J-Bone
Ny medlem
KaZ skrev:Du vet om att du är sämst på att svara i telefon va?!? sopa..
jaja, vi va ute och åkte i ca: 4 timmar ikväll! =)
tjo
Åka onsdag, heldag eller nåt?
KaZ skrev:Du vet om att du är sämst på att svara i telefon va?!? sopa..
jaja, vi va ute och åkte i ca: 4 timmar ikväll! =)
tjo
Mitt vevstakslager gick i fjol. Håller på som bäst på att bygga ihop nu igen.Värsting skrev:Tre månader och 500 roliga mil hann jag innan vevhuslagren stack på min nya hoj. Inte bra för min mentala hälsa när jag fick diagnosen..![]()
Bara 20-25 tkr går kalaset på om jag lämnar in hojen i höst, dom hade tid först då och hjälpa mig..., hojsäsongen har ju knappt börjat, vad göra??![]()
Det verkar som det är fler TL åkare som råkat ut för samma sak, enligt killen på verkstaden.
Värsting skrev:Tre månader och 500 roliga mil hann jag innan vevhuslagren stack på min nya hoj. Inte bra för min mentala hälsa när jag fick diagnosen..![]()
Bara 20-25 tkr går kalaset på om jag lämnar in hojen i höst, dom hade tid först då och hjälpa mig..., hojsäsongen har ju knappt börjat, vad göra??![]()
Det verkar som det är fler TL åkare som råkat ut för samma sak, enligt killen på verkstaden.
kalleb skrev:
Värsting skrev:Ska få ett pris på en motor idag, få se var priset landar. (TL motor)
Vad är det som skiljer sig mellan R o S motorn, förutom starkare lager??
Passar den i samma ram och är det andra saker som behöver justeras för att den ska passa.
Det verkar inte finnas så många motorer till salu.., Är det jobbigt och byta motor?
Skulle meka själv, men har aldrig gjort nåt liknande och därför så vågar jag inte göra ingreppet själv..
Det är en 00:a som jag har nu
Nejnej, läs igen vad jag skrev, starkare vevaxel inte starkare lager. Däremot innebär det ev bättre hållbarhet på samma lager. Iofs bygger detta på andrahandsinformation men vad jag vet så är veven kraftigare, antagligen pga bättre material. Detta innebär att veven defomeras mindre under drift, därför har lagren bättre förutsättningar att hålla eftersom tapparna så att säga i högre grad återfinns där dom borde vara. Dock kommer givetvis smällen förr eller senare.Värsting skrev:... Vad är det som skiljer sig mellan R o S motorn, förutom starkare lager??
Passar den i samma ram och är det andra saker som behöver justeras för att den ska passa. ...
Du, ta o scrolla tillbaka några sidor så ser du "normala" Robban inlägg..hähä...han har praktiskt taget skrivit en doktorsavhandling vid det här laget.badcat skrev:Oj Robban!
Tänk om nån citerar det inlägget? Serverkrasch!:thumbup
Jorå, jag vet!Chiefen skrev:Du, ta o scrolla tillbaka några sidor så ser du "normala" Robban inlägg..hähä...han har praktiskt taget skrivit en doktorsavhandling vid det här laget.![]()
![]()
![]()
Men även en kung kan "lura" sine undersåtar, S har insprut.badcat skrev:Jorå, jag vet!, han e KUNG!
![]()
Givet!! Det hörs ju på ditt nick!Chiefen skrev:Jag är oxå kung, men ingen har insett det än!![]()
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!