TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Gullefjun skrev:
Jag har yoshi RS3 i kolfiber och dom låter mycket :yoparty , vet dock inte hur högt. Men när jag var på bilprovningen (med orginalburkarna) sist så frågade jag killen som besiktiga hojen om han trodde jag klarar gränsen med mina yoshi? Då bara skrattade han och sa "inte en chans" :tummenupp
Precis vad man ville höra :hihi

Tjo pöjker! Då är man tillbaka efter ett par veckor i hälsingeskogarna. Va hölls ni med då?

Ang. mullerburkar så klarar de allra flesta BP. Mitt akra helrör låter betydligt mulligare/bättre/mer än vad mina RS3 bolton´s gjorde och helröret gick igenom BP i våras. Har för mig puttes M4 helrör mättes till 102dB?

Hur som helst... OM jag skulle köpa mullerburkar (vilket jag inte skulle göra utan spara lite mer pesetas och tjacka helrör) och det var viktigt att det låter mycket så skulle jag köpa Micron, deras burkar låter mest (inte bäst) av de jag hört på TL.
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
J-Bone skrev:
Tjena! Har ev en polare som kan vara intresserad. Du eller nån annan kanske vet det jag nu undrar över. Jag har en tl1000r och har köpte ett pc2 och Kn filter. Har ett Over helsystem på den. Ska ge mig ut och leta mappning på nätet har fått lite adresser att gå på. Min fråga är om det är nån som redan nu vet om en mappning som skulle funka bra på min hoj. detta skulle ju underlätta mitt letande. Hade tänkt att lämna på bänkning men väntetiden var lång för tillfället. Tänkte därför testa lite själv!!
 

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Svart Z1000
J-Bone skrev:
Ang. mullerburkar så klarar de allra flesta BP. Mitt akra helrör låter betydligt mulligare/bättre/mer än vad mina RS3 bolton´s gjorde och helröret gick igenom BP i våras. Har för mig puttes M4 helrör mättes till 102dB?

Oki.... jag vet bara vad killen på bilprovningen sade, har ju ej mätt själv men man kanske skulle prova.
Någon som vet vid vilket varvtal de mäter på en Tiller och var dom håller mätinstrumentet?
 

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husa 650
Är det ingen vänlig själ här som har en sån där aluminiumställning för strålkastare och instrumentpanel till en TL1000s till salu? Det är det enda jag behöver nu för att få ordning på min TL.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Rydde skrev:
Tjena! Har ev en polare som kan vara intresserad. Du eller nån annan kanske vet det jag nu undrar över. Jag har en tl1000r och har köpte ett pc2 och Kn filter. Har ett Over helsystem på den. Ska ge mig ut och leta mappning på nätet har fått lite adresser att gå på. Min fråga är om det är nån som redan nu vet om en mappning som skulle funka bra på min hoj. detta skulle ju underlätta mitt letande. Hade tänkt att lämna på bänkning men väntetiden var lång för tillfället. Tänkte därför testa lite själv!!

System från Over, ball! Du kan inte visa nån bild på hojen?
Prova med nån mapp som matchar på ett ungefär, ex K&N + M4 eller K&N + Yosh.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hornet_Nicke skrev:
Är det ingen vänlig själ här som har en sån där aluminiumställning för strålkastare och instrumentpanel till en TL1000s till salu? Det är det enda jag behöver nu för att få ordning på min TL.

Kolla på TLplanet, säljs mycket prylar där.
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Faan grabbar, nu pallar jag inte mer.
Det gnisslar som tusan om svingen eller bakdämpen.

Vad göra? kan man slippa att riva hela svingen är man ju glad.

/P
 

pinto

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
sth
Hoj
Yamaha
En helt annan sak.... Är det nån som har en kuts till TLR över? Jag tappade min i dag. Den klarade sig jättebra tills 7-8 bilar och en långtradare körde över den. E4an lixom.

Så jag behöver en ny.... helst svart, men inte nödvändigt. I värsta fall om jag kan låna nåns och gjuta av.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
0x2142 skrev:
Faan grabbar, nu pallar jag inte mer.
Det gnisslar som tusan om svingen eller bakdämpen.

Vad göra? kan man slippa att riva hela svingen är man ju glad.

/P


Du får vål börja med att ta bort dämparna o smörja i dom 5 hålen är det väl va?

Om det är i svingen så borde det väl nästan glappa oxå?

det är inga större ingrepp o få lö svingen, tror lagren gick på 312kr om jag minns rätt. kanske 347/412 :D
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Adrenalinkick.Va ute nyss på en kvällstur som jag brukar.Åkte lite slingerbult med omnejd stannar i en korsning åker ut gasar 1:an 2:an 3:an vid ca 7000rpm så släpper bakhjulet på en lagning i asfalten/blödning och får en toksladd lång och bred i ca 170km/h.Allt gick bra men jag åkte hem med ca 230 i puls.Ja ja ville bara skriva av mig lite :rolleyes:
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Tjo pöjker! Då är man tillbaka efter ett par veckor i hälsingeskogarna. Va hölls ni med då?

