TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
sharpedge skrev:
Men appropå om jag inte fått tag i honom via email eller dylikt.. DET ÄR JU DET JAG HAR.. det är det som gör mig så fundersam :/ Och han säger till mig över telefonen "Det måste försvunnit i posten, maila din adress så skickar jag ett nytt paket"

Man säger väl inte så om man luras eller?
Nä, jag tror att det har skett något olyckligt bara. Om han nu skickar en ersättning, fråga om du inte kan få ett trackingnummer denna gången!?
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Wow, Tillern är inte mycket värd nuförtiden

Tja, blir väll till att behålla den och förädla den till en streetfajter om man tröttar på plasten.

Nu borde i alla fall min vara körbar iten, bara in med batteri, och försäkring... + skattemärket då...

Provkörning i morron :yoparty

:hej
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Chiefen skrev:
Nä, jag tror att det har skett något olyckligt bara. Om han nu skickar en ersättning, fråga om du inte kan få ett trackingnummer denna gången!?

Prexis så kan man liksom hitta.se dom på vägen :) och se när dom lämnar UK &när dom kommer till sverige och precis vart dom är :tummenupp
 

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
VTR 1000
hej allihopa, jag funderar på att köpa en tl och har några frågor.
Vad skiljer r och s modellerna förutom helkåpan?
Är det några årsmodeller man ska akta sig för?

Tacksam för svar
 

Walden

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Vadstena
Hoj
Harley Davidson Street Bob 2008
TomTen6 skrev:
hej allihopa, jag funderar på att köpa en tl och har några frågor.
Vad skiljer r och s modellerna förutom helkåpan?
Är det några årsmodeller man ska akta sig för?

Tacksam för svar

Hej, Dom där frågorna har varit uppe sååå många ggr i denna tråd. Ta o gör en sökning i tråden så kommer du hitta all den info som du kan tänkas behöva.

MVH
/Walle
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TomTen6 skrev:
hej allihopa, jag funderar på att köpa en tl och har några frågor.
Vad skiljer r och s modellerna förutom helkåpan?
Är det några årsmodeller man ska akta sig för?

Tacksam för svar

I stort sett allt skiljer, det som är gemensamt är vissa delar som fotpinnar, fälgar och sånt. Åsså motorn då som är lika till 80% på en höft. Det som skiljer i motorn är bl a vev, stakar, kolvar, spridare och lite annat ....

S hade barnsjukdomar första året -97, vilka ska vara garantiåtgärdade på svensksålda hojar. R har inga barnsjukdomar alls, årsmodellerna är identiska förutom färgerna.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
WestW skrev:
3000kr för ett M4 helssytem. Det är ju TOKBILLIGT. Nästan så man vill köpa en TL och sätta det på ju :D

Hade jag 3000 liggandes så skulle jag köpa systemet, ifall jag får för mig att bygga en bansmiskar-tiller nån gång. Tokbilligt var ordet. Alla ni som funderar på mullerburkar borde kasta er på telefonen och ringa Ziras, kanonkille för övrigt.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
WestW skrev:
3000kr för ett M4 helssytem. Det är ju TOKBILLIGT. Nästan så man vill köpa en TL och sätta det på ju :D
Meh, fään...det måste varit typ det enda undantaget! :7peta :hihi
Men visst....billigare än så går det fän inte att få det (i sverige)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Så, nu har jag varit o köpt insatser till mitt Yoshi system. Hoppas nu för fan djävla helvete att besiktningen inte lipar over decibel!

Åkte ju som sagt dit i flygande besiktning och fick anmärkning på fel färg på blinkerlampan, avsaknad av regplåt och belysning (miniskylt).
Dessutom har min bakbroms slutat fungera (efter en luftning så det ska fixas på måndag)
Sen satte jag ju dit Pedros GPI och då kopplade jag ju bort park.lyset så nu måste jag riva kåpa och löda lite.....urk...o så ska det regna hela helgen...räääva!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
TLmartin & ROBBAN C!
Ville bara tala om att jag inte har glömt er. Här kommer en uppdatering.

Robban: Jag har inte haft tid att montera 6 kolvsoken än. Det är lite knepigt eftersom jag vill kunna lufta bromsarna när jag byter så jag slipper att åka till verkstad utan framhejdare. Jag funderar på hur jag ska lösa detta så jag hoppas att du inte behöver 4-kolvsoken akut. I sådana fall får du hojta till så stressar jag till det lite.

TLmartin: Jag har tailguarden liggandes här. Jag har inte jobbat något sedan vi diskuterade frakten. Ska försöka pallra mig iväg till jobbet snart och fixa ett par kartonger så att jag kan skicka prylarna till dig o Robban.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
TLmartin & ROBBAN C!
Ville bara tala om att jag inte har glömt er. Här kommer en uppdatering.

Robban: Jag har inte haft tid att montera 6 kolvsoken än. Det är lite knepigt eftersom jag vill kunna lufta bromsarna när jag byter så jag slipper att åka till verkstad utan framhejdare. Jag funderar på hur jag ska lösa detta så jag hoppas att du inte behöver 4-kolvsoken akut. I sådana fall får du hojta till så stressar jag till det lite.

TLmartin: Jag har tailguarden liggandes här. Jag har inte jobbat något sedan vi diskuterade frakten. Ska försöka pallra mig iväg till jobbet snart och fixa ett par kartonger så att jag kan skicka prylarna till dig o Robban.
Det e lungt det är ju ett vinterprojekt så ta det lungt skicka den när du vill/kan :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Luftningen må du ju kunna göra själv?
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
JWC skrev:
Fortfarande strul? :confused:

DÖÖD åt alla lurendrejare på eBay! :mad: :mad: :mad: :mad: :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :galen :kryckor
Nu har jag anmält honom via ebay iaf, och då svarade han plötsligt ... med att vilja ha adressen igen?

Ngn är visst rädd om anseendet där iaf....
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja det kan ju kosta honom ett antal kunder om du ger negativt feedback åt honom.
Så nu lär det säkert ordna sig.
Men jag tror matt man bara har 60 dar på sig att lämna feedback?

Så isåfall så måste du nog skynda dig o göra det. För det var väl ett tag sen det där.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag gjorde klart min hemmagjorda gelseat idag. Resultat:

DSC01093.JPG


Nu kan man sitta på hojen dygnet runt...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Top