TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
X11
Dags att debutera i Tl-Tråden!
Snubblade över en Tls och gillar maskinen skarpt! Lite frågetecken som jag hoppas få svar på bara.
Har ett litet glapp i styrlagret, är det något man kan 'dra åt' eller lämna in och pressa in ett nytt? :confused:
Det var nog det enda frågetecknet när jag tänker efter...
Att byta från radfyra till vinkel känns mer än bra! :tummenupp

/ Peter
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Nu behöver jag hjälp från er TL vänner, jag planerar ett fighterbygge och det jag undrar är om miltalet lagras i själva mätaren eller nån annanstans på hojen? Anledningen är att om det lagras i mätaren så måste jag komma på ett sätt att använda originalmätarhusen, vill inte fuska med miltalet inför nån försäljning.
 

DARTOS

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Sweden
Hoj
Triumph Street Triple-08
Octofinger skrev:
2101781 Utöver de detaljerade sprängskisser som finns i verkstadshandboken?
Kolla med Robster om han har nå sjyssta skisser på sin TLS-cd.


Oki!! Får ta och köpa verkstadshandboken....
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
PETER-STHLM skrev:
2106157 Dags att debutera i Tl-Tråden!
Snubblade över en Tls och gillar maskinen skarpt! Lite frågetecken som jag hoppas få svar på bara.
Har ett litet glapp i styrlagret, är det något man kan 'dra åt' eller lämna in och pressa in ett nytt? :confused:
Det var nog det enda frågetecknet när jag tänker efter...
Att byta från radfyra till vinkel känns mer än bra! :tummenupp

/ Peter
Jamen välkommen till TL-TRÄSKET angående ditt glapp så prova att dra åt om det inte går så är det nog bara att byte lager :tummenupp
 

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TL1000R, Yzf750
An3Azz skrev:
2107350 Nu behöver jag hjälp från er TL vänner, jag planerar ett fighterbygge och det jag undrar är om miltalet lagras i själva mätaren eller nån annanstans på hojen? Anledningen är att om det lagras i mätaren så måste jag komma på ett sätt att använda originalmätarhusen, vill inte fuska med miltalet inför nån försäljning.


Miltalet lagras i mätaren.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Hoj Jocke skrev:
2108329 Miltalet lagras i mätaren.


Ok, fråga två blir då, funkar det att använda ett R instrumet på en S, jag vill ju gärna ha kvar oljetrycks/fi lampan, samt displayen så man har temp/felkoder där.
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
DARTOS skrev:
2107413 Oki!! Får ta och köpa verkstadshandboken....
Tanka hem den istället!
Skicka ett PM så ska du få en länk att tanka den ifrån. Jag vill inte lägga upp den helt publikt då min lina nog inte skulle palla det, men för nån enstaka nerladdning kan jag lägga upp den.
Det är servicemanualen och alla fischerna.
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Växelindikator

Nu ska det bli kul om jag kan få er att förstå vad jag menar :confused:
Det är så att jag är på jakt efter "växelindikatorn" som sitter bakom kopplingskorgen på min tiller.
Håller på med Pedros GPI och får det inte att funka ordentligt och det ända som är kvar nu så är det byte av den givaren.
Har haft bort den och försökt gjort "ren" den, blev lite bättre men inte så bra som det kan vara. :huvet

Någon som har en motor som kanske är skuren eller dylikt och orkar plocka bort den och sälja den till mej :Bugar :Bugar

Ride Safe/Janne
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Strul skrev:
2108771 Nu ska det bli kul om jag kan få er att förstå vad jag menar :confused:
Det är så att jag är på jakt efter "växelindikatorn" som sitter bakom kopplingskorgen på min tiller.
Håller på med Pedros GPI och får det inte att funka ordentligt och det ända som är kvar nu så är det byte av den givaren.
Har haft bort den och försökt gjort "ren" den, blev lite bättre men inte så bra som det kan vara. :huvet

Någon som har en motor som kanske är skuren eller dylikt och orkar plocka bort den och sälja den till mej :Bugar :Bugar

Ride Safe/Janne
Har du mätt upp gps'en så du vet att den verkligen är paj?
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Problemet är att den funkar ibland och lägger av ibland :huvet
Om jag byter den så behöver jag inte fundera längre över den...
Neutrallampan krånglar också, ett samband?
Verkar som den blevf lite bättre den också sedan jag tog bort och fingrade på gps:en :confused:
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Strul skrev:
2110564 Problemet är att den funkar ibland och lägger av ibland :huvet
Om jag byter den så behöver jag inte fundera längre över den...
Neutrallampan krånglar också, ett samband?
Verkar som den blevf lite bättre den också sedan jag tog bort och fingrade på gps:en :confused:
Kan mycket väl vara ett samband.
Den är ju egentligen bara en liten vrid-brytare med flera lägen som antingen kopplar in ett motstånd mellan ECU'n och jord (för att visa vilken växel som är i) eller som helt enkelt jordar neutralsignalen så att kretsen för neutrallampa å sånt sluts.
Vet några exempel på att den lägger av. Motstånden kan gå sönder och då visar den inte rätt signaler längre. Du bör nog byta den. Om GPS'en inte ger signal för växel så kör ECU'n neutral-kartan för insprutning och tändning. Motorn går inte precis på topp då... :rolleyes:
Alternativt att du monterar en TRE istället, men då har du ju inte så mycket nytta av din GPI längre...
 

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Hur är det med glykolen på TLR. Jag ska byta nu. ska jag köpa någon speciell sort. Typ som audi och passat som kör med röd glykol i deras alu motorer.
 

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TL1000R, Yzf750
An3Azz skrev:
2108384 Ok, fråga två blir då, funkar det att använda ett R instrumet på en S, jag vill ju gärna ha kvar oljetrycks/fi lampan, samt displayen så man har temp/felkoder där.

Jag har satt på en TLR mätare på min S, allt funkar förutom varvräknaren
:mad: är nån beräkning av varvtalet som kommer från databoxen.

Har köpt en Koso hastighetsmätare från tyskland, får bli den istället,
mycket mindre, har oljetryckslampa. :tungan
 

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
X11
tlmartin skrev:
2108119 Jamen välkommen till TL-TRÄSKET angående ditt glapp så prova att dra åt om det inte går så är det nog bara att byte lager :tummenupp

Tackar! Det verkar fungera, ska ut och hissa lite mer framhjul :yoparty

/P
 

Evil Schrimp

Tillbaks i sporthoj träsket
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600rr -07.
Wilbers dämpare.

Tjenis alla experter och alla andra!

Jag är ganska nybliven ägare till en TLS -00 som jag har byggt fighter av och trivs som fisken i vattnet. Dock skulle jag vilja ha tag på en Wilbers dämpare till hojen och det verkar ganska dött hos Wemi. Vart får man tag på en sådan lättast? Skulle också vilja ha tips på en smidig styrdämpar-lösning, då original går bort för min del.
En fråga ang. TPS:en. När jag kortsluter servicekontakten, går säkringen till instrumenten, var har jag kortis? Instrumentet är troligtvis helt eftersom jag får samma fel utan. Jag har lödat om kontakten till originalinstrumentet och funderar på om de två olika jordkablarna kan ha hamnat fel, kan det vara felet?

Tacksam för svar och hjälp. (Tack Robster för din hjälp tidigare).
Mvh
TLStreetfighter.
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Octofinger skrev:
2110751 Kan mycket väl vara ett samband.
Den är ju egentligen bara en liten vrid-brytare med flera lägen som antingen kopplar in ett motstånd mellan ECU'n och jord (för att visa vilken växel som är i) eller som helt enkelt jordar neutralsignalen så att kretsen för neutrallampa å sånt sluts.
Vet några exempel på att den lägger av. Motstånden kan gå sönder och då visar den inte rätt signaler längre. Du bör nog byta den. Om GPS'en inte ger signal för växel så kör ECU'n neutral-kartan för insprutning och tändning. Motorn går inte precis på topp då... :rolleyes:
Alternativt att du monterar en TRE istället, men då har du ju inte så mycket nytta av din GPI längre...

Har TRE också, det är en kombinerad från Pedro.
Undrar vad en gps kostar :(
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
ethno skrev:
2110884 Hur är det med glykolen på TLR. Jag ska byta nu. ska jag köpa någon speciell sort. Typ som audi och passat som kör med röd glykol i deras alu motorer.

Borde vara den gröna sorten vart själv rekomenderad den hos en handlare :)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
hocke skrev:
2072066 . Nu måste jag få andra TL hojar att bänka på samma ställe så jag har något att jämföra med.

Polarn ska lämna sin hoj där imorgon en TLS med yoshi hel/highpipes med kolfiberburkar kn och pc II + lätt mod av luftburk

Själv var jag hos andreas idag :banana slutade på 123,6 hp och 103 nm på slangen fan den killen är duktig :Bugar och kan varmt rekomenderas till alla som vill bänka hojen :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Lasse: paketera honom och skicka ner honom hit till skåne. Kunde ju vara kul att låna honom en vecka eller så :hihi


Och så till min vanliga anledning till att posta.

HJÄLP....
Är det någon som har tips på bättre batteri till en TLR, bättre än orginal då. (och absolut bättre än mitt skiiiiiiiiiiit batteri)
Eller, är det till att köpa nytt orginal ($$) batteri??

Fick f-n batteritorsk vid bensistationen... :lol
Men fick ialla fall hjälp av två fin fin bönor :krama (jo, OK; jag frågade dem... det var dem eller en sur 745a...). Men, var i h sitter batteriet på en V90?? :lol
hittade bara en pluspol i motorutrymmet. Var visserligen rätt kul, och funkade fint att koppla TL batteri till den :p

Men, var köper jag ett superduperbatteri??

:hej
 

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Där det mullrar...Dalsland
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
Yoshi box

Hoj Jocke skrev:
2104525 Tja!
Tänkte höra om det är nån som vet, min TLs går lite ryckigt
runt 4000 varv, nån som har nåt bra tips? (Kn filter och bullerdämpare)

Va och frågade på Cis i Jkpg, dom sa att man måste sätta dit powercommander för att ställa insprutningen?

Det räcker väl att ställa in med en yosi-box?



Har samma problem med min TLS -99.
Den har jag fått ställt på 10% på låg och mellan register med hjälp av en Yoshi box.
Det blev mycket bättre, men inte riktigt bra.
Man får man väl skaffa sig en PC...
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top