TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robster skrev:
Jag bryr mig..... :tummenupp

Coolt.... du kommer verkligen att kunna motorn utan och innantill!

Nästan lite avundsjuk....har inte rivit riktigt så mycket "än" .....

Strypningar... jag kan garantera att du tittade en extra gång!!!
Eller hur!! Erkänn nu bara....

Sedan kan vi prata brickor.....brickor är bra att ha...

Eller hur? :huvet

Hur gör du med packningar i motorn?
Det verkar vara det dyraste när man river hela....
Dom snackar ju om ca 2000:- i packningar när man skall riva?!

Hur har du gjort?

Robban

Jag satt o titade in i insuget lääänge, och tänkte på dig :yoparty

Men jag kan tänka mig att du kommer o bli livrädd till sommaren när du kör hojen igen och den går som en skållad råtta.

Packningssatsen går på 2770 har jag förmig att det var, men nu har ju inte jag kört motorn så himla mycket sedan jag monterade dom :huvet Men då har ju inte packningarna hunnit fastna iallafall, så dom återanvänder jag,

Men om jag skulle göra om detta jobbet idag, det gör jag ju :va , eller om den skulle rasa igen så skulle jag nog bara köpa cylinderfot, topplock och o-ringar, sidokåpspackningarna skulle jag göra själv. Tror att man sparar en hel del pengar på det.

Och den där packningen :kocko Jag fattar inte att man kan ha varit så nonchalant att man har satt den på FEL sida, ok om man har glömt den, men FEL sida :fatta!



Stromma skrev:
Wiseco kolvar?
Vad fick du göra för att få ordning på vevaxeln,finns det överdimentions lager eller fick du skaffa en annan?
Peter

Det är Suzuki R högkompskolvar :bow

Jag lämnade in veven till en kille här i stan, han jobbade på Metso, där la dom på en ny yta på veven, och sedan skjutsade han den till sundvalls motorrenovering där dom slipade den, detta gjordes 2 ggr innan det blev bra.

Målet var att få till exacta original måttet, men sprutarn på metso hade väl inte gjort sitt jobb till hundra så det blev en skillnad på 0.005mm, acceptabelt.

Nu sitter jag o funderar på huruvida man ska modda olje "pick-up" grejen/fliken.

Att kapa eller inte kapa. Det är frågan...

Utan att säga för mycket, allt kan hända, men jag har funderingar på o provköra imorgon. Så håll tummarna. :tummenupp


TLRR:
Ja du började ju känna dig lite ensammen här i tråden med bilder. :banana
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Nu när renoveringssnacket är igång så kan jag medela att jag tog en 12 mila runda igår.Första turen på 3 v fan vad gott det mullrar :)
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Ricken!! Jag följer din renovering med stort intresse, Jag måste ju själv ta isär men har ångest att börja riva... Hoppas du kan ge mig nå bra tips när jag får ut tummen och börjar...... :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mr_hman skrev:
Ricken!! Jag följer din renovering med stort intresse, Jag måste ju själv ta isär men har ångest att börja riva... Hoppas du kan ge mig nå bra tips när jag får ut tummen och börjar...... :tummenupp
LÄTT!!

Drar det ut på tiden allt för länge så flyttar jag 1 jan till löjtnantsvägen i Brunflo, då ska du se att det löser sig.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
TLRR skrev:
Suzuki R högkomp ???
Menar du JE :)

Nepp :tuttar

pic00010.jpg


förtydligande för dom med dålig syn eller taskig skärm, Det står:

"For race track use only"
"Any other use violates the law" :yoparty

Det är kolvar som skulle ha varit med i Team Suzuki racing med R hojarna. Men det blev väl nerlagt så kolvar och mycket annat såldes till en kille på TLPLANET. Där fick jag tag på kolvarna, pröjsade 700 + frakt om jag minns rätt.

Bra kurs. :tummenupp
 
Last edited:

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Ricken skrev:
LÄTT!!

Drar det ut på tiden allt för länge så flyttar jag 1 jan till löjtnantsvägen i Brunflo, då ska du se att det löser sig.
Fan de e ju toppen... Jag har hojen i en lada i Brunflo,, så ditt kunnande är välkommet.... :Bugar
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mr_hman skrev:
Fan de e ju toppen... Jag har hojen i en lada i Brunflo,, så ditt kunnande är välkommet.... :Bugar
Lada?

Är inte det lite under en TL:s värdighet?
Står den bredvid en jagga?
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Ricken skrev:
Lada?

Är inte det lite under en TL:s värdighet?
Står den bredvid en jagga?
Det har ju aldrig varit så många hästar i det stallet som nu efter att TL-n flyttade in....
Jag har tagit över en box som jag isolerat och målat upp, Nu är det 3 hojar där... Riktigt mysigt..
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Fredde83 skrev:
SLUTA NU, jaja vet du vilket moment?
Blir till o plocka ner de igen då *suck*

När du ändå plockar ner så....

Jag har kört både som du har med 6mm höjning och standardhöjd på gaffelbenen, samt med 3mm höjning bak och 5mm höjning av gaffelbenen i kronan och den senare setupen är att föredra. Hojen är neutralare och stadigare framförallt vid inbromsning, dessutom blir sitthöjden lite lägre vilket ger mer kontroll tycker jag, och du slipper lägga en planka under stödet med...

Bara fördelar med den senare setupen alltså och den svänger kvickt, neutralt och fint (beror lite på däck också).
:fyllisar
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
J-Bone skrev:
När du ändå plockar ner så....

Jag har kört både som du har med 6mm höjning och standardhöjd på gaffelbenen, samt med 3mm höjning bak och 5mm höjning av gaffelbenen i kronan och den senare setupen är att föredra. Hojen är neutralare och stadigare framförallt vid inbromsning, dessutom blir sitthöjden lite lägre vilket ger mer kontroll tycker jag, och du slipper lägga en planka under stödet med...

Bara fördelar med den senare setupen alltså och den svänger kvickt, neutralt och fint (beror lite på däck också).
:fyllisar

Tyckte det kändes grymt bra när jag satt på hojen som det var nu. Så jag tänkte faktiskt prova som det är. Och så svårt va det inte och ändra. Men du menar säkning fram va? Inte höjning?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Fredde83 skrev:
Tyckte det kändes grymt bra när jag satt på hojen som det var nu. Så jag tänkte faktiskt prova som det är. Och så svårt va det inte och ändra. Men du menar säkning fram va? Inte höjning?
Det beror på hur man ser på det du sänker gaffelkronan eller höjer gaffelbenen hur som så blir hojen lägre fram.Jag gjorde det på min sänkte ca 7mm och det blev en stor skillnad :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ricken skrev:
Det luktar som nån som ångrar att han gjort sig av med TL:n???

nja igentligen inte. men de va den coolaste hoj jag ägt :yoparty
inte ett huvud som inte vände sig när man åkte genom stan :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Brum brum

Jag har en liten film åt er, taskig bild men GOTT! ljud :tummenupp

http://sporthoj.years2.com/tl1000s.mpg

Tog min första och sista sväng för året på TL:en idag. En 2km lång tur i mörker, men det värmde mitt Suzuki hjärta .

Sedan tvättade jag av cykeln och parkerad in den i garaget.

dsc01577.jpg


Men FAAAN (ursäkta) vad skönt det var o stampa i växeln fara iväg, lyssna på mullret och få återförena sig med kärleken.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Ricken skrev:
Jag har en liten film åt er, taskig bild men GOTT! ljud :tummenupp

http://sporthoj.years2.com/tl1000s.mpg

Tog min första och sista sväng för året på TL:en idag. En 2km lång tur i mörker, men det värmde mitt Suzuki hjärta .

Sedan tvättade jag av cykeln och parkerad in den i garaget.

Men FAAAN (ursäkta) vad skönt det var o stampa i växeln fara iväg, lyssna på mullret och få återförena sig med kärleken.

Gött!!! Mullra gott :)
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Men FAAAN (ursäkta) vad skönt det var o stampa i växeln fara iväg, lyssna på mullret och få återförena sig med kärleken.[/QUOTE]



Bra jobbat måste jag säga,,, riva och sätta ihop på 1 dag,,, Och jag som är rädd att jag inte ska hinna under hela vintern,, men nu fick jag lite hopp :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mr_hman skrev:
Bra jobbat måste jag säga,,, riva och sätta ihop på 1 dag,,, Och jag som är rädd att jag inte ska hinna under hela vintern,, men nu fick jag lite hopp :tummenupp


Jag säger som oppfinnar jocke.
"det tog 14.6min, och då letade jag en skruv i 4 min."
 

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
KD
Hoj
TL1000S -00
OEM Pluggar till TRE mod

Har en Tl1000s -00.
Nån som vert var man får tag på OEM pluggar till min TRE mod, så jag slipper kapa orginalkablaget. Ringde min lokala Suzuki handlare men dom påstod att det inte går att få tag på. Kollar man EBay dräller det av hembyggda TRE moddar med OEM anslutningar, så nåstans måste man kunna få tag på dom :confused:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top