Du måste använda.....
1. Insugsgummina ifrån S
2. Hela trottelgrejen ifrån S
3. Elsystem och ECU ifrån S
4. Elkabeln som går ifrån startmotor och oljetrycksgivare ifrån S
( R:ens ser likadan ut men är kortare! )
5. Termostathuset ifrån S
6. Måste bygga om slangarna till den nya oljekylen på R:en.
7. Kopplingspinnen ifrån S, den som går in i motorn
8. Övriga kopplingsdetaljer ifrån S
Kasta följande....
1. R:ens tändspolar
2. Dom silvriga metallplattorna på motorn
3. Alla stag, metallplattor o annat skit dom har bultat på R-motorn
(Inte konstigt R:en väger, jag tror jag lättade motorn typ 3 kilo! )
4. S:ens oljekylare.
Byta följande till nya delar på R-motorn
1. Bägge avgaspackningarna.
2. Bägge oil seal packningarna till Drevaxel och koppling
3. Kolla ventilspelet.
4. Byt gärna allt som har med vattenpumps axeln att göra!
5. Naturligtvis olja, stift filter o annat som är lättare med motorn ur.
Plus säkert en HEL del annat som jag har glömt o förträngt dom
senaste veckorna!
Det är ett "enkelt" jobb men inte riktigt så enkelt som många
säger på TL-planet....det tar TID i anspråk!
Jag vill INTE veta ( jo det vill jag ) vad en verkstad tar betalt
för detta jobbet!?!!!?!
Plus att jag hade fan inte litat på någon annan att göra detta, där
är så många extra saker som man vill vara lite extra noga med som inte
verkstäder över lag är kända för!
Lycka till!
Robban