TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

DaneTL1000R

Jesper Danskeren
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Danmark Århus
Hoj
Aprilia RSV Factory -2004, Honda CM185 -1979, BSA B33 -1954
Motor Vibrationer :(

Hej Alle

Min TLR har begyndt at få vibrationer. Det er värst rundt 4500-5000 rpm.
Det er ikke hastigheds beroende vibrationer. :va
Har Yoshi Race bolt-on + PC II + KN
Mc'er har kört 18000 km.........

Hvad har jeg for problem og hvem kan hjälpe mig ? :confused:
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
badcat skrev:
Fan,fan,fan och fan igen!!
Va ut å drog igår och parkade som vanligt å kilade in å kolla tv...
Av en händelse så gick jag förbi hojen en timme senare och vad är nu detta!? Oljefläck på backen...
Lamellkåpan läcker...IGEN!
Jaja, skruvade bort den nu imorse och då kom ju nästa glada överraskning: Har ju varit lite misstänsam mot att min hoj dragit lite kylvatten, men avfärdat det som troliga luftfickor i systemet.. Ja, luftfickor finns det gott om i motorn vill jag lova!..Typ hela tråget.. Vatten i oljan..IGEN! :näsblod
Nu intalar jag mig att det är den förbannade vattenpumpsaxeln som läcker, tänker iaf riva pumpen å kolla.. Orkar inte nu. :död

Peace så länge..
Hur faan kör du egentligen, årda maskinen så vårdar den dig :)

Nä men allvarligt, faan va surt. BArar å beställa grejor å skruva då.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Et stort stort tack till Robster, jag var iväg på poståkeriet idag o hämtade paketet. Jag tänkte att han som skulle köra ut tycker säkert att det är skönt om han slipper en av alla utkörningar han har.

Den såg perfekt ut. TACK!

Det känns lite som om att vi har den ultimata gemenskapen här i denna tråden.
Alla verkar ha en skön innstälning gentemot sina märkesbrödrar, och systrar med för den delen, har vi nån sån förresten?


Badcat: jag vet inte om du har märkt det men jag skickade 2 mail till dig igår. Du kanske har semester, isåfall ska du passa på o njuta...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
DaneTL1000R skrev:
Hej Alle

Min TLR har begyndt at få vibrationer. Det er värst rundt 4500-5000 rpm.
Det er ikke hastigheds beroende vibrationer. :va
Har Yoshi Race bolt-on + PC II + KN
Mc'er har kört 18000 km.........

Hvad har jeg for problem og hvem kan hjälpe mig ? :confused:
INga ljud eller nåt sånt som är annorlunda?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
twinner skrev:
Fan så tråkigt det var att köra...Var ute nyss och det känns liksom inte kul längre,det var roligare att montera ihop hojen än att köra den.Jovisst den går som ett skott men jag har aldrig gillat att köra fort.

Man kanske skulle fixa ett annat projekt istället.....
Hm,mhmmm du är :fatta! konstig du för mig blir det bara roligare o roligare för varje gång jag kör och jag tycker mer o mer om min hoj desto mer jag kör. :tummenupp :tummenupp
 

Majk

Guest
Köra bana med Tillern phunkar asbra :tummenupp

Kolla , twosaint jag ber om ursäkt för den korta pratstunden , hade velat snacka mer med dig.
Men det kommer fler tillfällen hoppas jag.
/Majk
 

Bifogat

  • 3.jpg
    3.jpg
    59 KB · Visningar: 61
  • jonna och jag på racebanan.jpg
    jonna och jag på racebanan.jpg
    83.9 KB · Visningar: 62
  • Race med skjuts.jpg
    Race med skjuts.jpg
    50.6 KB · Visningar: 58

Gabor

Guest
Ryckig gång...

Tjena, har nu haft min tls-97 i tre veckor drygt. 400 mil å jag visste att den var lite ryckig. Viper dämpare är det enda som är utbytt. Den var nyservad.
Den rycker mest runt 3000-4000 rpm, jämn gas, precis som om den lägger av å så går den igen...

Hinner inte läsa igenom tråden, någon som har patent lösningen snabbt.??
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
tassen skrev:
Tjena, har nu haft min tls-97 i tre veckor drygt. 400 mil å jag visste att den var lite ryckig. Viper dämpare är det enda som är utbytt. Den var nyservad.
Den rycker mest runt 3000-4000 rpm, jämn gas, precis som om den lägger av å så går den igen...

Hinner inte läsa igenom tråden, någon som har patent lösningen snabbt.??

