TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robster skrev:
Ricken skrev:
Började med luftburksmodden i går. Nu ska den bara plastas så småningom.QUOTE]

Va f...n sågade du med! Motorsåg eller?! :hihi

Blir nog bra med lite plast.... skojar mest med dig men
det såg ganska ruffigt ut!

R
Bågsågsblad för hand, ja det ser ut som en massaker, men det ska nog snyggast till lite. :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Rydde skrev:
Yoshi-box och tfi-box är det sånt man kan beställa via den lokala återförsäljaren eller har du nåt tips på nån som säljer dessa grejer.
Beställde Kn filter via Mekonomen för en tusenlapp. Dom var lite billigare än mc affären i stan.

yoshibox är en dyr historia som inte monteras på hojen permanent, du använder den bara för att mappa ECU´n sen kopplas den bort.

tfi-box är en billigare, lite enklare variant på en powercommander som ska monteras på hojen. vi var några som köpte via ett gruppköp på TLP men kolla till exempel med todd@calsportbike.com om han kan greja en åt dig. Tillverkaren heter Techlusion.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
JWC skrev:
Okej..Start & stiftfrågan avklarad..

Har kollat lite mera nu och det verkar som om ingången som skall gå till startmotorn från larmet istället blivit kopplat till soppapumpen...kabeln från pumpreläet har klippts och kopplats in via larmet. Kan ju va tiltsensorn, men verkar osannolikt. Som sagt, då man varvar stannar pumpen. Har testat koppla över larmet på pumpkabeln med stora startkablar :hihi å då funkar allt som det ska..Om de vore tiltsensorn skulle den ju ändå stanna..
Alltså reläet drar ju men sen är det ju upp till larmet att dra oxo..
Att ta bort larmet helt gör ju att det absolut inte startar..

PS. hade du locket till airboxen??
Greppar inte exakt hur du har kopplat men jag körde med hojen i höstas och hade inga problem att dra till redline i alla fall.
 

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
Robban_C skrev:
Greppar inte exakt hur du har kopplat men jag körde med hojen i höstas och hade inga problem att dra till redline i alla fall.
Alltså..de går typ å varva till 2500 rpm innan den lägger av...har bara garagegasat...
Sprutspacklade tank och solocutsen idag..Samt slet ner bakdelen..
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Inte så TL relaterat men ändå:=) en bit på väg iaf...
Hämtade ut detta idag:=)
 

Bifogat

  • ställ1.jpg
    ställ1.jpg
    77.4 KB · Visningar: 71
  • ställ2.jpg
    ställ2.jpg
    64.2 KB · Visningar: 98
  • Hjälm1.jpg
    Hjälm1.jpg
    79.9 KB · Visningar: 63
  • Hjälm2.jpg
    Hjälm2.jpg
    53.6 KB · Visningar: 52

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
JWC skrev:
Alltså..de går typ å varva till 2500 rpm innan den lägger av...har bara garagegasat...
Sprutspacklade tank och solocutsen idag..Samt slet ner bakdelen..
Det låter ju faktiskt mycket egendomligt. Den har gått prima i puffran hela tiden jag haft den (det lilla jag hunnit köra).
Du kanske skulle testa att koppla bort larmet helt och återställa allt till original?
 

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
Robban_C skrev:
Det låter ju faktiskt mycket egendomligt. Den har gått prima i puffran hela tiden jag haft den (det lilla jag hunnit köra).
Du kanske skulle testa att koppla bort larmet helt och återställa allt till original?
A visst...ska kolla mer på det senare..
Behöver inte koppla bort det, om ja kopplar över larmet oxo som ja försökte beskriva tidigare funkar det att låta det va..Rörelsesensorn funkar ju fortfarande..Om man tar bort det utan att koppla "över" går ju inte pumpen alls igång..
De löser sig!
:tummenupp
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Återigen ett exempel på det här med mer eller mindre stolliga mekaniker på verkstäderna. Larmet är alltså inkopplat så att det bryter pumpströmmen ist f strömmen till reläets spole. Det skulle jag koppla om i ditt ställe, dock inte förrän allt fungerar som det ska.
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Lägger in det här bara för att TL-tråden inte ska ramla ur första sidan!! :)

Om jag ska säga nåt av värde så trodde jag att även jag drabbats av det mer eller mindre välkända problemet med sprickor vid stötdämparfästet idag... Det "knirrade" som f-n! Tog väl en timme innan jag kom på den briljanta idén att börja i rätt ände.. dra åt skruvarna för stötisen och kan man tänka sig, det vart tyst! :)
Sen har jag beställt Pirelli Supercorsa idag..tänkte smiska lite bana snart...

SÅ!, nu är vi först igen..
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ricken skrev:
Och du har justerar in TPS och använt vakuumjusteringsmiojängen på insprutet?


Jag har ju som sagt ett block liggandes till en 97a, får jag 500 för det så får du ta det. Jag kan mäta hålet för veven för det kan ju skilja mellan årsm.

Men jag har ju även en vev till en 97a så det går ju iofs oxå o lösa.
Den är väl inte i bästa skick...

Jag tar nog det där blocket, vad är det för mått på vevaxeln, skall mäta min idag, återkommer med mått.

Hur kan det vara att du har ett block liggande föresten?


Har inte hunnet kolla TPS och liknande, men tändstiften var toksvarta, och det var rätt sotigt på kolvarna och i toppen. Antar att de beror på att den går fett, eller kan det vara tändstiften som har fel värmetal, dvs jag skall ha kallare stift?

Har gjort följande moddar, om de kan påverka.
- TRE-mod (hojen går precis lika illa i 5:an och 6:an och friläge, så det borde inte vara den.
- Tagit bort pair-vaulven (stavning:confused:)
- Dragit om oljeventilationen ifrån luftburken.
Sen satt den en slang inkopplad längst fram på luftburken som är borta, och nu kommer jag inte ihåg varför jag tog bort den och vad den var till för...

Har nog gett upp den hojen i vilket fall, tänker köpa en ny så jag har nått att köra i sommar, sen får jag se om jag pillar lite med den här när jag känner för det, om ingen köper den som den är så jag slipper se eländet...

/Pajje :confused:
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag kör med ett par bosch stift, ska kolla vad det var för modell på dom när jag kommer hem,dom gick på 35kr/st så det kan vara värt ett försök.

Blocket köpte jag på ebay ifrån England.

Jag köpte det för att jag hade tänkt att plocka ihop en motor till allteftersom jag hittade bitar, men frakt på motordelar ifrån utland blir för dyrt. Så jag skiter i det helt enkelt.

Så jag har ett par TLR kolvar till salu, oanvända i kartong, om nån vill ha. 800:-

Ett par TLS stakar, beg. vet inte riktigt vad det är för skick på dom, 250:-

En vevstake som inte är i bästa skick. Borde förmodligen slipas om.... 1000:-





Sen kommer jag att lägga upp lite bilder imorrn när jag kommer hem på dom där rearsetsen som jag höll på att fundera på för ett tag sedan, det visade sig att våran egen stygga katt hade lite kontakter så han har skurit ut det åt mig. Så nu ska dom bara finpassa och sen ska vi se om det kanske går att gör a sådana. Men det blir inte förrän i morrn.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hittade en felkälla iallafall, en av hylsorna som håller ventilfjädern på plats hade hoppat upp, vilket leder till av ventilspelet blir förmodligen mindre än 0, dvs ventilen har legat lite grand öppen hela tiden.
Nån mer än jag som tror att det kan ha med saken att göra?

Angående blocket, antar att det är helt rent, dvs jag måste flytta över alla lager ifrån det gamla?

/Pajje
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Psychobiker skrev:
Hittade en felkälla iallafall, en av hylsorna som håller ventilfjädern på plats hade hoppat upp, vilket leder till av ventilspelet blir förmodligen mindre än 0, dvs ventilen har legat lite grand öppen hela tiden.
Nån mer än jag som tror att det kan ha med saken att göra?

Angående blocket, antar att det är helt rent, dvs jag måste flytta över alla lager ifrån det gamla?

/Pajje


Det sitter lager i blocket, men jag kan inte svara för i vilket skick dom är i...
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Vad är det som händer??

Jag brottas plötsligt med tankar på att byta bort min älskade TL :kocko
Jag plågas av ett sug att skaffa en gixxer 750 för att kombinera banåkning och gatåkning. Är jag ute och cyklar?? Av någon anledning ger inte TL:n mig några kickar längre... Den låter för högt, är obekväm vid längre turer och är lite av ett lok i kurvor. Jag som alltid varit så nöjd och tänkt behålla den "för evigt".

Bitte hilfe!

/O. Nöjd
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Vee-twn skrev:
Jag brottas plötsligt med tankar på att byta bort min älskade TL :kocko
Jag plågas av ett sug att skaffa en gixxer 750 för att kombinera banåkning och gatåkning. Är jag ute och cyklar?? Av någon anledning ger inte TL:n mig några kickar längre... Den låter för högt, är obekväm vid längre turer och är lite av ett lok i kurvor. Jag som alltid varit så nöjd och tänkt behålla den "för evigt".

Bitte hilfe!

/O. Nöjd
Tjapp!
Omväxling förnöjer! :tummenupp

Men om du funderar på att byta till en gixxer och saknar kickar så börjar det väl bli humana priser på gixxer 1000 nu? :banana

"Your heart is free...have the courage to follow it".. Lycka till!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vee-twn skrev:
Jag som alltid varit så nöjd och tänkt behålla den "för evigt".

Bitte hilfe!

/O. Nöjd


Det beror på att du måste modda mer. Få höra vad du gjort så kan vi nog hitta vart felet saknas :tungan
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Ricken skrev:
Det beror på att du måste modda mer. Få höra vad du gjort så kan vi nog hitta vart felet saknas :tungan

OK Låt se:
Pedros GPI
Zerogravity Dark DB-screen
6-kolvsok
Stålomspunna slangar
Bitubo bakdämpare
16/40 drevning 520-DID guldkedja (Bling bling)
Kraftigare kopplingsfjädrar
"Custom made" High pipes
KN filter
Yoshi-mappad
Harris handtagsgummi

Detta är vad jag kan komma på just nu....
Inget är i princip gjort åt motorn pga att det kostar för mycket.
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Ricken skrev:
Det beror på att du måste modda mer. Få höra vad du gjort så kan vi nog hitta vart felet saknas :tungan
Haha! Ricken=Moddar-guru! :tummenupp
Innan det är färdigt måste väl även jag ta fram tigersågen och gå lös på den..
om jag inte blir nöjd med PCI:an jag ska få låna.. :Bugar
Målade avgasrören igår förresten!, spis-svärta var det enda som riktigt skulle funka har jag hört. Sagt å gjort, fixade svärtan(SVINDYR!!) och började.. Äh, det behövs inte skruvas lös nå j-la system för den här baggisen!..
Hjälp, vilket otroligt kladdande! Klarade mig ifrån att palta överallt iaf.
När jag var färdig och nöjt satt å kollade resultatet så läste jag lite förstrött på burken.." Lat farven torke i ein uke innan brugning"..NEEEEEJ!!!
Jorå, ingen hoj på en vecka..om inte färgen skulle bli grå...Jippie! :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top