TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Dyna

"Bling Bling" säger min hoj
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Kolsva
Hoj
Gixxer 1000 -03 full smetad med kolfiber o titan. Ford Sierra Cosworth 4x4 -91 600hk Passat -03 TDI 170hk o 19"
J-Bone skrev:
Du har originalkrökar, Leo gör inget helrör till TL.



Fifan va värdelöst....jajja då får man väll mappa med sugrör på..

ingen som vill sälja ett helsystem till TLR?? :gnissla

i så fall har ja Två Leo Vince SBK burkar till salu

ingen?

I värsta fall får ja väll inhandla ett nytt system...

nå tips på helsystem nån?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Dyna skrev:
Fifan va värdelöst....jajja då får man väll mappa med sugrör på..

ingen som vill sälja ett helsystem till TLR?? :gnissla

i så fall har ja Två Leo Vince SBK burkar till salu

ingen?

I värsta fall får ja väll inhandla ett nytt system...

nå tips på helsystem nån?

Helsystem:
Mest pulver och sound per krona är M4.
Något lite dyrare och lite bättre finish är Yosh.
Mest pulver, snyggast och bäst byggkvalitet är Akra, men de kostar därefter... :3freak
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Håller med J-Bone.

M4 power :D

Men, Yosh bättre finish??? Mer bling bling, men vete fan om de är bättre kvalisort. tycker en och en annan klagade på Yosh på TLP, men det var kanske på Slip-on (Jocke??).
Ingen har någonsin klagat på M4... :hihi :yoparty

Akra ligger dock i en klass för sig. Mest bling, mest pulver, och så blir föraren x antal kilo lättare av att bara käka nudlar i 3 månader... :hihi

Har du orginal burkarna kvar?? Går Leo Vincarna igenom besikningen (om, behåll dem! om inte sälj vid inköp av helsystem)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Håller med J-Bone.

M4 power :D

Men, Yosh bättre finish??? Mer bling bling, men vete fan om de är bättre kvalisort. tycker en och en annan klagade på Yosh på TLP, men det var kanske på Slip-on (Jocke??).
Ingen har någonsin klagat på M4... :hihi :yoparty

Akra ligger dock i en klass för sig. Mest bling, mest pulver, och så blir föraren x antal kilo lättare av att bara käka nudlar i 3 månader... :hihi

Har du orginal burkarna kvar?? Går Leo Vincarna igenom besikningen (om, behåll dem! om inte sälj vid inköp av helsystem)

Eller köp rören från Yosh (av Mark Minyard på TLP) och sätt adapters (finns nån snubbe på TLP som säljer) till bolt-on burkar och montera Leo burkarna på Yosh headers. :yoparty


Det är nog jämnt skägg mellan M4 och Yosh, jag tycker Yosh är lite snyggare byggt men det är en smaksak. M4 har dock liiiite större diameter på sina rör.
 

Majk

Guest
Hoj Hoj mullerbröder :yoparty :yoparty

Det var längesen , nån som ska ner på Lelle ??
Vi drar ner på tis , måtte köra bana på ons.
Nya racedäck och fräscha packboxar har man
så nu ska jag slira rossi på banan :banana .

/Majk
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Chiefen skrev:
Jaha, då rev man ner halva hojen bara för att exet skulle komma förbi och förstöra hela stämningen genom att önska all ondska i världen på mig. Tappade lixom sugen då. Monterade ihop skiten och vips så var den precis som när jag plockade isär den. Med andra ord, fick inget gjort förutom att jag slösade tre timmar på INGENTING!!!!
Måtte djävulen komma upp ifrån sitt brinnande helvete och sticka alla Ex i röven med sin flammande eldgaffel!! :mad:

Haha:D
Ursäkta skrattet i din lidelsefulla dag :huvet
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Kollar med er här eftersom ni verkar kunna lite skit.För det första så suger jag totalt på EL,jag känner folk som kan det men vill inte belasta dom med en massa jobb :rolleyes: samt få höra hur oerhört värdelös man är på kablar.

