TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Thommy skrev:
Tjena på er....Tänkte bara hör med er vad ni använder för motorolja till era tl 1000r cyklar...o vart ni handlar alla era andra reservdelar till era små leksaker!!

Glad fortsättning på er alla.....MVH THOMMY
Jag har förvisso en TLS men jag använder Statoil Racingway mc 15/40 och den funkar kanon :tummenupp .Grejorna köper vi där det är billigast :)
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Thommy skrev:
Tjena på er....Tänkte bara hör med er vad ni använder för motorolja till era tl 1000r cyklar...o vart ni handlar alla era andra reservdelar till era små leksaker!!

Glad fortsättning på er alla.....MVH THOMMY

Castrol GPS,.,, har funkat i alla år ja haft min,,,, dvs från vintern 99/00 :yoparty
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Aaderpaak skrev:
Är de nån som vet hur mycke, om något, som man måste kapa sönder orginalbitarna när man monterar en Undertray på en TL1000S??

Beror lite på modell av undertray men bagage krockarna rycker och lite svart plast :)

TLRR skrev:
hehe kolla längst ner på citatet hos medlem TL Freak på TL-planet.

:gnissla

tlmartin skrev:
Jag har förvisso en TLS men jag använder Statoil Racingway mc 15/40 och den funkar kanon :tummenupp .Grejorna köper vi där det är billigast :)

Trodde du använde rapsolja i din så slö som den är :7peta
 

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
KD
Hoj
TL1000S -00
tl1000larsson skrev:
Hmmmmmmmmm lite mera good stuff :tungan
Ride Hight adjuster
P1020031.JPG

Och till bakbromsen
P1020036.JPG

Tjena

Jag är intresserad av "Ride Hight adjuster".
Var har du köpt den?
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
ExOffroad skrev:
Tjena

Jag är intresserad av "Ride Hight adjuster".
Var har du köpt den?

Dom är köpta ifrån en kille på TL-Planet som har fått dom
tillverkade, snuskigt svåra o dyra att få tag i annars!

Om du har tur ( O jag har otur ) så kommer jag inte
kunna använda min eftersom jag har Wilbers bakdämpare.....

Då kan du få köpa min om du vill......

Robban
 

ExOffroad

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Ort
KD
Hoj
TL1000S -00
Robster skrev:
Dom är köpta ifrån en kille på TL-Planet som har fått dom
tillverkade, snuskigt svåra o dyra att få tag i annars!

Om du har tur ( O jag har otur ) så kommer jag inte
kunna använda min eftersom jag har Wilbers bakdämpare.....

Då kan du få köpa min om du vill......

Robban

OK, skicka ett PM när du vet...
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
tl1000larsson skrev:
Beror lite på modell av undertray men bagage krockarna rycker och lite svart plast :)



:gnissla



Trodde du använde rapsolja i din så slö som den är :7peta
Nej det använder jag i tanken :kocko så klart och ändå kör du inte ifrån mig :7peta
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
tlmartin skrev:
Nej det använder jag i tanken :kocko så klart och ändå kör du inte ifrån mig :7peta

Behöver inte "köra" ifrån dig eftersom så fort jag petar i 2:an så försvinner du i backspegeln :rofl
 

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
ER6N
tjena

är lite av en färsking här har kollar lite på en tl1000s sitter som jag är gjord för den hojen.
Jag ägnade efermiddagen till att ringa runt lite till olika försäkringsbolag för att kolla om jag hade råd innan slår till, började inge vidare

If Skadeförsäkring AB: hel 46718kr :kocko

Östgöta Grännabygdens Försäkringsbolag :hel 23668 lite mindre :kocko

bilsport och mc: endast trafik 24700 lite mer :kocko

trygg hansa: hel 13600 helt ok tycker jag :tummenupp

Jag ringde i den ordningen jag har lagt upp dom började inget vidare men slutade lyckligt :yoparty

Så nu blir det nog en tl1000s :)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
franka skrev:
är lite av en färsking här har kollar lite på en tl1000s sitter som jag är gjord för den hojen.
Jag ägnade efermiddagen till att ringa runt lite till olika försäkringsbolag för att kolla om jag hade råd innan slår till, började inge vidare

If Skadeförsäkring AB: hel 46718kr :kocko

Östgöta Grännabygdens Försäkringsbolag :hel 23668 lite mindre :kocko

bilsport och mc: endast trafik 24700 lite mer :kocko

trygg hansa: hel 13600 helt ok tycker jag :tummenupp

Jag ringde i den ordningen jag har lagt upp dom började inget vidare men slutade lyckligt :yoparty

Så nu blir det nog en tl1000s :)
Det är ett klokt val det är en kanon kul hoj som du kommer att få mkt skoj med :tummenupp Försäkringar har ju med allt att göra ålder/vart man bor osv jag pröjsar 4600kr halv/helår tror att när jag frågade så skulle hel/hel gå på 7900Kr året.

tl1000larsson skrev:
Behöver inte "köra" ifrån dig eftersom så fort jag petar i 2:an så försvinner du i backspegeln :rofl
Kanske det men då ska du våga lägga i 2:an fan man kan flyga till månen jorden runt osv men Lasse kan inte lägga i 2:an efter som du inte har kört ifrån mig än :lol :lol :hihi
 

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
ER6N
tlmartin skrev:
Det är ett klokt val det är en kanon kul hoj som du kommer att få mkt skoj med :tummenupp Försäkringar har ju med allt att göra ålder/vart man bor osv jag pröjsar 4600kr halv/helår tror att när jag frågade så skulle hel/hel gå på 7900Kr året.


Sorry glömde lite info är 20 år bor i norrköping har haft a1 A med begränsning å får A utan begränsning snart.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
franka skrev:
Sorry glömde lite info är 20 år bor i norrköping har haft a1 A med begränsning å får A utan begränsning snart.
Aha jag förstår men dom där 13600 värkar ju inte skrämma dig så välj en 99 eller nyare köp köp köp köp köp :)
 

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
ER6N
tlmartin skrev:
Aha jag förstår men dom där 13600 värkar ju inte skrämma dig så välj en 99 eller nyare köp köp köp köp köp :)


varför ska man ha en 99 eller nyare? den jag har tittat på är en 97 himla fin tycker jag en kille på jobbet som ska sälja.

Det känns som dom där 13600 nästan är gratis om man jämnför vad det kostar på andra försäkringsbolag. :fyllisar
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
Lite mer undertraysnack...

Va finns de för ställen som säljer undertray?
Har snokat lite men inte hittat så mycke... :confused:
Har väl egentligen bara kollat på s-racing
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Satt här och spånade och tänkte kolla intresset för en TL körning lördagen den 13/5 eller lördagen den 20/5 då är väll alla påställda och färdig moddade :fatta! undantagen Ronny då :tuttar

Lika bra att vara ute i god tid eller hur för det har ju varit väldigt klent med dessa körningar.

Så vem får åka med jo alla som har en TL såklart och bor tja vi kör i stockholm-norrtälje-nynäshamn-huddinge ja ni fattar alla får ju så klart vara med övernattning för en eller två kan nog ordnas för långväga gäster med garageplats såklart :)

Om vi börjar nu så kanske vi hinner åka 2 ggr ihop i år :rofl
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
tl1000larsson skrev:
Satt här och spånade och tänkte kolla intresset för en TL körning lördagen den 13/5 eller lördagen den 20/5 då är väll alla påställda och färdig moddade :fatta! undantagen Ronny då :tuttar

Lika bra att vara ute i god tid eller hur för det har ju varit väldigt klent med dessa körningar.

Så vem får åka med jo alla som har en TL såklart och bor tja vi kör i stockholm-norrtälje-nynäshamn-huddinge ja ni fattar alla får ju så klart vara med övernattning för en eller två kan nog ordnas för långväga gäster med garageplats såklart :)

Om vi börjar nu så kanske vi hinner åka 2 ggr ihop i år :rofl


Jo de låter skoj... Dags å skrämma upp folket me lite twinmuller... :yoparty
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
tl1000larsson skrev:
Satt här och spånade och tänkte kolla intresset för en TL körning lördagen den 13/5 eller lördagen den 20/5 då är väll alla påställda och färdig moddade :fatta! undantagen Ronny då :tuttar

Lika bra att vara ute i god tid eller hur för det har ju varit väldigt klent med dessa körningar.

Så vem får åka med jo alla som har en TL såklart och bor tja vi kör i stockholm-norrtälje-nynäshamn-huddinge ja ni fattar alla får ju så klart vara med övernattning för en eller två kan nog ordnas för långväga gäster med garageplats såklart :)

Om vi börjar nu så kanske vi hinner åka 2 ggr ihop i år :rofl
Jag är på :tummenupp Har själv gott i dom tankarna sedan vi snackade om tl-öl i höstas.Jag tycker att vi spikar ett datum redan nu vilket som.Hmm hur gör vi om tl-åkningen krockar med twinträffen (om det blir nån)(men dom får väl åka efter oss då) Kanonkul :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top