TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
206 blinkers

Fredde83 skrev:
Blinkersen är Peugot 206 sidoblinkers, som de flesta här använder antar jag.
Fördelen med dessa är att dom kostar runt 50 lappen st.

Har några fler tölige frågor! Måste man ändra motståndet i blinkersen eller funkar den direkt, om du förstår vad jag menar. Menar du att du typ har knallat in på peugeots reservdelslager och köpt dom! Kanske lite dumma frågor men man är ju lite trög denna årstiden.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Twinboy skrev:
Hur gick det nu med TRE modden? Nån som testat o blitt glatt överraskad eller är det bara en myt???

Tja bättre mos direkt typ men som martin säger kanske inbillning men jag tycker att den svarar snabbare alltså mer kraft direkt så att säga ska testa i sommar med och utan för att se :banana

PutteLiten skrev:
TL går tillräckligt bra för mig, jag har inga planer att byta bort min.
:)

Så du tänker köra den i sommar då :hihi
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
PutteLiten skrev:
2and växel. ca 6-7000 rpm. tippa av gasen vrid på och den går vanligtvis up på bakhjulet.
Körde bara 50 mil med Tillern förra sommaren, så det kanske var ett annat varvtal, men, det är inga problem att få upp den på 2an.


M4 Helsystem och KN filter har jag visserligen och scissor gears borta, men inget övrigt gjort med motorn.

TL går tillräckligt bra för mig, jag har inga planer att byta bort min.
:)

Instämmer,, har provkört det mesta i sporthojs "toppen" men när det svänger hänger jag av alla jag kör med iaf.. Det är inte hästarna som gör det, det gäller att kunna hantera dem med! Gixxer 1000 va dock j-ligt ball o wheela med :yoparty Rena fusket att åka bakhjul med sånna hojar ju,,, Så himla lätt.

När jag gränslar TLSen är jag dock så himla nöjd, den hojen är "jag" helt enkelt.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Rydde skrev:
Har några fler tölige frågor! Måste man ändra motståndet i blinkersen eller funkar den direkt, om du förstår vad jag menar. Menar du att du typ har knallat in på peugeots reservdelslager och köpt dom! Kanske lite dumma frågor men man är ju lite trög denna årstiden.

Bara fråga på! Nu är jag inte så haj på elektronik, har haft en polare till hjälp som sysslar med det. Men det stämmer som du säger man måste ändra motståndet. Vi använde oss av ett så kallat "k-motstånd". Han löda in extra kablar på blinkerskablarna så att jag har orginal kontakterna kvar. I fall man vill ha orginal blnkers igen. Motståndet löda vi in på extra kablarna så dom inte påverkar orginal kontakterna. Ja jag knallade in på reservdelsavdelning och sa att jag ville ha 2 sidoblinkers till en 206:a. Men där finns två modeller, en med klarglas och en som ja ser ut som "vanliga".

Hoppas du förstår något av mitt svammel! :brinnerup
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Fredde83 skrev:
Bara fråga på! Nu är jag inte så haj på elektronik, har haft en polare till hjälp som sysslar med det. Men det stämmer som du säger man måste ändra motståndet. Vi använde oss av ett så kallat "k-motstånd". Han löda in extra kablar på blinkerskablarna så att jag har orginal kontakterna kvar. I fall man vill ha orginal blnkers igen. Motståndet löda vi in på extra kablarna så dom inte påverkar orginal kontakterna. Ja jag knallade in på reservdelsavdelning och sa att jag ville ha 2 sidoblinkers till en 206:a. Men där finns två modeller, en med klarglas och en som ja ser ut som "vanliga".

Hoppas du förstår något av mitt svammel! :brinnerup
:va :va :hihi :hihi
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Hörrni gamla TL vänner.Jag köpte kamera istället för ny hoj:=) Men jag har lite småplock kvar.
Te.x 1st orginal kåpglas á 300kr om nån vill ha:=) Fint som fan är det.

///Mackan
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
OM ingen nappar på mitt erbjudande så kommer jag att lägga upp det på planeten...

Bara så att ni vet.

Jag kommer länka till den sidn oxå ifall det är nån som ångrar sig.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Plexiglas över kopplingskorg

Hallå alla TL-polare!

Jag har sett att några av er har monterat ett genomskinligt plexiglas över kopplingskorgen vilket jag tycker ser grymt tufft ut! Var har ni fått tag på dessa? På TL-planet har jag sett att någon som kallar sig Rifleman (USA) som tillverkar dessa. Är det där ni gjort era kap eller finns de på närmare håll?
Jag undrar också om någon känner till var man kan köpa en kolfiberframskärm till en TLR? S-Racing säljer ju en modell med små "nät" integrerade, men jag skulle vilja ha en utan för ett renare utseende. Tacksam för svar!
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
MR Z skrev:
Hallå alla TL-polare!

Jag har sett att några av er har monterat ett genomskinligt plexiglas över kopplingskorgen vilket jag tycker ser grymt tufft ut! Var har ni fått tag på dessa? På TL-planet har jag sett att någon som kallar sig Rifleman (USA) som tillverkar dessa. Är det där ni gjort era kap eller finns de på närmare håll?
Jag undrar också om någon känner till var man kan köpa en kolfiberframskärm till en TLR? S-Racing säljer ju en modell med små "nät" integrerade, men jag skulle vilja ha en utan för ett renare utseende. Tacksam för svar!

Jag köpte mitt i det första gruppköpet på TLP som TLRMAN höll i.
Det är en kille i tyskland (hinkel) som gör dom. Dom som rifleman gör har en typ sarg runtom på utsidan.
Prova att pm:r TLRMAN på TLP och se om du kan få heinkels e-mail eller så :)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Tjena jag monterade tailguard från s-racing idag och som cheifen sa så va det lite dålig passform på den men med lite trix o fix så satt den där.Ja ja bilder kommer :)
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
tlmartin skrev:
Tjena jag monterade tailguard från s-racing idag och som cheifen sa så va det lite dålig passform på den men med lite trix o fix så satt den där.Ja ja bilder kommer :)


Hur sitter den fast på själva hojen, popnitas den dit eller? :va
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
An3Azz skrev:
Hur sitter den fast på själva hojen, popnitas den dit eller? :va
just nu sitter den med skruv men ska popnita fast den idag.Jag märkte att min vä blink bak har lagt av också så jag måste fixa en lampa där :)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
tlmartin skrev:
just nu sitter den med skruv men ska popnita fast den idag.Jag märkte att min vä blink bak har lagt av också så jag måste fixa en lampa där :)

Men Martin blir inte hojen tyngre då för då blir du ju ännu långsammare :rofl
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
tlmartin skrev:
Tjena jag monterade tailguard från s-racing idag och som cheifen sa så va det lite dålig passform på den men med lite trix o fix så satt den där.Ja ja bilder kommer :)

Min kommer också från S-Racing. Dålig passform var bara förnamnet. Det hjälpte kanske inte att min far trampa halvt i sönder den. :död
Men jag är nöjd med resultatet.

Visa nu några bilder så vi får se!
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
:Rockbanan
Tänkte bara önska mig välkommen hit till Sporthoj och TL-tråden.
Jag är snygg, vältränad, 31 bast å rider en underbart sexig röd TLS -97'a.

Moddar järnet på den nu i vinter. :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top