dit och lufta :tummenupp

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Robster skrev:
Chiefen, jag har nästan exakt samma saker som dig som ligger
o skräpar..... undertail, bromsar, etc etc..... konstigt va? :rolleyes:

Robban
Hähä....Kör du topgun tailguarden du oxå?? Fixade ihop elen härom dagen. Hade fått fel kopplings schema så färdljuset och bromslyset funkade inte..det var ju lite läbbigt när man körde i tät trafik. Väntade bara på att få en bil i röjven!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag