TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Bara jag som är allergisk mot för mycket Krom....Krom ser plastigt ut,kolfiber och titan ska det vara:=)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefen skrev:
Kan inte annat än att hålla med trots att jag föredrar S! Krom är PHETT!
Lite sådär off topic vill jag ändå påstå att den röda R:en är snäppet vassare. Fråga mig inte varför men en röd R ger mig nästan lite bula! hähä :tummenupp

Den här lacken är också jäääävligt najs!

1d896fe9.jpg
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Den silverfärgade R:en var jela fet!! :yoparty :Bugar
Iofs tycker jag inte att den blå/vita är ful på något sätt men det är kul med lite annorlunda färger. Visserligen är den med flames typ......bläääääää...men ändå...hahahah
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Chiefen skrev:
Den silverfärgade R:en var jela fet!! :yoparty :Bugar
Iofs tycker jag inte att den blå/vita är ful på något sätt men det är kul med lite annorlunda färger. Visserligen är den med flames typ......bläääääää...men ändå...hahahah


Lite mörkare silver så hade den varit super!
 

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
Fredde83 skrev:
Lite mörkare silver så hade den varit super!
Mer titan så skulle den va ok.
eller kanske såhär? :hihi
modeltl-r.JPG

Gillar inte blå/vit, eftersom de utrålar för mycket GSX-R 750...
kom igåg, DE HÄR E JU INGEN JÄVLA DUSSINHOJ:4skrika , så varför lura folk att tro de då?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Blå/vit e ju klassisk Sucka rejsing långt innan GSXR750 var påtänkt :7peta
Men jag kan hålla med till viss del, det blir nog någon egen lack för mej till vintern. :tomten
 

TLRR

Guest
J-Bone skrev:
Blå/vit e ju klassisk Sucka rejsing långt innan GSXR750 var påtänkt :7peta
Men jag kan hålla med till viss del, det blir nog någon egen lack för mej till vintern. :tomten

Du tänker väl inte lacka om originalkåporna :fatta!
Eller har du skaffat räjsingkåpor ?
 

TLRR

Guest
Det här med vevaxlar o lager,R-en har oljekanaler från båda ändar (S-en har en oljekanal har jag för mig ) av veven plus att de är bättre flöde igenom på R-en.Vid trimmning rekomonderas lättare o starkare vevstakar samt balansering av vev.Blockhalvorna är det inget problem med om man inte överstiger 11500 rpm (riktiga varvtal då mätaren missvisar 10%)över dessa varvtal flexar blockhalvorna för mycket och risk för ras är påtagligt.
S-en är oxå kännslig för höga bakhjulskörningar,där i är nog det största problemet med skurna vevlager.Från och med årsm. -00 på s-en är vevhuset och oljekanalerna uppgraderade som på R-motorn.

Trevlig Midsommar :fyllisar :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Det här med vevaxlar o lager,R-en har oljekanaler från båda ändar (S-en har en oljekanal har jag för mig ) av veven plus att de är bättre flöde igenom på R-en.Vid trimmning rekomonderas lättare o starkare vevstakar samt balansering av vev.Blockhalvorna är det inget problem med om man inte överstiger 11500 rpm (riktiga varvtal då mätaren missvisar 10%)över dessa varvtal flexar blockhalvorna för mycket och risk för ras är påtagligt.
S-en är oxå kännslig för höga bakhjulskörningar,där i är nog det största problemet med skurna vevlager.Från och med årsm. -00 på s-en är vevhuset och oljekanalerna uppgraderade som på R-motorn.

Trevlig Midsommar :fyllisar :)

:Bugar Kingen har talat.
 

TLRR

Guest
J-Bone skrev:
Ska försöka hitta (gärna beggade och inpassade) räjskläder till henne. ;)

Ja det är riktigt,inte förstöra originalet på en framtida samlarhoj. :yoparty
Seså langa upp kortet nu och köp,så kan vi lacka samtidigt. :)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Top