Det gamla vanliga, TPS & spjällhus-synk? Mappat om? Har för mig att ECU´n på -97´orna är lite annan än de senare och att de tidigare ECU´erna är känsligare för förändringar i flöde (alltså mullerburkar, filter mm).
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
Köra bana med Tillern phunkar asbra :tummenupp

Kolla , twosaint jag ber om ursäkt för den korta pratstunden , hade velat snacka mer med dig.
Men det kommer fler tillfällen hoppas jag.
/Majk

Ser ut att gå TOKSNABBT det där! :tummenupp
Vad tyckte damen om tiller vibbarna då? :tuttar
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
tassen skrev:
Tjena, har nu haft min tls-97 i tre veckor drygt. 400 mil å jag visste att den var lite ryckig. Viper dämpare är det enda som är utbytt. Den var nyservad.
Den rycker mest runt 3000-4000 rpm, jämn gas, precis som om den lägger av å så går den igen...

Hinner inte läsa igenom tråden, någon som har patent lösningen snabbt.??
Gör som jag lämna in den på en yoshi bänkning =inställning av insprutning i ecu boxen.Det blev en stor skillnad på min mkt mjukare mindre ryckig den känns nästan som slöare men den är inte det 4,5hk+ 5nm+ bara på att skicka på mer bränsle.Jag har bolton dämpare och kn-filter.Det kostade 1700 spänn för mig och jag blev nöjd jag förväntade mig mindre skillnad än det blev :tummenupp :tummenupp
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Gör som jag lämna in den på en yoshi bänkning =inställning av insprutning i ecu boxen.Det blev en stor skillnad på min mkt mjukare mindre ryckig den känns nästan som slöare men den är inte det 4,5hk+ 5nm+ bara på att skicka på mer bränsle.Jag har bolton dämpare och kn-filter.Det kostade 1700 spänn för mig och jag blev nöjd jag förväntade mig mindre skillnad än det blev :tummenupp :tummenupp
Håller med! Min hoj går oxå ryckigt. Jag väntar på min moddade luftburk sen ska jag in och bänka om den med min pc2a. Tror att det ligger i bränsle/luftblandningen men jag är inget proffs. Återkommer med resultat om några veckor...öh...typ!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
NÅN MED TOPGUN TAILGUARD!???
Jag åkte som bekant fast i en trafik kontroll och måste nu ombesiktiga hojen pga bla avsaknad av regbelysning. Är det nån här som har någon speciell (helst billig) lösning som inte kräver att man är mekgurun allan (jag borrar nog snedast i hela sverige bara så ni tar det i åtanke. Koppla vet jag inte ens hur man stavar till typ. Jo alltså jag kan väl koppla lite men grejen är den att jag vill ha en enkel lösning med färdig lampa och inte hålla på o löda motstånd o fixa med diodrar som väl för övrigt inte ens är godkänt då man behöver nån jävla E klassad rövlampa!?

Edit: jag behöver väl knappast nämna att jag vill ha en liiiiiten lampa och inget i långtradarstorlek....lixom..
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
NÅN MED TOPGUN TAILGUARD!???
Jag åkte som bekant fast i en trafik kontroll och måste nu ombesiktiga hojen pga bla avsaknad av regbelysning. Är det nån här som har någon speciell (helst billig) lösning som inte kräver att man är mekgurun allan (jag borrar nog snedast i hela sverige bara så ni tar det i åtanke. Koppla vet jag inte ens hur man stavar till typ. Jo alltså jag kan väl koppla lite men grejen är den att jag vill ha en enkel lösning med färdig lampa och inte hålla på o löda motstånd o fixa med diodrar som väl för övrigt inte ens är godkänt då man behöver nån jävla E klassad rövlampa!?

Edit: jag behöver väl knappast nämna att jag vill ha en liiiiiten lampa och inget i långtradarstorlek....lixom..
Tjena chifo jag tog och kapade ur bakljusglaset med 4cm på bredden och 2 cm utåt och ersatte den urkapade biten med klar plast.Det syns inget alls och gick igenom bilprovningen 19/4-05 utan probs.hadde ingen bättre bild men ovanför reflexen så sitter nr-belysningen inbyggd i bakljusglaset inga extra lampor utan lyses upp av p-ljuset.En sak till som dock inte syns när man besiktigar är att när det är mörkt ute så blir skylten lite röd såg jävla ballt ut :yoparty .Lycka till :tummenupp :tummenupp
 

Bifogat

  • bak.jpg
    bak.jpg
    70.8 KB · Visningar: 53
Last edited:

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Ricken skrev:
Et stort stort tack till Robster, jag var iväg på poståkeriet idag o hämtade paketet. Jag tänkte att han som skulle köra ut tycker säkert att det är skönt om han slipper en av alla utkörningar han har.

Den såg perfekt ut. TACK!

Det känns lite som om att vi har den ultimata gemenskapen här i denna tråden.
Alla verkar ha en skön innstälning gentemot sina märkesbrödrar, och systrar med för den delen, har vi nån sån förresten?


