TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

BiNi

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Alunda
Hoj
Ktm 300 EXC 2012
Luftburk

Tjenare jag är ute efter en luftburk, är det någon som har en till salu?

/ BiNi
 

TLRR

Guest
Ricken skrev:
Det där baklyset är riktigt snyggt... Appselut

Jag var själv inne på enkelsving ett tag, det fanns en på ebay för ungefär ett halvår sedan, men den gick för strax över min budget, men det hade varit grymt!!

Vad är det för sving du har hittat som passar då?

Du hade ju upp en bild på en krona bara förra veckan, vad var det då?

Du verkar ju ha riktigt skoj på kvällar, nätter, helger och så där, så vi väntar bara på att du ska bli klar så vi får se hela paketet.

Det var bara en bild på en krona som stod på önskelistan,kostar mer än vad det smakar.Men läcker är den.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Ska skaffa nya sulor till våren och tänkte kolla priser och lite annat. Tänkte höra va ni kör på för däck och va ni tycker jag ska satsa på för däck?

/ Fredde
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Ricken skrev:
Kalas hörru du, tror jag :va

Vad jobbar du med så ma kan kräva tjänster tillbaka då :tungan

Har du nån verkstadshandbok? Det brukar underlätta ordentligt

Jag har en bok på datan där allt står,, på utrikiska men det funkar,,, Tillochmed ett kapitel om engine overhaul,,, fint..

Sen måste du ju med till våren och åka med oss, 99 RiderZ. behövs lite twinnar för att få ner resten av medlemmarna på jorden.. Vi är 2 TLs en VTR och en mille just nu.

Mitt jobb har man inte nytta av ett dugg i verkliga livet,,, massa elektroniktjafs på komponentnivå... Det enda fina är att buntband behöver man inte köpa nånsin igen...
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Fredde83 skrev:
Ska skaffa nya sulor till våren och tänkte kolla priser och lite annat. Tänkte höra va ni kör på för däck och va ni tycker jag ska satsa på för däck?

/ Fredde
Michelin Power Pilot grymt bra däck bra fäste bra stabilitet bra livslängd.
Kör med 180/55-17 bak och 120/70-17
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mr_hman skrev:
Jag har en bok på datan där allt står,, på utrikiska men det funkar,,, Tillochmed ett kapitel om engine overhaul,,, fint..

Sen måste du ju med till våren och åka med oss, 99 RiderZ. behövs lite twinnar för att få ner resten av medlemmarna på jorden.. Vi är 2 TLs en VTR och en mille just nu.

Mitt jobb har man inte nytta av ett dugg i verkliga livet,,, massa elektroniktjafs på komponentnivå... Det enda fina är att buntband behöver man inte köpa nånsin igen...

Jodå, jag ska nog kunna följa med o mullra lite till sommaren, men förvänta er inga överdrivna akrobatiska övningar bara, det får proffsen göra.

men jag kan rekomdera dig att riva fort och se vad som behöver åtgärdas, min gick ju tills den nöp men allt tar längre tid än vad man tror.

Fick veven slipad, 2mån
Mäta nya lager, beställa och montera 2mån.
Pulverlacka ramen 1½ mån

Och vips så är sommaren slut. :huvet
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag var inne här o skrev för några veckor sedan då jag var på gång att köpa en TL´s från 1999. Köparen gav mig ett ruskigt bra inbyte på min XF 650 offroad men jag beslutade att inte köpa???? :va :mad: :huvet :3freak

Nu känner jag att jag måste redovisa min smärta här i denna tråd och nu! Min drömhoj har alltid, sen den kom, varit en TL 1000 S. Så fick jag då chansen att köpa en för inga pengar alls och i "rätt" årsmodell dessutom. Så vad gör jag? Jo, jag spelar förnuftig och tycker att jag gör ett ekonomiskt o moget val o behåller offroaden :mad:

1. Det finns inget förnuftigt med att köra hoj.
2. Det finns inget ekonomiskt i att köra hoj.
3. Absolut inget moget.

Nu har jag ont i magen varje dag, vilken ångest. Min drömchans är borta o så åxå min drömhoj.

Tack för mig. Snillet har talat! :tomten
 

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
mr_hman skrev:
Sen måste du ju med till våren och åka med oss, 99 RiderZ. behövs lite twinnar för att få ner resten av medlemmarna på jorden.. Vi är 2 TLs en VTR och en mille just nu.