Jag köpte 2 lampor med Dioder sånna man bara pluggar i befintlig bakljussockel.Problemet är att dom nya inte passar då dom har 2 st kontakter istället för dom enkla orginalen.Hur ska jag löda och koppla? Dom nya är 1 st bakljus med 4 LED för broms,det andra är bara ett bromsljus.Jag är nollställd.Till varje bakljus går det 3 kablar.
Hur göra för bästa resultat.Orginalet är den med PILEN :tungan
 

Bifogat

  • lampa.JPG
    lampa.JPG
    14.8 KB · Visningar: 50

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Chiefen skrev:
Jaha, då rev man ner halva hojen bara för att exet skulle komma förbi och förstöra hela stämningen genom att önska all ondska i världen på mig. Tappade lixom sugen då. Monterade ihop skiten och vips så var den precis som när jag plockade isär den. Med andra ord, fick inget gjort förutom att jag slösade tre timmar på INGENTING!!!!
Måtte djävulen komma upp ifrån sitt brinnande helvete och sticka alla Ex i röven med sin flammande eldgaffel!! :mad:

Ja X är roten till all ondska må dom brinna långsamt i helvetet.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Majk skrev:
Hoj Hoj mullerbröder :yoparty :yoparty

Det var längesen , nån som ska ner på Lelle ??
Vi drar ner på tis , måtte köra bana på ons.
Nya racedäck och fräscha packboxar har man
så nu ska jag slira rossi på banan :banana .

/Majk

Jajemen kommer dit på Torsdag mitt på dan ungefär.
Kommer att bo i nån stuga på campingen.
 

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
Robban_C skrev:
Jaha, då har det hänt. Jag har sålt min tiller och önskar JWC all lycka. Han bor för övrigt i Finland, i Vasa (stavning) = han hade runt 30 mil bara i Finland innan han kom till färjan. Varför åka så långt? Jo hojar kostar tydligen fläsk i Finland. Han sa att en tlr kostar runt 10-11 000 evro. Detta beror på så höga skatter. På min hoj får han betala 2500 evro i skatt vid import men det blir ju ändå en hoj till bra pris.

Måste säga att det känns lite vemodigt men vad ska man göra, jag kan ju omöjligt hålla på med allt. Ska sälja av ytterligare 2 hojar framöver. Ska bara behålla Bimotan, Katanan och Harrisen. Det känns som om det är absolut tillräckligt (egentligen för mycket).

Btw, hade jag inte fått den såld så hade jag ställt in den i förrådet igen och sen börjat söka efter en lämplig turbo. Det hade väl varit ball?

Nåja, det här innebär också att jag lämnar tl-tråden framöver men jag finns ju på pm om det är nåt. Kanske tittar in i tråden nån gång emellanåt bara för att kolla vad ni har för er för dumheter.

Hejhopp alla!

Tjosan alla TL-bröder (gayigt? :) )
Ja kommer väl att ta över efter Robban nu då, så gott det går..Kommer antagligen att ha en hel massa frågor angående TLRen och behöver en massa tips..
Kom just hem igen för ca 1 timme sen. Jävlar va tråkit man kan ha på dom där 10 timmars färjfärderna..:3freak
Jepp, de blev totalt 110 mil innan ja hade knarren i garaget. Phew!
Varje år denhär tiden ska de göras nåt "galet"..I fjol köpte ja min första hoj från England så gått som osedd med undantag för nåra finfina bilder..Kunde i stort sett ingenting om hojar/motorer etc då, och killen som sålde FZR:en kunde lika gärna lurat mig stort! Den gången blev det 360 mil...:kocko

Tanken med TLR:en var att fixa till den och göra en bra hacka på att sälja den senare..Har dock redan bestämt att med 90% sannolikhet blir det Yamahan som åker! Vad ni har för åsikter om det i denhär tråden behöver ja väl knappast fråga.. :hihi
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
twinner skrev:
Kollar med er här eftersom ni verkar kunna lite skit.För det första så suger jag totalt på EL,jag känner folk som kan det men vill inte belasta dom med en massa jobb :rolleyes: samt få höra hur oerhört värdelös man är på kablar.

Jag köpte 2 lampor med Dioder sånna man bara pluggar i befintlig bakljussockel.Problemet är att dom nya inte passar då dom har 2 st kontakter istället för dom enkla orginalen.Hur ska jag löda och koppla? Dom nya är 1 st bakljus med 4 LED för broms,det andra är bara ett bromsljus.Jag är nollställd.Till varje bakljus går det 3 kablar.
Hur göra för bästa resultat.Orginalet är den med PILEN :tungan


Jag har ett par LED lampor liggandes och hallva cykeln i v-rummet, den andra halvan i förrådet en halv m. till h utanför dörren. så jag kan kika lite på mina grejor i morrn o fundera lite. jag har inte monterar dom, men jag ska slå ett öga alla fall.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
JWC skrev:
Vad ni har för åsikter om det i denhär tråden behöver ja väl knappast fråga.. :hihi
:fyllisar :pannkyss :yoparty hähä...TL is the shiat!!
Redan fyra år innan jag ens hade fått mitt mc kort bestämde jag mig för att köpa en TLS. Hade en honda shadow som första hoj men tyckte mig inte passa in i fransmaffian så jag sprang på livets bästa affär o köpte min tls för 23 tusen pistoleros (har vid det här laget lagt nästan lika mycket på bling bling som jag gav för hojen..hähhää.
Dessutom gillar jag att kunna styra min hoj och inte bara åka rakt fram och hoppas att vägen rätar ut sig så att jag inte hamnar i diket. Att åka i rondeller var en mardröm kan jag ju avslöja!
Sen att det här är SHs trevligaste och ballaste tråd är ju en annan femma :Bugar :yoparty :fyllisar :hihi

Och återigen, måtte DJÄÄÄÄÄÄÄÄVULEN ta alla fruntimmer!!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
twinner skrev:
Haha:D
Ursäkta skrattet i din lidelsefulla dag :huvet

Ingen fara! Tack för sympatierna! Tur att man har den här tråden att falla tillbaka på när allt annat lixom inte funkar som det ska! Men jag är ju inte den som är den. Jag har redan hittat ett framtida Ex som kan förgylla min vardag tills dess att hon får cepe flippet på mig och önskar att jag får en planet i skallen och dör tills jag är dödigare än döda havet...ehh....hmm....hähähä :tummenupp
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Twosaint skrev:
Ja X är roten till all ondska må dom brinna långsamt i helvetet.
Det där borde vara ett officiellt ordspråk...talesätt...hmm..ja på något sätt klubbat av regeringen eller nåt..meeeeeeeeeeen då har vi ju MP o Vänstern....ack...ja det kan bli svårt men visst...mirakel kan ju ske....hmm...fän..ska nog gå o lägga mig och gå över till att dricka varma koppen :gnissla :hihi !!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Meeeeeeeeeeeeen, nu när jag ändå är igång så passar jag på att knipa nästa post oxå.... :tomten
Natti natti TL maffian!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
JWC:
Jag röjde lite i garaget igår kväll (som du såg behövdes ju det). Då hittade jag en burk med lite skruv till kåpdelarna etc. Den ska jag skicka till dig men jag tänkte ligga lågt ett par dar till, vem vet, jag kanske hittar fler bitar :).
Regbeviset gick iväg till Vägverket i går eftermiddag.

I den här tråden finns massor av kompetens om tl men du får gärna skicka pm också om det är nåt du funderar över.

I övrigt önskar jag all lycka till. :tummenupp
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Jag vill ju se bilder på hur ni har monterat dom där så jag et hur jag inte ska göra

Ricken, här kommer en bild på hur min sitter!

bild3.jpg


Så behöver du inte sätta din GPI där ju! :hihi

Robban
 

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
Funderar på nya bolt ons till TLRen...Robban behöll sina D&D... :(
Så, vilka av följande ger mest för pengarna??
Vipers - $420
2Brothers C2 - $590
Yoshi RS-3 - $610
Priserna inkluderar frakt...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robster: Tack för dem. Jag har tänkt försöka integrera den med övrig instr. Så vi får väl se hur det blir...

JWC: Jag sålde ett par Remus burkar nu i veckan för 2000:- Synd att du missa dom.

I övrigt:

Jag hatar alla jävla tattare som inte kan använda papperskorgar när dom är ute. I dag var jag ute med hunden till morgon och när jhag kommer hem så ligger hunden på bron och slickar sig om tassen, och så ser jag hur det har runnit blod ner i mellan plankorna....

Men han viftar på svansen lika glatt ändå, PUCKO!

Det är standard det här, åtminstone 2 ggr om år så skär han sönder trampdynorna, och han blir skitsur när han inte får vara ute o busa för att det måste läka.

Så alla som slänger skit i skog o mark, ser ni nån så ta ett baseboll trä och klappa till dom från mig.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top