Badcat: jag vet inte om du har märkt det men jag skickade 2 mail till dig igår. Du kanske har semester, isåfall ska du passa på o njuta...
Tjena Ricken!

jorå, jag har fått ritningarna..NICE!! :tummenupp Ska försöka snida ihop nåt av dom innan semestern, hinns inte det, fixar jag det PÅ semestern, det är lugnt! Va gör man inte för sin märkes-broder :) Ska jag skära dom i alu den här gången eller fortsätter vi med titan?

Har inte köpt nå grejer till vattenpumpen än..Sitter å försöker surfa fram lite info om hur det hela sitter ihop lixom.. Tog bort den yttre lilla kåpan över impellern och vet inte om det är så lyckat att skruva bort skruven som håller impellern utifall det bara ramlar ihop på insidan.. better to be safe than sorry.. Återkommer..
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Tjena chifo jag tog och kapade ur bakljusglaset med 4cm på bredden och 2 cm utåt och ersatte den urkapade biten med klar plast.Det syns inget alls och gick igenom bilprovningen 19/4-05 utan probs.hadde ingen bättre bild men ovanför reflexen så sitter nr-belysningen inbyggd i bakljusglaset inga extra lampor utan lyses upp av p-ljuset.En sak till som dock inte syns när man besiktigar är att när det är mörkt ute så blir skylten lite röd såg jävla ballt ut :yoparty .Lycka till :tummenupp :tummenupp

Tack för tipset. Problemet är dock att jag har en topgun och kan därför inte kapa ur original lampan. Den sitter inte på längre. Skulle behöva en färdig belysning som man bara borrar ur ett hål för och kopplar in. Har sett ett par sådana lösningar men de kostar nästan 300 pistoleros. Visserligen får jag väl ta det och betala o se glad ut men jag hoppades att nån med topgun tailen hade gjort nån snygg billig lösning som jag kunde kopiera.
 

Bifogat

  • Hojen Maj-05 005.JPG
    Hojen Maj-05 005.JPG
    136.3 KB · Visningar: 68

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
badcat skrev:
Tjena Ricken!

jorå, jag har fått ritningarna..NICE!! :tummenupp Ska försöka snida ihop nåt av dom innan semestern, hinns inte det, fixar jag det PÅ semestern, det är lugnt! Va gör man inte för sin märkes-broder :) Ska jag skära dom i alu den här gången eller fortsätter vi med titan?

Har inte köpt nå grejer till vattenpumpen än..Sitter å försöker surfa fram lite info om hur det hela sitter ihop lixom.. Tog bort den yttre lilla kåpan över impellern och vet inte om det är så lyckat att skruva bort skruven som håller impellern utifall det bara ramlar ihop på insidan.. better to be safe than sorry.. Återkommer..
Alu blir kalas det, har lite funderingar på en nummerplåts håller oxå. Kanske ska göra en som viker in sig när man vrider av tändningen (och när farbror blå närmar sig)
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Ricken skrev:
Alu blir kalas det, har lite funderingar på en nummerplåts håller oxå. Kanske ska göra en som viker in sig när man vrider av tändningen (och när farbror blå närmar sig)
Ok, aluminium it is!
Nu är eländet med vattenpumpen löst iaf.. Den inre packboxen var helt kass, antagligen moppefuckon som monterade nån gång för längesen :huvet
Ringer Alviks imorrn och ber dom ta hem. Priset blir väl en glad överraskning. :gnissla
Det är ju semestertider oxå, så med mitt flyt så får väl knarren stå i sommar!
Nä, aldrig! Då blir jag kriminell! :hihi
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har ju faktiskt en packningssats som jag ska ha på min cykel, o jag ska hem idag, om du beställer en imorrn så lär det ju vara 1 - 1½ veckas lev. tid. Du kan ju ta min så tar jag din när den kommer...
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
Ricken skrev:
Jag har ju faktiskt en packningssats som jag ska ha på min cykel, o jag ska hem idag, om du beställer en imorrn så lär det ju vara 1 - 1½ veckas lev. tid. Du kan ju ta min så tar jag din när den kommer...
Det var det här jag var rädd för det är bara för mycket!.. Ja, what the hell.. ta med den och glöm inte det rosa ryggmärket! :Bugar
Jobbar förmiddag imorrn(är hemma vid 16.00) så plinga mig om när bara.. Vet inte vad jag ska säga... TACK, hur ynkligt det än låter!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag kommer vara på FPP imorrn, vet inte när vi blir klara för dagen, jag pinglar när jag är klar, annars kan du bara knata bort så är vi, jag o packningen där.
Ta med den gamla eller mät den eller nåt så vi vet vilken det är....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top