Får höras av mot sommaren om det blir någon större körning. Har bara 26 mil till östersund
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Araikaj skrev:
Jag var inne här o skrev för några veckor sedan då jag var på gång att köpa en TL´s från 1999. Köparen gav mig ett ruskigt bra inbyte på min XF 650 offroad men jag beslutade att inte köpa???? :va :mad: :huvet :3freak

Nu känner jag att jag måste redovisa min smärta här i denna tråd och nu! Min drömhoj har alltid, sen den kom, varit en TL 1000 S. Så fick jag då chansen att köpa en för inga pengar alls och i "rätt" årsmodell dessutom. Så vad gör jag? Jo, jag spelar förnuftig och tycker att jag gör ett ekonomiskt o moget val o behåller offroaden :mad:

1. Det finns inget förnuftigt med att köra hoj.
2. Det finns inget ekonomiskt i att köra hoj.
3. Absolut inget moget.

Nu har jag ont i magen varje dag, vilken ångest. Min drömchans är borta o så åxå min drömhoj.

Tack för mig. Snillet har talat! :tomten
Japp du gjorde en tokstor miss att inte köpa en TL1000 dom rockar :yoparty
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Ricken skrev:
Fick veven slipad, 2mån
Mäta nya lager, beställa och montera 2mån.
Pulverlacka ramen 1½ mån

Och vips så är sommaren slut. :huvet

Jag tänkte höra med SI-mo här istan,, åt psychobiker slipade och härdade dom veven samt fixade lämpligt lager,, jag hoppas dom kommer ihåg den operationen så borde det gå fort med min bara dom har tid... Jag hade ju tänkt använda psyhobiker till hjälp men då drog han till skövde :mad:

Fast han erbjöd sig att hjälpa till under julen men då sticker jag härifrån :rolleyes:
Det ska ju alltid va nåt.....
 

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
KD
Hoj
TL1000S -00
ExOffroad skrev:
Någon som har fått en lyckad lackering av ngn del till en gul tl1000 (Y9H)?

För info.
Finns en leverantör som heter PGP. Dom har denna färg som std. Om det är nån som behöver lacka någon del till sin Sukka :tummenupp

Stromma skrev:
Om pluggar till "TRE" så skrev någon att det kunde vara samma pluggar till fönsterhissen på Suzuki Swift,vilket inte är bekräftat och inte säkert att dom går att köpa löst.
Peter


Tack för tipset, ska kolla med min lokala handlare.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mr_hman skrev:
Jag tänkte höra med SI-mo här istan,, åt psychobiker slipade och härdade dom veven samt fixade lämpligt lager,, jag hoppas dom kommer ihåg den operationen så borde det gå fort med min bara dom har tid... Jag hade ju tänkt använda psyhobiker till hjälp men då drog han till skövde :mad:

Fast han erbjöd sig att hjälpa till under julen men då sticker jag härifrån :rolleyes:
Det ska ju alltid va nåt.....
River du/vi ner lite kvickt kan vi använda smma kille jag hade, han skulle ha 1500 för o slipa 2 varv o lägga på 2 lager nytt. Men han hävdade att det skulle ta 2v men det tog nästan 2mån, och sen att lagren tog sån id det beror nog på att mEKKEN PÅ ALVIKS väntade för länge innan han beställde, så det var ju liksom maj-juni när dom var på orderlistan, det försenade allting ordentligt, man ska vara ute i tid.

Sen har ju inte din gått till stopp om jag fattat rätt?
Så då kanske du inte ens behöver slipa om den.

Men byta stakar, kolvar kammar och porta kan man ju göra ändå :)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Julafton kom tidigt i år :tomten
PB210107.JPG

Till nya oket bak
PB210099.JPG

blir typ såhär
PB210106.JPG

Lika bra att byta fram med
PB210102.JPG

PB210103.JPG
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Ricken skrev:

Inte jag..... samma uppsättning skivor köpte
jag förra vintern!!! :banana

Stort hål i plånboken men fan vad nöjd jag är med dom!

Så... nu var min nya motor på plats och min nya
stötdämparfjäder ifrån Maxton.

I princip all el är dragen plus dom nya för +/- moddning.

Skall fixa lite småsaker idag efter jobb och på Torsdag är
det provstartning!! Nervöst!!! :3freak

Håll tummarna!

R
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top