Ang. mullerburkar så klarar de allra flesta BP. Mitt akra helrör låter betydligt mulligare/bättre/mer än vad mina RS3 bolton´s gjorde och helröret gick igenom BP i våras. Har för mig puttes M4 helrör mättes till 102dB?

Välkommen tebax.

Min mättes till 102db splejs nya - enligt förra ägaren.
De låter mycket mera nu...
Men med DB-killers inpetade gick de igenom besiktningen ialla fall :)

Och helt ärligt, mer än mina M4 behöver det inte låta... (imho)
Rad4orna som ligger framför mig hör ju mig ganska fint :hihi :yoparty

Men, allt är bättre än orginal iallafall

:hej
 

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
När vi ändå snackar mullerburkar...Ja fick ju som bekant mina Remus GP racing burkar på posten förra veckan, men har inte testat dem ännu..Nån här som kör me Remus?Dom lär iaf inte va dom mest högljudda som finns, men till priset ja fick betala skiter jag egentligen i det. Dom låter säkert ändå en hel j*vla del bättre än orginal, lr?? :va :va
Har ja köpt skit på eBay nu igen? :kocko :huvet :4skrika
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
JWC skrev:
När vi ändå snackar mullerburkar...Ja fick ju som bekant mina Remus GP racing burkar på posten förra veckan, men har inte testat dem ännu..Nån här som kör me Remus?Dom lär iaf inte va dom mest högljudda som finns, men till priset ja fick betala skiter jag egentligen i det. Dom låter säkert ändå en hel j*vla del bättre än orginal, lr?? :va :va
Har ja köpt skit på eBay nu igen? :kocko :huvet :4skrika
Jag hörde ett par Remus dämpare i Hudiksvall förra helgen visserligen på en vtr och den lät helt ok
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
J-Bone skrev:
System från Over, ball! Du kan inte visa nån bild på hojen?
Prova med nån mapp som matchar på ett ungefär, ex K&N + M4 eller K&N + Yosh.
Tackar för tipset! ska fixa en bild vad tiden lider. Systemet är köpt i japan av den tidigare ägaren när han var där på resa!!!
 

TLS996

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
Ingen, Stulen!
Power commander 1

Min Kompis bygger hoj på TL motorn eftersom han diggar ljudet och draget i min TL, Nu har han fått tag på en gammal Power Comander 1 till TLn
Är det någon som har mjukvara till den och vet hur PC kabeln ska se ut?
Det sitter en RJ45 plugg i power commandern och jag antar att det är vanlig seriekabel och ska koppla den till en 9 pol D-sub men hur ska trådarna sitta?

Dynojet supportar inte denna modell längre så jag hoppas på hjälp från er



mvh /Tony
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Fredde83 skrev:
Jag har både bult o distans i garaget. Beställde hem 2 när jga hade dragit en av mina..

PMa så kan vi höras på tele..
attachment.php
Det var himla hyggligt av dig! Jag löste faktiskt problemet med lite hjälp av en meckargubbe. Som tur var behöll jag den avbrutna bulten och han lyckades med handkraft trycka in den och gänga ur den trasiga delen av bulten som satt fast i distansen. Jag fick sedan en ny bult (i fel färg men ändå). Så nu funkar kopplingen bra igen..hehehe!!

Jag blev så glad att jag gav mig av till färgbutiken och lyckades hitta en färghandlare i Jönköping som var lite av en mc entusiast och han hade SUZUKIS ORIGINAL färg "blandning".
Eftersom jag är fattig-Joel så köpte jag snålvarianten på sprayburk vilket gav ett riktigt skiiiiiitkasst resultat men jag ser att färgen är exakt (kod 33J).
Så om någon har letat efter denna färgen så kan han blanda till den. Jag har för mig att en liter färg kostar 550:- cirkus pirkus. Det ska vara tillräckligt för att måla hela hojen med kompressor och riktig spruta dårå.
Detta kanske inte är nåt jättebra tips men jag har letat som en bäng hos Suzuki handlare efter denna färgen men inte hittat den så om nån vill ha nummer och adress så hojta till.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har för mig att dom där kablarna inte går att få tag i längre, men om du har tur kanske nån kan låna ut sint ill dig så att du kan göra en kopia?

Mjukvaran har jag nånstans, åker hem igen på torsdag får jag en mailadress så kan jag maila den då.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fick ditt mail, har ingen möjlighet att svara via den då jag inte är hemma. Men jag har för mig att programvaran är på 2mb, max...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top