Hej på er!
Nu har jag vart å dragit en hyfsad långrepa (ca 50 mil under en eftermiddag) och är mäkta irriterad!
Ifjol när jag införskaffade Tillisen så tog det inte lång stund innan jag såg att den drog lite kylvätska.. Inte mycket alls, men tillräckligt för att vara tvungen att fylla på en skvätt då och då. Kärlet rymmer ju inga mängder så jag kände ingen panik. Letade lite halvhjärtat efter läckor men fann inga. På väg hem från jobbet en kväll såg jag hur kylvätskan försvann ur exp.kärlet! (tur att man ser det när man sitter på) Stannade naturligtvis och stängde av. Nähä, inget läckage vare sig ur kylare, slangar eller evakuering, då är det ju inte så många ställen kvar att leta på..JORÅ! oljan hade blivit till mjölk... Fick snällt ta å dra hem eländet.
Komptestade och den visade 6/8kg!!
Nya toppackningar införskaffades, liksom nya ringar. Bytet gick galant och vid provkörningen nu i våras gick den som en raket jämfört med i höstas..undrar varför?
men nu till saken:
Den vill fortfarande ha kylarvätska! Fick fylla på halvägs på min 50-mila resa (typ 1-1,5dl) bara. höll ju stenkoll på nivån hela tiden, tog mig hem, kollade hur mycket det var i kärlet när jag parkade hojen och var ut å kastade ett öga på det idag med..Då har skiten stått ett dygn och nivån har sjunkit!!?? vad är det som händer? Har hört att det finns krånglande tätningar i vattenpumpen, men vet inte. Jag skulle vara MYCKET tacksam för tips nu! (Robban C)
Observera oxå att jag kollade oljan samtidigt och den är hur klar och fin som helst.. Blir inte klok på det här..
Tack på förhand!