TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Rydde skrev:
Eftersom jag inte har provat nån annan TLR än min egen så har jag svårt uppfatta om min går grymt bra eller bara måttligt. Ett sätt att jämföra är ju om man går in på lite framhjulslyft. Min tex går lätt upp på ettan och sen så kan man växla vidare om man vill. Däremot så får jag tyvärr inte upp den på tvåans växel bara genom att gasa. Man kan nog använda kopplingen, men det skulle kännas som att pönta hojen. Hur har ni det som har TLR och TLS eller andra twinnar. Har helsystem på min hoj men inget power comander, jag har bytt till annat luftfilter och tycker att den går bra.

Om du har helsystem och & annat luft filter så ska du mappa om annars går den för snålt mer luft behöver mer bränsle :)

mr_hman skrev:
Jag ligger 80 - 100 knyck släpper gasen snabbt och ger sen fullt samtidigt som jag flyttar tyngden bakåt. Då kommer den fint på 2-an utan koppling :D .. med kopplingen kan man få upp den i lägre hastighet...

Hmm behöver bara vrida till på 2:an så reser den sig ca 6500rpm :banana
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
tl1000larsson skrev:
Om du har helsystem och & annat luft filter så ska du mappa om annars går den för snålt mer luft behöver mer bränsle :)



Hmm behöver bara vrida till på 2:an så reser den sig ca 6500rpm :banana


Om den skulle gå för snålt så borde den väl avge avgassmällar?? och tempen borde väl stiga eller. Jag är verkligen supernöjd med min Tiller och kommer nog att behålla den i många år frammåt,men det vore ju gött om man bara kunde gasa upp den på tvåan utan koppling eller en massa ryck och konster. Hade en R1a för ett par år sen, den var det ju bara att gasa upp. Jag kan tänka mig att en Tls är mer busig på det sättet. Hade en zx12r för nått år sen, den måste det vara nån tokig viktfördelning på, den var riktigt knepig att köra på bakhjulet med. Men grymt med motor hade den iallafall.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Rydde skrev:
Om den skulle gå för snålt så borde den väl avge avgassmällar?? och tempen borde väl stiga eller. Jag är verkligen supernöjd med min Tiller och kommer nog att behålla den i många år frammåt,men det vore ju gött om man bara kunde gasa upp den på tvåan utan koppling eller en massa ryck och konster. Hade en R1a för ett par år sen, den var det ju bara att gasa upp. Jag kan tänka mig att en Tls är mer busig på det sättet. Hade en zx12r för nått år sen, den måste det vara nån tokig viktfördelning på, den var riktigt knepig att köra på bakhjulet med. Men grymt med motor hade den iallafall.


Hmm vet ej men jag tror inte att ventilerna uppskattar att den går snålt heller
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Så ja då var undertailen monterad och blinkersen på plats :)

Sen är det bara blinkersen fram som ska bytas ut med.

dsc00033.jpg
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Blinkers.

Fredde83 skrev:
Tackar tackar.
Den är inköpt av S-Racing.se och modiferad av mig :)

Hej! Vart köpte bakblinkerserna.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Tjenare grabbar nyss hemkommen från en Åre resa med mycket :fyllisar Och :banana Jao jao vi hörs. :tummenupp

Twinboy skrev:
Hur gick det nu med TRE modden? Nån som testat o blitt glatt överraskad eller är det bara en myt???

Schyssta TL grejjer typ sprängskisser o dyl.... :yoparty http://www.jiffypark.com/tl/tl.htm
Jag tycker att TRE modden är lite av en myt det känns som det blir skillnad eller om den ä psykisk vem vet
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Sprängskisser

Hallåba.

Jag har fått ett pris på att kopiera upp dom skisser jag fick tag på på ebay.

6st, jag har 5 så den sista kommer att skrivas ut ifrån ett hög upplöst foto, så 6 st kopior i formatet 90 x 65 kommer att kosta

550:-

med frakten inom sverige.Dock är detta ett ungefärligt pris som jag har fått från dom som ska trycka dom. Så det kan komma att ändra sig.

Jag vet inte hur många som kommer att kunna tryckas men till att börja med så tänkte jag se om jag kunde få ihop 4 intresserade. Dock kan jag inte lova att det blir fyra uppsättningar, men det är ett önskemål ifrån min sida. Skulle det visa sig senare att det går att göra fler så kommer jag att se ifall det finns intresse då.

4e_1_b.JPG

c8_1.JPG

6d_1.JPG

eb_1.JPG

7e_1.JPG


Jag har ingen bild på den sjätte men det ska vara elsystemets dragning utefter ramen om jag inte minns helt fel.

Så om det är någon som är intresserad säg till, först till kvarn gäller.
Jag måste ha besked tills på fredag. Det är då dom ska ge mig pris och en uppskattning på hur lång tid det kommer att ta.

:tummenupp




Robster, jag kommer PM:a dig....
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
ethno skrev:
CSI ikväll. Mannen som sköt såg ut att fly på en tls.....

Naaah.. snarare lillebrodern SV650.. den hade en extra positionslampa ovanför framljusen... :D tror jag iaf.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Rydde skrev:
Eftersom jag inte har provat nån annan TLR än min egen så har jag svårt uppfatta om min går grymt bra eller bara måttligt. Ett sätt att jämföra är ju om man går in på lite framhjulslyft. Min tex går lätt upp på ettan och sen så kan man växla vidare om man vill. Däremot så får jag tyvärr inte upp den på tvåans växel bara genom att gasa. Man kan nog använda kopplingen, men det skulle kännas som att pönta hojen. Hur har ni det som har TLR och TLS eller andra twinnar. Har helsystem på min hoj men inget power comander, jag har bytt till annat luftfilter och tycker att den går bra.


2and växel. ca 6-7000 rpm. tippa av gasen vrid på och den går vanligtvis up på bakhjulet.
Körde bara 50 mil med Tillern förra sommaren, så det kanske var ett annat varvtal, men, det är inga problem att få upp den på 2an.


M4 Helsystem och KN filter har jag visserligen och scissor gears borta, men inget övrigt gjort med motorn.

TL går tillräckligt bra för mig, jag har inga planer att byta bort min.
:)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top