TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Psychobiker skrev:
... Har inte hunnet kolla TPS och liknande, men tändstiften var toksvarta, och det var rätt sotigt på kolvarna och i toppen. Antar att de beror på att den går fett, eller kan det vara tändstiften som har fel värmetal, dvs jag skall ha kallare stift? ...
Stiftets värmetal avgör inte hur mycket sot det blir i toppen och på kolven. Alltså är det troligen för fett. Å andra sidan så blir det alltid sot på kolv och i topp så ditt kan vara helt normalt. Svårt att säga när man inte ser hur det ser ut.
Dessutom svartnar stiften rätt omgående om motorn får tuffa på tomgång, inbillar mig att stiften svartnar (eller åtminstone "mörknar") redan efter någon/några minuter på tomgång. Så du kan inte titta på färgen just nu och säga hur motorn går om det inte var så att du slog av puffran under körning, rullade in till vägkanten och sen åkte släp hem och sen dess aldrig har startat puffran.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
J-Bone skrev:
Snyggt Marcus! Ser väldigt välgjort ut. Kom upp hit ska jag ta dig med på en runda, har du inte fått tillbaka glädjen sen så kan du börja plocka svamp eller nåt istället. ;)


Haha:=) Jo en runda i stockholm skulle nog få mig på humör igen:=) trist att ligga sist bara :gnissla
Svamp kan man tjäna grova pengar på :banana
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu ska vi se vad katten har släpat in... :tungan


DSC00920.JPG


Det ska göras lite små ändringar, staget som går till bromspumpen och det som går till växeln ska göras om så att det är mer justerbart . Det blir enklare för mig så.

Ska justera bort lite överflödigt material och ev. kanske välja nåt tunnare oxå. 10mm på fästplattan är lite i överkant kanske :)

Sen funderar jag på om hälplattorna borde göras större :confused:

Det kommer att vara original fotpinnar som på bild. Sk ase vem som kan svarva till pinnarna så man kan växla o bromsa oxå.


Annars är jag riktigt nöjd :banana :rofl

Tack för det Bad Cat....
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Psychobiker skrev:
Jag tar nog det där blocket, vad är det för mått på vevaxeln, skall mäta min idag, återkommer med mått.

Hur kan det vara att du har ett block liggande föresten?


Har inte hunnet kolla TPS och liknande, men tändstiften var toksvarta, och det var rätt sotigt på kolvarna och i toppen. Antar att de beror på att den går fett, eller kan det vara tändstiften som har fel värmetal, dvs jag skall ha kallare stift?

Har gjort följande moddar, om de kan påverka.
- TRE-mod (hojen går precis lika illa i 5:an och 6:an och friläge, så det borde inte vara den.
- Tagit bort pair-vaulven (stavning:confused:)
- Dragit om oljeventilationen ifrån luftburken.
Sen satt den en slang inkopplad längst fram på luftburken som är borta, och nu kommer jag inte ihåg varför jag tog bort den och vad den var till för...

Har nog gett upp den hojen i vilket fall, tänker köpa en ny så jag har nått att köra i sommar, sen får jag se om jag pillar lite med den här när jag känner för det, om ingen köper den som den är så jag slipper se eländet...

/Pajje :confused:
Mätte veven nu, 48mm
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Robban_C skrev:
Så du kan inte titta på färgen just nu och säga hur motorn går om det inte var så att du slog av puffran under körning, rullade in till vägkanten och sen åkte släp hem och sen dess aldrig har startat puffran.

I princip gjorde jag så, drog ett par km, släppte gasen helt 100 m hemifrån, och då dör den omgående, och rullade in på gården. Utan att starta eländet igen.

Tror också den går fett, men det är prio 2 nu, skall fixa det där blocket först.
Kommer att köpa en annan hoj så länge, kan ju inte hålla på och strula hela sommaren, så det blir en RSV Mille eller en TL1000R, nån som har erfarenhet av båda? har 60 papp att handla för

/Pajje
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ricken skrev:
Mätte veven nu, 48mm

samma som min då. Skall se om jag kan få en proffssvetsare att fixa till det för en vettig peng. Det blir ju lite bök i med att man får nytt motornummer, kräver ju omregning, plus att alla lager skall flyttas över, ett moment till jag kan ha sönder nått på.

