Stämmer bra!annastasia skrev:TL rules![]()
![]()
Gabor skrev:Är det några här som tycker att tl maskinerna är dyra att försäkra, jämfört med andra hojar i samma effektklass, ??
Jag pröjsar 2650:- halv/ helår, inbillar att jag då kör lite lugnare, står själv för ev skador jag själv åstadkommer.
Det är tur att man tycker om att skita ner sigmr_hman skrev:Tack vare stor hjälp av Ricken så är motorn isärplockad och ligger på bänken...Vevaxeln har fått sig och måste fixas,,
ska ta grejerna till den lokala motorrenoverarn till veckan och se om dom kan fixa det....
Ricken skrev:Det är tur att man tycker om att skita ner sig
jag har ju inte direkt varit överdrivet aktiv härinne dom senaste dagarna, p.g.a helger och sånt plus det faktum att jag inte har något bredband just nu.
Men jag tänkte kompensera det nu med en blid och en gåta.
Vad får man om man korsar en 60 kilos tjej och en 40 kilos schäfer i en kälk backe???
men kul hade vi.
Vad trist att du behöver en ny vevstake.Jag tror att det är lättast att hitta en vevstake på tlplanet alt ebay om du har tur men jag har inte sett nån vev på ebay.Om inte så kanske du ska kolla runt på en beg motor på tlp eller ebaymr_hman skrev:Nu behöver jag er hjälp kära TL kollegor... Det är så att jag behöver ny vevstake, så är det någon som vet var jag får tag i en sådan eller ett par så skriv en rad... Även tips på var jag kan köpa packningssats, kolvringar, vevstakar och sådant... Hoppas att ni har några förslag....
An3Azz skrev:Det är väl andra stakar o kolvar i R om jag inte är helt ute o cyklar.![]()
tl1000larsson skrev:visste inte att ni pojkar var så interesserade av stakar![]()
tlmartin skrev:Det va en nätt liten sak kanske något att funta på iställen för orgkutsen![]()
P_son skrev:Som det tidigare diskutterats , har ju en del tl 1000s motorer rasat, mest då som vevstakslager som gått ner. Min fråga är då följande; är även detta ett fenomen på tl 1000r. Finns det andra brister på r modellen som jag som ev blivande köpare bör känna till. Letar fortfarande efter "rätt" objekt men det är ju stilltje på marknaden den här årstiden./ P_son
J-Bone skrev:Det är en TL, den ska va kurvig. Inga plattrövar göre sig besvär.![]()
mr_hman skrev:Nu behöver jag er hjälp kära TL kollegor... Det är så att jag behöver ny vevstake, så är det någon som vet var jag får tag i en sådan eller ett par så skriv en rad... Även tips på var jag kan köpa packningssats, kolvringar, vevstakar och sådant... Hoppas att ni har några förslag....
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |