TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
ExOffroad skrev:
Har en Tl1000s -00.
Nån som vert var man får tag på OEM pluggar till min TRE mod, så jag slipper kapa orginalkablaget. Ringde min lokala Suzuki handlare men dom påstod att det inte går att få tag på. Kollar man EBay dräller det av hembyggda TRE moddar med OEM anslutningar, så nåstans måste man kunna få tag på dom :confused:
kolla runt på www.tlplanet.com/forums

där finns det en länk till nån som säljer dom, kommer inte ihåg vad dom heter. Men dom håller till i staterna, kan dock vara det enda.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
ExOffroad skrev:
Ok. Tack för tipset!

Nån som har tips var man kan köpa KN filter, olja och oljefilter till ett bra pris?
finns billiga kn filter på ebay, olja o oljefilter är nog innte lönt att handla utnför sverige,

Stromma

Medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Yamaha1400(900hp)Suzuki TL1000R
Om pluggar till "TRE" så skrev någon att det kunde vara samma pluggar till fönsterhissen på Suzuki Swift,vilket inte är bekräftat och inte säkert att dom går att köpa löst.
Peter

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Öh du, mäster håman, har du börjat rive än?

Det är snö ute så det är bara till o börja nu.

Stromma skrev:
Om pluggar till "TRE" så skrev någon att det kunde vara samma pluggar till fönsterhissen på Suzuki Swift,vilket inte är bekräftat och inte säkert att dom går att köpa löst.
Peter
Du vet inte till vilken årsmodell?

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Lite vinter mod delar

kom ett litet paket idag :banana
PB180099.JPG

Denna ersätter bakre bromsok,hållare och bromsoks stag :tomten
Den lilla hållaren till vänster svetsas fast på insidan av swingen så det blir som på en offroad :tummenupp

TLRR

Guest
tl1000larsson skrev:
kom ett litet paket idag :banana

Denna ersätter bakre bromsok,hållare och bromsoks stag :tomten
Den lilla hållaren till vänster svetsas fast på insidan av swingen så det blir som på en offroad :tummenupp

:tummenupp snuggt. Oket ser stort ut ? men det kanske bara är bilden.

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Hoj
Trajja Scrambler
Ricken skrev:
Öh du, mäster håman, har du börjat rive än?

Det är snö ute så det är bara till o börja nu.

Jag har börjat så smått med kåpor tank avgassystem,, men du kan va lugn, det finns kvar jobb till dig också :D :fyllisar :näsblod :huvet :3freak

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
TL1000S -00
Färgproblem

Någon som har fått en lyckad lacering av ngn del till en gul tl1000?
Var och pratade med en mc lackerare idag och han inte kunde få fram den pärlemorgula färgen till min hoj. Han kunde bryta den i rätt nyans så att det var hel ok utomhus, men om man tar in cykeln i konstljus försvinner den "varma" rödgula tonen och den övergår till att bli svavelgul. Alltså kommer den lackerade detaljen inte att stämma med övrig gul nyans i konstljus :huvet Denna färg är tydligen extremt svår att få till!

Söker därför med ljus och lykta efter någon som fått lackerat en detalj till sin gula cykel med ett lyckat resultat, både i dags- och konstljus. Färgkod på cykeln Y9H.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
tl1000larsson skrev:
E nog bara bilden kan ta en ny imorgon med orginal brevid :tummenupp
Snyggt som fan men jag bara undrar hur du ska hänga med med ännu mer bromsar du har ju stora problem med det nu :D

ExOffroad skrev:
Någon som har fått en lyckad lacering av ngn del till en gul tl1000?
Var och pratade med en mc lackerare idag och han inte kunde få fram den pärlemorgula färgen till min hoj. Han kunde bryta den i rätt nyans så att det var hel ok utomhus, men om man tar in cykeln i konstljus försvinner den "varma" rödgula tonen och den övergår till att bli svavelgul. Alltså kommer den lackerade detaljen inte att stämma med övrig gul nyans i konstljus :huvet Denna färg är tydligen extremt svår att få till!

Söker därför med ljus och lykta efter någon som fått lackerat en detalj till sin gula cykel med ett lyckat resultat, både i dags- och konstljus. Färgkod på cykeln Y9H.
Tjena har du pratat med Suzuki dom kan nog hjälpa dig eller tipsa om en lackverkstad som kan blanda den färgen :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
mr_hman skrev:
Jag har börjat så smått med kåpor tank avgassystem,, men du kan va lugn, det finns kvar jobb till dig också :D :fyllisar :näsblod :huvet :3freak

Kalas hörru du, tror jag :va

Vad jobbar du med så ma kan kräva tjänster tillbaka då :tungan

Har du nån verkstadshandbok? Det brukar underlätta ordentligt.

