TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Tack vare stor hjälp av Ricken så är motorn isärplockad och ligger på bänken... :tummenupp Vevaxeln har fått sig och måste fixas,, :( ska ta grejerna till den lokala motorrenoverarn till veckan och se om dom kan fixa det....
 

Bifogat

  • TLmotor.JPG
    TLmotor.JPG
    91.2 KB · Visningar: 81
  • TLmotor2.JPG
    TLmotor2.JPG
    100.4 KB · Visningar: 80

Gabor

Guest
Är det några här som tycker att tl maskinerna är dyra att försäkra, jämfört med andra hojar i samma effektklass, ??

Jag pröjsar 2650:- halv/ helår, inbillar att jag då kör lite lugnare, står själv för ev skador jag själv åstadkommer.
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Gabor skrev:
Är det några här som tycker att tl maskinerna är dyra att försäkra, jämfört med andra hojar i samma effektklass, ??

Jag pröjsar 2650:- halv/ helår, inbillar att jag då kör lite lugnare, står själv för ev skador jag själv åstadkommer.


Inte farligt. En annan pyntar 3750:- halv/halvår. Gör ju ca. 5000:- per säsong. Men så kanske det är när man är 23 år.

Hoppsan. Såg att du hade en TLS. Jag cruisar R-modellen så det kanske gör lite skillnad iaf.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
mr_hman skrev:
Tack vare stor hjälp av Ricken så är motorn isärplockad och ligger på bänken... :tummenupp Vevaxeln har fått sig och måste fixas,, :( ska ta grejerna till den lokala motorrenoverarn till veckan och se om dom kan fixa det....
Det är tur att man tycker om att skita ner sig :)

jag har ju inte direkt varit överdrivet aktiv härinne dom senaste dagarna, p.g.a helger och sånt plus det faktum att jag inte har något bredband just nu.

Men jag tänkte kompensera det nu med en blid och en gåta.

Vad får man om man korsar en 60 kilos tjej och en 40 kilos schäfer i en kälk backe???



ann.JPG


Och på nyårsafton oxå av alla kvällar. men kul hade vi.
 

Gabor

Guest
Ricken skrev:
Det är tur att man tycker om att skita ner sig :)

jag har ju inte direkt varit överdrivet aktiv härinne dom senaste dagarna, p.g.a helger och sånt plus det faktum att jag inte har något bredband just nu.

Men jag tänkte kompensera det nu med en blid och en gåta.

Vad får man om man korsar en 60 kilos tjej och en 40 kilos schäfer i en kälk backe???

men kul hade vi.

Ja man ska passa sig för 60 kg tjej, farliga... :pannkyss
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Nu behöver jag er hjälp kära TL kollegor... Det är så att jag behöver ny vevstake, så är det någon som vet var jag får tag i en sådan eller ett par så skriv en rad... Även tips på var jag kan köpa packningssats, kolvringar, vevstakar och sådant... Hoppas att ni har några förslag....
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
mr_hman skrev:
Nu behöver jag er hjälp kära TL kollegor... Det är så att jag behöver ny vevstake, så är det någon som vet var jag får tag i en sådan eller ett par så skriv en rad... Även tips på var jag kan köpa packningssats, kolvringar, vevstakar och sådant... Hoppas att ni har några förslag....
Vad trist att du behöver en ny vevstake.Jag tror att det är lättast att hitta en vevstake på tlplanet alt ebay om du har tur men jag har inte sett nån vev på ebay.Om inte så kanske du ska kolla runt på en beg motor på tlp eller ebay
 

P_son

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
APRILIA RSV mille
Tl 1000 R

Som det tidigare diskutterats , har ju en del tl 1000s motorer rasat, mest då som vevstakslager som gått ner. Min fråga är då följande; är även detta ett fenomen på tl 1000r. Finns det andra brister på r modellen som jag som ev blivande köpare bör känna till. Letar fortfarande efter "rätt" objekt men det är ju stilltje på marknaden den här årstiden. :4skrika / P_son
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Det är väl andra stakar o kolvar i R om jag inte är helt ute o cyklar. :va
 

TLRR

Guest
P_son skrev:
Som det tidigare diskutterats , har ju en del tl 1000s motorer rasat, mest då som vevstakslager som gått ner. Min fråga är då följande; är även detta ett fenomen på tl 1000r. Finns det andra brister på r modellen som jag som ev blivande köpare bör känna till. Letar fortfarande efter "rätt" objekt men det är ju stilltje på marknaden den här årstiden. :4skrika / P_son

finns inga brister på TLR-en,de svagheter TLS-en hade är borta likaså från årsmod -99 på TLS-en.

Det har förekommit att vevlagren har stuckit på TLR oxå,men då har det för det mesta varit för mycket bakhjulkörning=oljan försvinner från oljepumpshuset och oljetrycket försämras,det i kombination av övervarv. :)

J-Bone skrev:
Det är en TL, den ska va kurvig. Inga plattrövar göre sig besvär. :pannkyss

Kuvigt är bäst och snabbast,en stor röv släpper luften bättre :D = mindre luftmotstånd och fortigast topphastighet.

mr_hman skrev:
Nu behöver jag er hjälp kära TL kollegor... Det är så att jag behöver ny vevstake, så är det någon som vet var jag får tag i en sådan eller ett par så skriv en rad... Även tips på var jag kan köpa packningssats, kolvringar, vevstakar och sådant... Hoppas att ni har några förslag....

försök att få tag i ett par vevstakar från en TLR med märkning 2.Håller bättre eller satsa på ett par outslitliga rejäla och lättare Carillo om du har planer på att behålla hojen och utveckla den,mitt tips.
 
Last edited:

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Tjena!!

Tjena på er....Tänkte bara hör med er vad ni använder för motorolja till era tl 1000r cyklar...o vart ni handlar alla era andra reservdelar till era små leksaker!!

Glad fortsättning på er alla.....MVH THOMMY
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top