Jag hör av mig hur det blir.

/Pajje
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Psychobiker skrev:
samma som min då. Skall se om jag kan få en proffssvetsare att fixa till det för en vettig peng. Det blir ju lite bök i med att man får nytt motornummer, kräver ju omregning, plus att alla lager skall flyttas över, ett moment till jag kan ha sönder nått på.

Jag hör av mig hur det blir.

/Pajje
Den ligger på standby....
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Psychobiker skrev:
I princip gjorde jag så, drog ett par km, släppte gasen helt 100 m hemifrån, och då dör den omgående, och rullade in på gården. Utan att starta eländet igen.

Tror också den går fett, men det är prio 2 nu, skall fixa det där blocket först.
Kommer att köpa en annan hoj så länge, kan ju inte hålla på och strula hela sommaren, så det blir en RSV Mille eller en TL1000R, nån som har erfarenhet av båda? har 60 papp att handla för

/Pajje

Du får ju vara beredd på att det är lite moddande och pulande innan du får tillern att bete sig riktigt fint på vägen men gillar man att pilla lite och är såld på looken så köp en sån. Annars är Millen klart bättre chassiemässigt och även lite lättare om du lämnar båda hojarna helt original, Millen är ju ett "enklare" köp på så sätt. Personligen gillar jag gamla "ur-millen" 99-00, skulle kunna tänka mig en sån helt klart, men inte istället för tillern såklart.
:banana
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
J-Bone skrev:
Du får ju vara beredd på att det är lite moddande och pulande innan du får tillern att bete sig riktigt fint på vägen men gillar man att pilla lite och är såld på looken så köp en sån. Annars är Millen klart bättre chassiemässigt och även lite lättare om du lämnar båda hojarna helt original, Millen är ju ett "enklare" köp på så sätt. Personligen gillar jag gamla "ur-millen" 99-00, skulle kunna tänka mig en sån helt klart, men inte istället för tillern såklart.
:banana

Innerst inne är man ju en TL-människa, men just nu är jag inte så mek och pillsugen, har meckat i princip varenda helg jag varit hemma i vår, nu skall jag köra hoj är det tänkt. det blir en RSV 99-00 förmodligen, det är vad pengarna räcker till, och de ser ju snygga ut de med, dock ser TLR lite brutalare ut, må jag säga.

Tanken är väl att köra hojen i sommar, sälja den utan alltför stor förlust och sen hitta nått roligt projekt till i i vinter, dvs en lagom vurpad hoj som fungerar, men med främst kosmetiska skador, och göra nått riktigt snyggt bygge.

Huvudsaken är det är en liters v-twin, och ingen dussinhoj, vilket iof inga v-twinar är. Sätta lysen på gixxer-1000 som gått några rejs blir förmodligen billigare, men vad fan ska man med en sån till :confused:

Tack för tipset :Bugar

/Pajje
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Håller på med mmin hemma gjorda "GELSEAT"

Borde man göra så här:

DSC00923.JPG


Eller ser det för "B" ut?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vee-twn skrev:
OK Låt se:
Pedros GPI
Zerogravity Dark DB-screen
6-kolvsok
Stålomspunna slangar
Bitubo bakdämpare
16/40 drevning 520-DID guldkedja (Bling bling)
Kraftigare kopplingsfjädrar
"Custom made" High pipes
KN filter
Yoshi-mappad
Harris handtagsgummi

Detta är vad jag kan komma på just nu....
Inget är i princip gjort åt motorn pga att det kostar för mycket.
Du behöver en liten grön grodan Kermit med hjälm längst fram på kåpan. Han kan få allt att bli roligare.

Men huhr kan du sälja en hoj som du lagt så mycket tid o pengar på?

En luftburksmod a la motorsåg och så lite roligare folk att åka med. Du åker säkert inte med några twinnar nu, då faller man för grupptryck
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Psychobiker skrev:
... nytt motornummer, kräver ju omregning ...
Va? Sen när då? Inte fan ska man väl behöva rega om knarren bara för att man kör motorskott och byter motor. Pilla ihop motorn nu!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top