Sen ska du se till att du inte glömmer den här!!! :huvet
normal_DSC01546r.JPG

Sen MÅSTE MÅSTE MÅSTE du kolla så att det inte sitter sånna här där inne :tungan

strypt.jpg

TLRR

Guest
tl1000larsson skrev:
E nog bara bilden kan ta en ny imorgon med orginal brevid :tummenupp

Ja gör det,fler bilder även på när den är monterad :tummenupp Så kommer du o lockar med sånt här :huvet
Jag blir ju aldrig klar,får leva på skorpor ett tag till,men det kanske bara är bra för vikten. :D
Tror jag nöjer mig med GSX R oket bak.Bytte till Race Tech bussningar och tätning tillsammans med Wilbers fjädrar och olja i gaffeln,Vart mycket distinktare och jämnare slag.Trodde aldrig det skulle bli en sådan skillnad.Kanske gaffeln matchar nya bakdämparen nu.
Han i Sala(Svensk importör) har oxå Gold Valve Kit till Kyaba gafflarna om någon är intresserad av att prova.

Näst på tur kommer balansering av veven och inpassning av Carillovevstakarna med nya lager och timing av kamaxlarna till bästa gradantalet ca 105" för att passa topparna och högkompkolvarna.Eller om jag skall justera kammarna till brutalt vrid i mittre registret,återstår att se.Projektorlysena skall monteras i kåpan,kommer ev. att bli så att den ena lampan (halvlyse) blir som Kawasaki zxr 750 (likt ett kattöga) och hellyset ett runt hål som dom hojarna i Endurance racen.Baklampan blir infällt tvådelat med ny bakram mycket likt Yoshi och dess oljeseparator och vevhusvent.Viktminskning ca: 20-22 kg med helsystem och fälgar kåpor,kåpställ,luftburk,air ducts,reare sets,bromskivor,bromsok o allt skit.
Färgsättning=svart,titangrå och silver. Eller 2 svart,blåmetallic och silver

Sedan är det kanske en ny övre gaffelkrona på G i 7075 alu. alla Aprilla Mille R men jag måste få tag i mått och grader på denna till en ritning alt. rita själv och det är jevlar mig inte lätt.Sen får vi se om pris och ev. om ett större antal måste göras för att det skall gå att genomföra.

Har hittat en enkelsving som har lika mått på längden som våra baksvingar till TL utan att kapa eller slipa i huvudramen som med Ducatisvingen.Tror enbart det skall gå att svetsa fast fästena för dämparen (tillbehörsdämpare utan Rotary damper)på svingen och passa in bredden mellan svingfästena.
Men är det ROS eller ANUS att montera en sådan på en TL?
Jag har inte bestämt mig än om vad jag skall tycka,kanske man förstör hela TLR konseptet.

Ungefär det som jag sysslar med nu + att jag letar efter ett coolt styre till motarden.
En liten lägesrapport innan du tråkar mig :D
//Ronny

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Det där baklyset är riktigt snyggt... Appselut

Jag var själv inne på enkelsving ett tag, det fanns en på ebay för ungefär ett halvår sedan, men den gick för strax över min budget, men det hade varit grymt!!

Vad är det för sving du har hittat som passar då?

Du hade ju upp en bild på en krona bara förra veckan, vad var det då?

Du verkar ju ha riktigt skoj på kvällar, nätter, helger och så där, så vi väntar bara på att du ska bli klar så vi får se hela paketet.

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
TL1000S -00
tlmartin skrev:
Snyggt som fan men jag bara undrar hur du ska hänga med med ännu mer bromsar du har ju stora problem med det nu :D

Tjena har du pratat med Suzuki dom kan nog hjälpa dig eller tipsa om en lackverkstad som kan blanda den färgen :tummenupp

Jepp, generalagenten var för suszuki var helt ointresserad att hjälpa. Min lokala handlare tipsade om en mc lackerar. Men när han såg färgen berättade han om problemet. Vet inte om jag skall sätta mig och ringa runt till suzuki hadlare för att höra om dom har några tips.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...