tl1000larsson skrev:
E nog bara bilden kan ta en ny imorgon med orginal brevid
Ja gör det,fler bilder även på när den är monterad

Så kommer du o lockar med sånt här

Jag blir ju aldrig klar,får leva på skorpor ett tag till,men det kanske bara är bra för vikten.
Tror jag nöjer mig med GSX R oket bak.Bytte till Race Tech bussningar och tätning tillsammans med Wilbers fjädrar och olja i gaffeln,Vart mycket distinktare och jämnare slag.Trodde aldrig det skulle bli en sådan skillnad.Kanske gaffeln matchar nya bakdämparen nu.
Han i Sala(Svensk importör) har oxå Gold Valve Kit till Kyaba gafflarna om någon är intresserad av att prova.
Näst på tur kommer balansering av veven och inpassning av Carillovevstakarna med nya lager och timing av kamaxlarna till bästa gradantalet ca 105" för att passa topparna och högkompkolvarna.Eller om jag skall justera kammarna till brutalt vrid i mittre registret,återstår att se.Projektorlysena skall monteras i kåpan,kommer ev. att bli så att den ena lampan (halvlyse) blir som Kawasaki zxr 750 (likt ett kattöga) och hellyset ett runt hål som dom hojarna i Endurance racen.Baklampan blir infällt tvådelat med ny bakram mycket likt Yoshi och dess oljeseparator och vevhusvent.Viktminskning ca: 20-22 kg med helsystem och fälgar kåpor,kåpställ,luftburk,air ducts,reare sets,bromskivor,bromsok o allt skit.
Färgsättning=svart,titangrå och silver. Eller 2 svart,blåmetallic och silver
Sedan är det kanske en ny övre gaffelkrona på G i 7075 alu. alla Aprilla Mille R men jag måste få tag i mått och grader på denna till en ritning alt. rita själv och det är jevlar mig inte lätt.Sen får vi se om pris och ev. om ett större antal måste göras för att det skall gå att genomföra.
Har hittat en enkelsving som har lika mått på längden som våra baksvingar till TL utan att kapa eller slipa i huvudramen som med Ducatisvingen.Tror enbart det skall gå att svetsa fast fästena för dämparen (tillbehörsdämpare utan Rotary damper)på svingen och passa in bredden mellan svingfästena.
Men är det ROS eller ANUS att montera en sådan på en TL?
Jag har inte bestämt mig än om vad jag skall tycka,kanske man förstör hela TLR konseptet.
Ungefär det som jag sysslar med nu + att jag letar efter ett coolt styre till motarden.
En liten lägesrapport innan du tråkar mig
//Ronny