TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
sharpedge skrev:
Hmm, mina bromsskivor har fortfarande inte dykt upp i posten :(

Han skickade dom antingen den 17e eller den 20e.

Hur lång tid kan det ta att skicka ett paket från UK?

Som Ricken sa 5-7 arbdagar men kan ju även gå fortare
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ricken skrev:
Ni som har monterat undertail.
Vart gjorde ni av batteriet?
Jag tror jag ställermitt längst bak, det blir kanske nån procent lättare att wheeeela oxå då :)

Kasta batteriet för Tl:n är så lätt att knuffa igång :hihi
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag köpte miniblink med kolfiberlook, men jag tycker inte riktigt det är så snygt så jag tänkte klä om dom

DSC01083.JPG


:yoparty
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Fan så tråkigt det var att köra...Var ute nyss och det känns liksom inte kul längre,det var roligare att montera ihop hojen än att köra den.Jovisst den går som ett skott men jag har aldrig gillat att köra fort.

Man kanske skulle fixa ett annat projekt istället.....
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
twinner skrev:
Fan så tråkigt det var att köra...Var ute nyss och det känns liksom inte kul längre,det var roligare att montera ihop hojen än att köra den.Jovisst den går som ett skott men jag har aldrig gillat att köra fort.

Man kanske skulle fixa ett annat projekt istället.....
:va

Hur kan det va tråkigt, nu får du ta och förklara.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
J-Bone skrev:
:va

Hur kan det va tråkigt, nu får du ta och förklara.

Lite skumt det där,men det var roligare att bygga än att åka.Kan inte kommit in i det bara.Har iaf en annons på blocket jag måste bekräfta om 48 timmar.
Man har liksom inget mål med att köra längre,sen har jag en jälvla dödsskräck:=)
Man omvärderar lite när man har fått knodd i guess.
Man kanske skulle ha en banräcer endast.Kansk en Aprilia 250 eller nåt.
Kanske är mer sugen att köra i morgon:=)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
tl1000larsson skrev:
Martin har bänkat idag och jag vet hur det gick :tomten
Japp nu går hojen mycket mjukare och mindre ryckigt samt att man får 4,5hk mer och 5nm mer i vrid gör ju ingen ledsen.Slutresultatet blev 114,8hk och 99nm :) .Har det hänt nåt mer roligt idag japp jag kom över ett Michelin pilot power 180/55-17 för 1700kr mitt jävla Dunlop satte jag dit för 300 mil sedan och slitagevarnarna är nästan framme.det är konstigt med dom här bakdäcken dom tar ju bara slut?????Ha det tills dess :banana :yoparty
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
tlmartin skrev:
När bänkningen va klar så började det att regna så jag ringde ej men vi får dra ihop en tl-åkning snart :yoparty
Ja det tycker jag, gärna nära sundsvall, kanske till o med i klöstre....

Jag tycker att det är lite orättvist att det är så få TL:ar här uppe.. :arg
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
tlmartin skrev:
Japp nu går hojen mycket mjukare och mindre ryckigt samt att man får 4,5hk mer och 5nm mer i vrid gör ju ingen ledsen.Slutresultatet blev 114,8hk och 99nm :) .Har det hänt nåt mer roligt idag japp jag kom över ett Michelin pilot power 180/55-17 för 1700kr mitt jävla Dunlop satte jag dit för 300 mil sedan och slitagevarnarna är nästan framme.det är konstigt med dom här bakdäcken dom tar ju bara slut?????Ha det tills dess :banana :yoparty

Det är ett mycket bra resultat. Fina ökningar! Dessutom var det lågtryck och jag vet en Mille med portningsjobb, helsystem och lite annat som gjorde 118hp och 103Nm i samma bänk (då var det finväder också kanske ;) ) så med det som referens så är din motor väldigt pigg och kry. Din MC verkar ha en rättvis bänk också, inga glädjesiffror, precis som bänken jag körde i ifjol. (Ska förresten snart bänka om med PCII´an få se om jag får en ännu planare kurva ;) )
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Miniskylten höll på att kosta mig en slant midsommarhelgen.

Jag och min krompråm polare var på väg hem ifrån en camping på Öland två dagar efter midsommar afton. På morgonen innan vi åkte var det en polispatrull som rullade runt på campingen och letade efter en snubbe. När han såg min sporthoj ställde han sig och blängde på den och undrade vem som ägde "sporthojen". Hmm....tänkte jag, nu får man väl höra det ena och det andra. Tja, jag satt ju där i mitt ställ så jag kunde ju inte neka direkt så jag sa att det var jag som var ägaren. Han säger -Du, ett tips, den där skylten är inte godkänd. Vi har trafikkontroller ute idag så det är bäst du är försiktig.
Jaha säger jag, tack för tipset (vaffan ska jag göra åt det, jag kan ju bara köra en väg och hoppas att det inte står nån där lixom).

När vi då är typ en mil ifrån bron på väg hem så ser jag en hop med poliser som står och viftar in fordon till kanten. Jääfffla tänker jag och hoppas att de inte ser mig men ack så jag bedrog mig. Jag såg nästan hur det glödde i polisens öga som från en demon. Han lade till med en "extra arg" min och lade tonläget ungefär där man lägger det när grannens unge har kastat bajs på din bil och du tar fanskapet på bar gärning.
Men jag hoppas i min enfald att jag bara ska få blåsa (drack bara en öl dagen innan så jag är inte det minsta orolig). Men, polisen väljer att gå runt hojen och det tar typ två sekunder innan man hör:
- hepp hepp hepp.....vad är det där???????? Är den skylten original?
-Nä
-Vart har du köpt den?
-Av en snubbe.
-Ja, inte av VÄGVERKET ialla fall!
-Nä
-Kör fram och parkera framför skåpbilen där framme
Säger han och pekar på ett stort svartmålad vrak till buss.

Kört! tänker jag.

Då skickar han fram nästa polis som är om möjligt ännu argare och otrevligare.
Han börjar muttra och kollar över lampor osv.
-Har du regbelysning frågar han och tittar.
(han vet mycket väl att det inte sitter nån där så jag förstår inte varför att han vill att jag ska svara på det uppenbara)
-Eh, nä
-Du har dessutom fel färg på dina blinkers
-Ofän? (visste jag mycket väl men jag hade inte orkat byta dem)
-Jaha, jag får skriva protokoll på det här!
-Oki

Börjar bli trött på hans sätt att prata och vara dryg och jag funderar allvarligt på att bli spydig men jag tycker att det är lika bra att hålla käft. Jag skulle nog bara förlora på att käfta emot.
Han marcherar iväg till sin polisbuss. Jag passar på att syna hans egen polis mc och finner den ful som stryk och tänker att jag kanske borde knuffa ikull den så vi slipper ha sådana fula hojar på vägen.
Mitt i min tankegång kommer han tillbaka och jag väntar på domen.
-Jaha, nu har jag skrivit protokoll här serru. Du är tvungen att göra en kontrollbesiktning inom en månad annars får du körförbud.
-Okej *suck*
-Men böterna slipper du för att det är midsommar!
-Tack så mycket konstapeln!!
Blev helt ställd, trodde att han skulle ge mig böter i 1500 kronors klassen!

Såg min polares min på krompråmen *Helvetes, nu åker vi innan han ångrar sig*
Jag smyger igång min hoj och drar iväg fnittrande i typ 1200 varv så att han inte reagerar på mina yoshiburkars decibel!

Tänk om jag hade varit dryg mot honom. Då hade jag garanterat fått böterna!

Jag ska aldrig moppsa upp mig om jag blir stannad thats for sure!
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har blivit stoppad en par gånger, men jag har aldrig mött en polis som varit otrevlig.
Men det kanske är för att jag är så söt :)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ricken skrev:
Jag har blivit stoppad en par gånger, men jag har aldrig mött en polis som varit otrevlig.
Men det kanske är för att jag är så söt :)
Fömodligen :tungan Mej är dom nog sura på för jag är så frääään! :fyllisar :hihi
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Fan,fan,fan och fan igen!!
Va ut å drog igår och parkade som vanligt å kilade in å kolla tv...
Av en händelse så gick jag förbi hojen en timme senare och vad är nu detta!? Oljefläck på backen...
Lamellkåpan läcker...IGEN!
Jaja, skruvade bort den nu imorse och då kom ju nästa glada överraskning: Har ju varit lite misstänsam mot att min hoj dragit lite kylvatten, men avfärdat det som troliga luftfickor i systemet.. Ja, luftfickor finns det gott om i motorn vill jag lova!..Typ hela tråget.. Vatten i oljan..IGEN! :näsblod
Nu intalar jag mig att det är den förbannade vattenpumpsaxeln som läcker, tänker iaf riva pumpen å kolla.. Orkar inte nu. :död

Peace så länge..
 

BiNi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Alunda
Hoj
Ktm 300 EXC 2012
Halloj jag undrar vad det är för skillnad på dynojet pc 1 och 2? efektmässigt.
Ni som har haft en 1 och byt till en 2 har ni märkt av det. Funderar på att
köpa en beg. 1a eller ska man satsa på att köpa en ny 2a.
Tacksam för svar...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top