Stromma
Medlem
Hur är det med reed ventilen i vevhusventilationen,kan inte den låta?
Peter
Peter
tlmartin skrev:Det här är ju en fråga för Ricken men va det inte mindre oljekanaler på årsm 97-98 efter det så är dom grövre eller om det bara va på årsm 97.Men min TLS tickar lite Polarens TLR tickar lika mkt men på ett helt annat sätt så det kan ju vara ventilljud fast det inte låter likadant på en annan TL
Stromma skrev:Hur är det med reed ventilen i vevhusventilationen,kan inte den låta?
Peter
Om den bara bluddrar skulle inte jag oroa mig allt för mycket, TPS en kan du justera själv nästan på plats innan du köper den.P_son skrev:Hallå där!! Är ny på sporthoj, går i tankar på att köpa tls imp 5000 mil, vilket verkar rimligt (625mil/ säsong). Full service bok även från tyskland. Har snackat med tidigare ägaren när han sålde den gick den ojämnt och bluddrade. Enligt nuvarande ägaren var det ngn tps? ventil eller liknande som behövde justeras. Kan detta stämma? Ska man akta sig för att köpa importerad TL. Hur kan man se att garantiåtgärderna är utförda. Det sitter styrdämpare på, satte de inte dit den samtidigt med garanti åtgärderna????Ngt annat man ska titta på eller hålla utkik efter på denna modellen. Han begär 30k, är detta rimligt? Tacksam för svar / P_son
P.s Årsmod -97D.S
OK, 30k -97, det är fina pengar. Men du vet inte hur den har gått på dom 5000milen, för mycket hamrande på varvstoppen får dom stackars vevlagren att ge upp, JAG VET!!P_son skrev:Hallå där!! Är ny på sporthoj, går i tankar på att köpa tls imp 5000 mil, vilket verkar rimligt (625mil/ säsong). Full service bok även från tyskland. Har snackat med tidigare ägaren när han sålde den gick den ojämnt och bluddrade. Enligt nuvarande ägaren var det ngn tps? ventil eller liknande som behövde justeras. Kan detta stämma? Ska man akta sig för att köpa importerad TL. Hur kan man se att garantiåtgärderna är utförda. Det sitter styrdämpare på, satte de inte dit den samtidigt med garanti åtgärderna????Ngt annat man ska titta på eller hålla utkik efter på denna modellen. Han begär 30k, är detta rimligt? Tacksam för svar / P_son
P.s Årsmod -97D.S
Kort sagt, vi skulle haft en egen forumdel här på sporthoj....TLRR skrev:Skitbra sida Ricken Vi borde ha den som en Sticky (eller vad det heter) under rubriken TL-tråden. Och kanke en motsvarande sida för moddningar,för nya medlemar FAQ.
WORD TL RULESRicken skrev:Kort sagt, vi skulle haft en egen forumdel här på sporthoj....
TL1000larsson här på forumet har en polare som har en 97a och den har gått 7500 mil om jag inte minns fel och den tickar på som den ska.Men det är ju en begangnad mc så allt kan händaP_son skrev:Är det andra vevlager i en TLs 97.a än vad det är i en -99 el -00. Är det ett vanligt förekommande fel att vevlagren går på tl:n. 5000 mil bör väl ändå en motor på en sådan här maskin vara byggd för att tåla. Det är väl ändå viktigare att sevicen är regelbundet utförd, än att det bara är "få" mil???
För er som vevlagren gått för, är detta ett fenomen just efter 4-5000mil?
Mvh P_son
Det är ett vanligt förekommande fel att vevlagren går på 97orna, Sen har "din" maskin gått 5000mil.P_son skrev:Är det andra vevlager i en TLs 97.a än vad det är i en -99 el -00. Är det ett vanligt förekommande fel att vevlagren går på tl:n. 5000 mil bör väl ändå en motor på en sådan här maskin vara byggd för att tåla. Det är väl ändå viktigare att sevicen är regelbundet utförd, än att det bara är "få" mil???
För er som vevlagren gått för, är detta ett fenomen just efter 4-5000mil?
Mvh P_son
Min gick 8400 den oxå innan den skar, men det kan ju bara var rren tur. Bättre o lägga dom 6-8 tusen som renovering går på på en nyare hoj på en gång. Men det är min åsikt.tlmartin skrev:WORD TL RULES
TL1000larsson här på forumet har en polare som har en 97a och den har gått 7500 mil om jag inte minns fel och den tickar på som den ska.Men det är ju en begangnad mc så allt kan hända
Om du har pluring så spara och lägg till 15-20k så får du en 00,a med mindre milP_son skrev:Tack för era åskter! Alltid gött att få bolla lite tankar. Får fundera en stund till, det är ju inte riktigt säsong ännu Pengarna är ju egentligen inget problem,man blir lätt lite fartblind när det är billigt !!Det finns ingen annan här på forumet som ska sälja sin TL. Har bestämt mig för v-tvin, har kört radfyra i alla år, förutom de fyra senaste då det blivit barnvagn. Men nu är det dax igen / P_son
P_son skrev:Det verkar som TL:n rasar på löpande band oavsett hur långt den gått!!! 3500 mil är ju inga mil egentligen!!! Sitter oljepumpen långt fram eller? Den verkar ju inte tåla att wheelas med, och vad ska man då med en v-twin till??? Börjar bli lite skeptisk, vill ju inte köpa nått mek objekt!!!!/P-son
Olje "pickupen", stället där den suger in oljan i pumpen, är inte konstruerad för att köras i verikalt läge, dvs 12r.P_son skrev:Det verkar som TL:n rasar på löpande band oavsett hur långt den gått!!! 3500 mil är ju inga mil egentligen!!! Sitter oljepumpen långt fram eller? Den verkar ju inte tåla att wheelas med, och vad ska man då med en v-twin till??? Börjar bli lite skeptisk, vill ju inte köpa nått mek objekt!!!!/P-son
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |