TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Gullefjun skrev:
Oki.... jag vet bara vad killen på bilprovningen sade, har ju ej mätt själv men man kanske skulle prova.
Någon som vet vid vilket varvtal de mäter på en Tiller och var dom håller mätinstrumentet?
Jag besiktade min för ett par veckor sedan och jag orkade inte byta till original. På min så sitter det ett Helsystem av märket over som mullrar en hel del. Min besiktningsman letade i sin dator efter tl1000r så att han kunde fastslå vilket varvtal just min hoj skulle ha vid mätningen. Han hittade inte motorcykeln i sin dator men beslutade sig för att mäta ändå. Han ställde sig vid sidan av hojen och mätte bredvid hojen. Tyckte det verkade lite märkligt eftersom dom nåt år tidigare mätte via stativ bakom hojen. Då hade jag en radfyra med slipon. Hursomhelst så mätte han upp min till 102 decibel till min förtjusning då gränsen för att klara ljudtestet var 103 decibel!!!
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
tjena boys....

min tls har börjat missa på ena cylindern...den går skapligt när den e kall men när den kommer upp i arbetstemp så går den som en kratta.
värst blir det inne i stan när man kör sakta men kommer man ut på lv så verkar den gå bättre....nån som vart med om nåt liknande???

kan det va nåt stift som ballar ur...dom har gått ca 1000 mil nu.

trevlig mc sommar :)
 

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Svart Z1000
Rydde skrev:
Jag besiktade min för ett par veckor sedan och jag orkade inte byta till original. På min så sitter det ett Helsystem av märket over som mullrar en hel del. Min besiktningsman letade i sin dator efter tl1000r så att han kunde fastslå vilket varvtal just min hoj skulle ha vid mätningen. Han hittade inte motorcykeln i sin dator men beslutade sig för att mäta ändå. Han ställde sig vid sidan av hojen och mätte bredvid hojen. Tyckte det verkade lite märkligt eftersom dom nåt år tidigare mätte via stativ bakom hojen. Då hade jag en radfyra med slipon. Hursomhelst så mätte han upp min till 102 decibel till min förtjusning då gränsen för att klara ljudtestet var 103 decibel!!!

Låter som man skulle chansa nästa gång då kanske :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
MrTL skrev:
tjena boys....

min tls har börjat missa på ena cylindern...den går skapligt när den e kall men när den kommer upp i arbetstemp så går den som en kratta.
värst blir det inne i stan när man kör sakta men kommer man ut på lv så verkar den gå bättre....nån som vart med om nåt liknande???

kan det va nåt stift som ballar ur...dom har gått ca 1000 mil nu.

trevlig mc sommar :)


Jag skulle gissa en justering av TPS och TB.

Min är ungefär lika dan, vid 70 grader börjar den gå skit, men men, en dag kommer jag väll att fixa det oxå...
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
MrTL skrev:
oki...va kör ni i era maskiner

ska det va CR8E-EK eller CR9E-EK???

spelar det så stor roll eller?
Jag satte i CR8:eek:r i min dom räcker.Om du inte kör mycket på bana eller autoban körning så sätt i 9:eek:rna dom pallar lite högre temp.Är du bara gas glad så ta 8:eek:rna
 

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
..
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
nån som har nå bra förslag till vad man ska ha för burkar på tlr´en????
mera ljud utan att behöva mappa :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
jonazzz skrev:
nån som har nå bra förslag till vad man ska ha för burkar på tlr´en????
mera ljud utan att behöva mappa :)

Oavsett vilka burkar du väljer så rekommenderas starkt att du mappar om även om det inte är ett måste.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
sharpedge skrev:
har fortfarande inte hört ngt om skivorna.... i'm fucked :(

2400 åt helvete antagligen :(
Fan så trist att höra!
Vad säger säljaren?
Fick du inget trackingnummer på ett sådant dyrt köp?? Det är ju ändå 300$ :huvet
Lider med dig, hoppas att det löser sig!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag kör med bosch stift, 35:- stycket. Kan kolla vad dom heter när jag kommer hem.
 

TLS996

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
Ingen, Stulen!
Ricken skrev:
Fick ditt mail, har ingen möjlighet att svara via den då jag inte är hemma. Men jag har för mig att programvaran är på 2mb, max...

Låter bra, väntar med spänning.
Är inte hemma i helgen så stressa inte ihjäl dej.
Är skilldnaden på PC1 o PC2 stor? har du nån erfarenhet av bägge?

Har ingen PC2 själv men ska skaffa en om det blir bättre med dena PC1a.
Ha en bra helg!
 

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Ort
Mitt i Sverige
Hoj
TL1000s
RICKEN!

Jag sitter här och håller på å blir galen!.. Försöker koppla ihop Powercommandern jag tjackade av dig med min dator för att försöka labba lite.. Har alltid sagt att jag är ett j-a pucko när det kommer till datorer, tråkigt att ha rätt jämt..!!
I med kabeln i PC:n, kopplar ihop den där grejen med 9voltsbatteriet som ska fingera hojbatteriet i andra änden på kabeln(det passar ju för bövelen bara på ett sätt!?).. Då återstår ju bara att koppla ihop arrangemanget med datorn?.. Hittar bara en port på min dator som den passar i, trycker dit den men det händer absolut INGENTING!! Min dator känner inte att jag kopplat in nåt så vad gör jag för fel? (Programmet för pc:n hittar inte heller grejerna)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
sharpedge skrev:
har fortfarande inte hört ngt om skivorna.... i'm fucked :(

2400 åt helvete antagligen :(

Fan va sugit :mad: man blir så less på idioter :fatta!

Får du tag i säljaren via e-mail eller nåt :confused:
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fan om du kunde vart lite rappare o kikat på det där, jag kom Precis! just nu in genom dörrn i stan, hade ju kunnat fara förbi dig ju....

jag ska undersöka o så återkommer jag.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Men appropå om jag inte fått tag i honom via email eller dylikt.. DET ÄR JU DET JAG HAR.. det är det som gör mig så fundersam :/ Och han säger till mig över telefonen "Det måste försvunnit i posten, maila din adress så skickar jag ett nytt paket"

Man säger väl inte så om man luras eller?
 

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
sharpedge skrev:
Men appropå om jag inte fått tag i honom via email eller dylikt.. DET ÄR JU DET JAG HAR.. det är det som gör mig så fundersam :/ Och han säger till mig över telefonen "Det måste försvunnit i posten, maila din adress så skickar jag ett nytt paket"

Man säger väl inte så om man luras eller?
Fortfarande strul? :confused:

DÖÖD åt alla lurendrejare på eBay! :mad: :mad: :mad: :mad: :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :galen :kryckor
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top