Efter som du tjatar fixa till det dåtwinner skrev:1st fråga:
Blir det nån mer jävla twinträff i år eller?
TLRR:BILDER PRONTO!! Upp med dom bara.
Efter som du tjatar fixa till det dåtwinner skrev:1st fråga:
TLRR:BILDER PRONTO!! Upp med dom bara.
Höddöddu killen, känner du nån på eloxerings företaget där uppe?Twosaint skrev:Tjena grabbar !
Snart bär det iväg till Gotland.
Höll på och mojsade med gaffeln ikväll.
Men vad är det exakta måttet från övre kronan till "locket" på benen på original setupen på TLR ?
12-14mm resulterar i en tokgalen TL efter nåt halvhårt nedslag.
gunny5 skrev:Jaha, då är TLR såld. Har lite grejor över om det är nån som är intresserat.
Ny, TRE-mod: 400,- Aldrig använd
Ny, TFI-box: 1500,- Aldrig använd
Mv. Micke
J-bone körde väl med TFI ett tag?Rydde skrev:Jag letar efter ett powercommande till min tl1000r. är tfi box nått liknande? Den som säljer ett pc1 till en tl1000s passar den på min Tlr. Vad är skillnaden på ett pc1 och ett pc2??
Ricken skrev:J-bone körde väl med TFI ett tag?
Jag tror att det är samma princip fast att man justerar på "känsla"
Den som är till S passar ej till R.
Det ska vara samma insida i 1 o 2, men 2:an kan man grovjustera för hand på cykeln.
Något som jag tror är meningslöst egentligen, man måste nog mappa från datorn, men helst ska man nog åka till nån verkstad som har en bänk och luft/bränsle möngd mätare. Då blir det väl optimalt...
twinner skrev:Finns det färdiga mappar? Vart då?
Twinträff....Jag har inte tid.Mitt jobb som kunglig underhållare tar all tid just nu:=)
TLRR:Väntar med spänning:=)
Ricken skrev:J-bone körde väl med TFI ett tag?
Jag tror att det är samma princip fast att man justerar på "känsla"
Den som är till S passar ej till R.
Det ska vara samma insida i 1 o 2, men 2:an kan man grovjustera för hand på cykeln.
Något som jag tror är meningslöst egentligen, man måste nog mappa från datorn, men helst ska man nog åka till nån verkstad som har en bänk och luft/bränsle möngd mätare. Då blir det väl optimalt...
Man skall nog ha en PC2: a innan man sätter på ett KN filter då den annars går för lent. Provade på min TLS men den blev inte rolig på bara ett KN filter. Kör orginal filter nu då min beställda PC2:a kommer om 2 vkr.Rydde skrev:Jag ska beställa KN filter till min vilket borde få den att andas bättre iallafall. vi får väl se om det dyker upp nåt begagnat pc2 eller liknande. Är det nåt man ska tänka på när man monterar Kn filtrena!?
Jag har ett KN utan PC:n men jag fick hojen justerad med en yoshi-box. Man behöver ingen PC för att köra med filtret men en justering är som sagt på sin plats.Dr E skrev:Man skall nog ha en PC2: a innan man sätter på ett KN filter då den annars går för lent. Provade på min TLS men den blev inte rolig på bara ett KN filter. Kör orginal filter nu då min beställda PC2:a kommer om 2 vkr.
Jag tror att jag kommer att sätta min ovanför varvräknaren, kommer skära ut ett exact hål där i plasten och klämma in den.Robster skrev:Ricken, här kommer en bild på hur min sitter!
Så behöver du inte sätta din GPI där ju!
Robban
Jag har min precis som Robster, satte en bit av kardborren under så att den ska sitta fast ordentligt!!Ricken skrev:Jag tror att jag kommer att sätta min ovanför varvräknaren, kommer skära ut ett exact hål där i plasten och klämma in den.
Får hoppas att det inte kommer att reflekteras i glas/plasten från varvräknaren.
twinner skrev:1st fråga:
Kom på Sprothojfesten! Visst det blir ju inte bara Twinnar utan massor av Sporthoj folk. Men där är ju allt ordnat! Boende, öl tält, lotterier, grillar, live band mm.
Jag kommer vara där, det vore ju kung om TL kunde vara i majoritet... fler än R1 folket... hehe
Kolla högs upp i högra hörnet och boka in er på en gång!
Rydde skrev:Jag letar efter ett powercommande till min tl1000r. är tfi box nått liknande? Den som säljer ett pc1 till en tl1000s passar den på min Tlr. Vad är skillnaden på ett pc1 och ett pc2??
Ricken skrev:Du vee-twn, hur satta du din grå låda till GPI:n
Eller Robster eller chiefen...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras